
нови накладки и ... проблем ;(
- KOCMOC
- Мнения: 629
- Регистриран на: Пон 06 авг 2007 21:23
- Автомобил: VW PassaT B5 комби
- Двигател:
- Местоположение: София West
нови накладки и ... проблем ;(
В събота купих накладки Мафф мисла че бяха... и никви проблеми и днес сутринта почна нещо да скърца и тракат.Това значи ли че след извесно каране трябва да затихнат или не са сложени ккакто трябва.В сервиз ги сменях.Б 

- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
KOCMOC написа:има ли вариянт да не са хубави накладките за да скърцат ????
Едни от най хубавите накладки които се продават в България са немските PAGID , обаче от около 2 години взега да внасят PAGID на който си пише ,че са произведени в завода на PAGID в Италия (Germany ..... ама....бала.....тинтири....минтири.... made in Italy) и от тогава тази марка накладки започнаха да свирят - обаче това не означаваше че спират по-зле и се износват по-различно от преди.
А кога ти свирят - италианския пагид свири само когато загреят накладките?
Като не натискаш спирачката нали нищо не свири?
Тропането ти е най -вероятно от пластинките - сменя ли ги или сложи старите или самите пластинки са ти занитени за накладките?
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
anonimko написа:щом при натискане изчезва свиренето то накладките трият постоянно
Ха, КОСМОС, точно същият проблем имах и го реших

Има и друг пиниз: Болтовете чрез кото спирачните апарати се загващат за шенкела (абе ония двата дето се развиват за да се сменят накладките) са в едни пластмасови втулки. Чрез завъртането на колелата докато не се натиска спирачката ,накладките се отделят от диска като се плъзгат по тези пластмасови втулки.
Докато си бил със старите накладки (или дискове) хода на тези пластмасови втулки е бил на едно точно определено място от тях ,а сега като се е увеличила общата дебелина на диска и накладките преплъзването на спирачните апарати при отпускане е на съвсем друго място от дължината им. Рабира се най-вероятно там има някакви отлагания (боклуци) които "запичат" и затова спирачните апарати са затруднени при плъзгането си. След време нещата ще се оправят (ама след колко време не се знае) По добре ги разглоби и почисти втулките и всичко около тях с WD-40 ,че ако прекалено дълго време чакаш да ти се раздвижат апаратите ще получиш накривоизносени накладки от рода на : от горе да са 6 мм ,а отдолу 3мм

Причината може и да е в пластинките затова питам дали са като моите
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
anonimko написа:колега Anbuch не са пласмасови пластинки а тефлонови на болтовете на спир апарат
Да ,да ,прав си ,така е - тъпо ще е да сложат обикновенна пластмаса там

Снощи имах едно голямо чакане с колата и от чудене какво да правя реших да фотограширам това което обяснявах ,а и мисля ,че това ще ти помогне вече да не ходиш до сервизи за смяна на накладки или дискове


Сваляш колелото, развиваш тези два болта(на снимката по-долу) и целият спирачен апарат излиза. Ако искаш да смениш дисковете просто развиваш една видия която е натях и те падат сами - слагаш новите дискове и това е смяната им

А за накладките- пак така- първо пръскаш с WD-40 двата болта които са отбелязани със стрелки (е единият не се вижда де ама не е трудно да се ориентираш) и ги развиваш.

После вадиш спирачните апарати. Ако скоро си развивал болтовете(както при теб) няма смисъл да пръскаш с WD-40-сто... вече като са отделени спирачните апарати от диска - просто вадиш накладките от тях и слагаш новите. При монтажа на спирачните апарати първо вкарваш долният им край ,а след това ги натискаш и от горе за да влезнат на мястото си и завиваш двата болта - и готово - дръпнал си в живота с 25 спестени лева - освен това цялата работа трае не повече от 15 мин
А сега за самият ход за който говорих : Без да съм развивал каквото и да било натиснах спирачните апарати с умерена 52-гилограмова сила(


После обратно - дръпнах ги навън към себе си и това разтояние се скри:

Хода при мен на болтовете във втулките (които си остават на местото ) при мен е малък защото съм с нови дискове и накладки на 3 000 км
Значи ти какво трябва да направиш :
Просто развиваш само единият болт (без да вадиш нищо друго) и го почистваш/пръскаш , после си го завиваш и повтаряш това с дугият болт - така няма да размърдваш нищо и ще спестиш още повече време. Бутай ги / дърпай ги тия стпрачни апарати да се раздвижат хубава.
А , ей го и самият болт свален (пак казвам втулката си остава на местото)


п.п. като му свърши резбатана на болта при развиване (а тя е доста къса) болта започва да се върти без да излиза - просто го хвани с ръка и го издърпай на вън
-
- Мнения: 139
- Регистриран на: Вто 24 юли 2007 12:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта