вентилатор на парното

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
porko
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
Автомобил: VW POLO
Двигател: AAU 1994
Местоположение: Русе

вентилатор на парното

Мнениеот porko » Нед 25 фев 2007 22:24


Опира някъде в пластмасовия кожух гадината и като се върти се чува отвратително стържене.Даже като го изключа вентилатора спира принудително веднага,че търка перката му по пластмасата.Опитах да го разглобя и да го извадя,ама само счупих един пластмасов извъртеняк.Той,обаче,не ми е проблема.Търсих с търсачката,ама не можах да намеря някой да е разглабял.Знае ли някой как се разглобява това чудо на германската техника?Да видя барем къде опира и ако мога да го оправя.Ако не-ново.Извинявам се,ако не съм търсил достатъчно,но май наистина няма много по въпроса.Ако не и никак.Става въпрос за Polo FOX 94г.Каквото е предполагам парното на всички половери от 91 до 94.А може и на по-старите да е същото.




Потребителски аватар
cerwin_vega
Мнения: 54
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 20:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: вентилатор на парното

Мнениеот cerwin_vega » Нед 25 фев 2007 23:09


Колега проблема е друг!! Никаде не опира перката а има едни лагери където са заминали те издават този дразнещ шум


Потребителски аватар
porko
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
Автомобил: VW POLO
Двигател: AAU 1994
Местоположение: Русе

Мнениеот porko » Нед 25 фев 2007 23:14


Хубаво де...Ама как се разглобява кожухааааа:)Ако го разглобя ще мога да се уверя в това,което казваш.


Потребителски аватар
GAD
Мнения: 284
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 10:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот GAD » Пон 26 фев 2007 9:12


porko написа:Хубаво де...Ама как се разглобява кожухааааа:)Ако го разглобя ще мога да се уверя в това,което казваш.


На Поло 6Н се навеждаш под джабката, хващаш целия кожух, с дената ръка въртиш, а с другата освобождаваш едно зъбче, което спира въртенето... След няма и четвърт оборот цялата турбика пада...


Потребителски аватар
porko
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
Автомобил: VW POLO
Двигател: AAU 1994
Местоположение: Русе

Мнениеот porko » Пон 26 фев 2007 17:26


GAD написа:
porko написа:Хубаво де...Ама как се разглобява кожухааааа:)Ако го разглобя ще мога да се уверя в това,което казваш.


На Поло 6Н се навеждаш под джабката, хващаш целия кожух, с дената ръка въртиш, а с другата освобождаваш едно зъбче, което спира въртенето... След няма и четвърт оборот цялата турбика пада...


Моето не е като твоето и парното е в двигателния отсек.Иска ми се да сваля турбинката без да вадя маркучите,ама не знам дали ще стане.В събота ще опитам пак,ако тук някой не даде друг акъл:)


Потребителски аватар
porko
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
Автомобил: VW POLO
Двигател: AAU 1994
Местоположение: Русе

Мнениеот porko » Сря 28 фев 2007 6:55


Значи микой не се е занимавал с това.Явно мноооого рядко срещано явление.Ех!Съдба.Ще откриваме топлата вода:)


Потребителски аватар
vesko_m
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 13 май 2005 9:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vesko_m » Сря 28 фев 2007 10:11


сменял съм вентилатора на поло 84-та година - предполагам, че е като при теб.
лошото е че го продадох и не мога да направя снимки, но ще се опитам да обясня :D
значи старото бръмчеше страшно силно и работеше само на последната степен. беше му леко спукан самия пластмасов корпус и това доста ме улесни. имаше само 2-3 метални скоби, които се отщипват с отверка и го извадих лесно защото беше спукано.
старото не подлежеше на ремонт, защото беше страшно разбито и хлапаше яко и беше изяло и пластмасата. та от италианеца взех на старо за към 20-25 лева.
него не можах да го вкарам :evil: , стигнах до там, че се метнах до юнитрейд-а и да ми го монтират, ама те викат че нещо което не е купено от там не го барат.
според мен, за да го монтираш трябва да разглобиш цялото табло откъм купето и да го напъхаш оттам, поне до там стигнах в размислите си, а аз какво направих :roll: - след като видях че откъм двигатела не става, с една ножовка му резнах пластмасовия кожух на две :twisted: напъхах го спокойно на две, и после защракнах скобите, и после със силикон уплътних това дето бех рязал :idea:

успех


Потребителски аватар
porko
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
Автомобил: VW POLO
Двигател: AAU 1994
Местоположение: Русе

Мнениеот porko » Сря 28 фев 2007 22:26


vesko_m
според мен, за да го монтираш трябва да разглобиш цялото табло откъм купето и да го напъхаш оттам, поне до там стигнах в размислите си, а аз какво направих Rolling Eyes - след като видях че откъм двигатела не става, с една ножовка му резнах пластмасовия кожух на две Twisted Evil напъхах го спокойно на две, и после защракнах скобите, и после със силикон уплътних това дето бех рязал Idea

Не става,защото в купето освен тръбата за топло нищо друго от парното не влиза.Всичко е в двигателния отсек под кората до компютъра.Ама това за рязането може и аз да го приложа.Ако нищо друго не помогне,разбира се.


Потребителски аватар
minimiro
Мнения: 676
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот minimiro » Чет 01 мар 2007 0:25


тамън два пъти съм преживял тва природно бедствие

махаш кората отгоре
разкарваш компютри акумолатори и сичко друго което може да ти се пречка
Има чалъм да извадиш турбината и без да разкачаш питата на парното

първо откачаш жилото за топло студено, после отгоре навътре под джама почти има две скоби които държат целия корпус към основата закопчан - вадаят се с отвертка и приплъзване настрани. Отдолу се държи на зъбчета 2 на брой, откачиш ли скобите отгоре, надигаш и долните излизат.
страни откъм маркучите има две диагонални болтчета които държат питата в турбината - развиваш ги и изтегляш питата в посока бушните, а турбината в посока акумолатора. После след известно напъване и мамата-мамата, закрепваш някъде настрани питата така че да не ти се пречка и дотука си на 25% от задачата. :)

Имаш два варианта от тука насетне, или да се опиташ да извадиш цялата турбина както си е накуп, или там вътре да изпоразкачиш с много врътки и псуване всички зъбчета дето я държат затворена и след като я разделиш на две части е лесно.

Като изкараш накрая сичкото най-добре си потърси и намери цяла турбина втора употреба. Разбиват се втулките на оста, износват се накриво и оста почва да играе и вибрира. За капак е и капсулована задната която е до четките.
Има чалъм да се сменят, ма операцията е с несигурен успех, най-малкото щото и сичко да стане перфектно, след няколко месеца се готви да се упражняваш наново....

После по обратния ред :)

Бтв, гледам че си от Русе, горе на международното в двора на СоМат има една предница от Поло, имаше си всичко допреди година поне докато аз бех русенец, потърси там, ако е все още там, направо зимай целото турбина със все питата, никога не е излишна и една такава джунджурия. Гледай като хванеш турбината и я заклатиш напред назад и настрани да няма луфтове. Те определят резонанса ;)

Успех


Потребителски аватар
porko
Мнения: 337
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 19:58
Автомобил: VW POLO
Двигател: AAU 1994
Местоположение: Русе

Мнениеот porko » Чет 01 мар 2007 18:58


Благодаря,MINIMIRO.
В събота ще опитам,че сега съм от тъмно до тъмно.Ти си бил русенец,пък аз бях варненец на времето.Както и да е.Хората казват,че откъдето е жената...:)


Потребителски аватар
minimiro
Мнения: 676
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот minimiro » Чет 01 мар 2007 19:32


В тоз ред на мисли мойта е Софианка :wink:
Аз я влача подире си засега :wink:


nedi
Мнения: 7
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 20:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nedi » Съб 03 мар 2007 14:35


Приятел ако вече си го свалил добре ако неси свали маркучите на парното ще ти бьде по лесно Самото моторче се сваля от задната страна кадето се мушка клемата на захранването Най добре си намери втора употреба но внимавай да не е като твоето На старото избиваш перката като я подпираш и удряш по оста Като я свалиш я занеси на стругар моторчето да го разкапсолова от едната страна да ти направи нови втулки по оста защото може да се е изяла и да го затвори обратно Така ще имаш ново моторче за резерва като мен


Потребителски аватар
kimbaten
Мнения: 339
Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kimbaten » Пон 14 яну 2008 16:56


Колеги, изчетох каквото имаше относно премахването на проблема със "свирещия вентилатор" - при мене отдавна го има, но тая зима вече е непоносим звука и ме е страх че в един прекрасен ден ще спре да работи тоя вентилатор ако е много разбита оста или втулка или каквото е там. Тъй като на мен ми се вижда малко сложно за мойте техн. способности, пък и нямам грам условия да го направя, въпроса ми е - някой може ли да ме насочи и посъветва място където биха могли да го свалят, ремонтират и да го монтират обратно?


Потребителски аватар
chy
Мнения: 1585
Регистриран на: Пет 02 фев 2007 23:04
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот chy » Пон 14 яну 2008 21:45


kimbaten написа:Колеги......

Колега-щом аз се справих и ти ще го измъчиш :roll: :wink:
Когато тозипроблем ескалира до такава степен,че за да тръгне вентилатора,требваше да го стартирам с ръка :shock :shock - и като пообиколих тук,там-никой не се нави да ми вземе париците!В смисъл,че никой не искаше да ремонтира,щот нямало какво да се ремонтира!?Та съвета им беше-втора ръка.Купих си едно за 35лв от хиталянеца и сам си го смених...туткава работа,ама стана :!:
Та като и ти стигнеш до този етап-ще помагам с квото мога-ще се видим,чуем или пишем,за да стане подмяната бързинко :D


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Мнениеот lrlmodo » Пон 14 яну 2008 22:44


Бе хора, пръскахте ли го с тефлонов спрей, силиконов или там къвто беше :?: Аз го пръскам мойто 2-ра зима с едни ликимоли и няма скръц грам :!:
По осичката отстрани, откъм акумулатора



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта