Реле регулатор Хелп !!!

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
kingralf
Мнения: 144
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Реле регулатор Хелп !!!

Мнениеот kingralf » Чет 17 апр 2008 21:25


Колеги смениха ми релерегулатора на алтернатора и... Сега много странно напрежението си е 14.3 В (нормално) на празен ход без включени консуматори.В съсщото време лампата на таблото леко присветва, а като включа фаровете (или парно на 3-та степен) лампата спира да свети (странно).От какво може да е така???




Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 17 апр 2008 21:41


14.3 волта според мен е малко множко :wink: . Виж си напрежението и на високи обороти на двигателят.

Лампата скоро ще изгори!

Anbuch написа:За колегите ventor и Lizard

По не писан закон се казва ,че когато един акумулатор падне под 12.2 волта - трябва да се зарежда. Но тук по вероятната причина за мен се крие не в акумулатора ,а в алтернатора(динамото) или по-точно в четките или транзистора регулиращ изходното напрежение на алтернатора. Докато работи двигателят напрежението между клеймите на акумулатора е от 13,5 до 14 волта (ще проверя за вас точно колко трябва да е и ще коригирам при необходимост) и когато изфорсирваш двигателя на празен ход това напрежение не трябва да се променя повече от допустимите стойности посочени по-горе.

И за всеки случей:
Аз действах по указанията на wili98 :bowdown http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 5%F2%EA%E8
от ръководството за ремонт дето скоро се пусна във форума ,можете да видите точно къде ви се намира този регулатор (май трябваше да се сваля един капак на алтернатора :roll: )


Потребителски аватар
kingralf
Мнения: 144
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kingralf » Чет 17 апр 2008 22:10


Но добре де чистак ново реленце същото като на снимката но защо ги прави тези магарии??? Може ли да не прави хубав контакт защото четките са още нови??? да но защо като пусна фаровете и спира да свети е тва е въпроса? проверих си кабелите да всичко е ок ??? разглобих таблото и то си е ок? Това стана след смяната с новото реле преди това нямаше проблем ??? а може ли да е от оборотите на празен ход?? ейй чесно ви казвам немога да спа уфффф само за това мисля от какво можв да е ?


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Чет 17 апр 2008 22:22


Като включиш мощен консуматор като фаровете, напрежението спада и това е съвсем нормално. Според мен проблема е ,че не ти е нормално докато не си ги пуснал. Просто на тази лампа напрежението което и се подава и идва в повече - това е! Друг е въпроса дали проблема е в напрежелието или в самата лампа - това не мога да го кажа докато не си замериш напрежението при 2000-3000 оборота на двигателят

Не мога да го обясня защо ,но е възможно регулатора на напрежение да пропуска по-високо ,ако не са ми затегнати здраво двете болтчета с които се захваща. Просто аз като му смених четките на моето и тръгнах да се прибирам през ноща ,видях ,че фаровете ми премигват - като спрях и вдигнах капака усетих миризмата на врящ акумулатор. Дозатегнах 2-те винтчета и проблема се реши от раз :wink: За съжаление не погледнах колко волта даваше алтернатора тогава. Кофти се стягат щото пречат колекторите на двигателят за едното болтче ,ама ще го измишлиш как да го стегнеш (ако там е проблема де)
Аз си ги стегнах с гъвкава крастата отверка ,без да свалям алтернатора


maznia
Мнения: 870
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот maznia » Съб 19 апр 2008 15:15


моето поло е на 14,3 досега грижи немам нищо не ми светка коя лампа ти светка точно с акомулатор силвар бош сам да не са ти сложили реле за поло 98-99 г. някои части имат разлики в работното отношение и дават страничен ефект огледаите пак кабеляците и кам динамото не закачена маса или нула нещо


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Съб 19 апр 2008 15:25


Екстра е от към напрежение проблема е другаде.


Потребителски аватар
kingralf
Мнения: 144
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kingralf » Съб 19 апр 2008 15:55


Проверих кабели всичко е ок таблото е ок. Сега ми направи впечатление че ремъка е доста опънат дали може да е от това??? по късно слизам и я почвам пак. Ще донатегна колкото може двата болта на релето пък да видим.Мисля и да отпусна малко ремъка какво ще кажете ???


Потребителски аватар
kingralf
Мнения: 144
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kingralf » Съб 19 апр 2008 19:44


Колеги то не остана не е от ремъка. Натегнах и реленцето да не е хлабаво, проверих както казах по нагоре табо,кабели всичко си е ОК!!! Остава само едно да съм имал лош късмет с новото реле и да си е прецакано но пък в същото време си зарежда!!!??? Или пък да си ми сложили не такова каквото трябва ???


maznia
Мнения: 870
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот maznia » Съб 19 апр 2008 20:39


които ти го е слагал или продал при него отиваи а защо смени старото изгоряло ли беше много малко инфо --смени релето и лампата светна и от там ко даи повече инфо разкажи повече абе на кви мастори ходите едно праят друго осират мани мани


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Съб 19 апр 2008 22:21


Ок този път за да не се потретвам ще ти кажа:
Ако при високи обороти на двигателят напрежението не се променя (или ако се променя - незначително) тогава регулатора за напрежение ти е изправен!


Потребителски аватар
kingralf
Мнения: 144
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kingralf » Нед 20 апр 2008 20:02


Един ден си ставам пала колата минавам два километра и светна лампата че акумулатора не зарежда. Слезнах с един ключ ударих няколко пъти алтернатора и спря да свети.Веднага на майстор оставих я за час обадиха ми се и ми казаха колата е готова елате да я вземете. Отидох питах ги какво е било казаха релето сменили го и сега ми прави тези мизерий. Незнам всичко си е ок а присветва!!!??? Другото което ми прави вечатление е че преди зареждаше околко 13.9-14 В а сега от време на време гледам 14.30 В понякога на 14.01 В при едни и същи обороти (на празен ход).


maznia
Мнения: 870
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот maznia » Пон 21 апр 2008 11:52


споко колата не трябва да дига повече от 14,3 така е настроено да дава малко повече зареждане ако ползваш музика това е само в плюс за батерията --щом изключва е добре перфектната работа е между 14.1 - 14.3 там и оборотките си играиикат малко което почти не се усешта на ухо така че споко но лампата наи вероятно кофти маса неиде по двигател или алтернатор или контакторите на същия - заминаващи четки или медната част на ротора важното е релето да си изключва когато трябва --- и пак се уверявам че сервиза не са си свършили работата както трябва сменя релето и хоп готова и тръгваш и хоп пак светва ами предното реле може да е било здраво и проблема да е другаде ...ама ти зеха кинтите и ти доволен си останал както виждам -казваш че си одарил алтернатора и лампата угаснала ами тогава каде е проблема у релето или в алтернатора или контакторите и от там нагоре следиш и търсиш


Потребителски аватар
kingralf
Мнения: 144
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 18:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kingralf » Пон 21 апр 2008 16:43


Сега влизам и днес ходих до "майсторите" където ми смениха релето и тогава си взеха 50лв за труд и смяна. Та какво става днес отивам пак мерене пак ми казват че е ок. Аз питам добре де ама защо свети тогава??? И се почна масата на двигатела да ама я видяха че е на "6" после акумулатора клемите няма прпблеми аз само седа и си гледам и те на "6" бараха пипаха и накрая ми викат ти какво искаш да смениме релето ли? Аз еми да ?(Събота и неделя си загубих да се рова под колата не остана друго!!!) И прас извадиха смениха го със старото и сега си е ОК. Оставиха ми го и тва новото ама за кво ми е? и утре пак ще ходя уж това което ми го бяха сложили има 6 месеца гаранция за какво ще ми слагат старото??? А да не ви казвам на старото едната четка е на половината? Оффф имам чувството че само на мен и се случват някакви такива!!! И от сега нататък започвам да си я права сам и с приятели поне аз да си я пре...ам а и накрая ще одавяме мъката или радоста(а и удоволствието е по голямо). То парите май няма да си ги въра ама като съм платил за ново реле поне да е ново а не да е мойто старо. Какво ще кажете??? А Така като ги гледате дали са еднакви???
Изображение


maznia
Мнения: 870
Регистриран на: Съб 13 окт 2007 16:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот maznia » Пон 21 апр 2008 20:29


е ко сложиха старото и лампата спря да свети лоша връзка нейде --следващия път разкажи проблема си тук на дълго и на широко и ние даваме акъл и ти ровиш и така но първо търсиш с тарсачката подобни теми и четеш релето си го запази и си го закачи за обица как даваш колата си в чужди неуки раце - да живее форума па може да ти затрябва скоро ама смени сервиза и опиши на другиямастор приказката за това реле кат го слагаш след време ще ти затрябва


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 21 апр 2008 20:37


Франзизкуп пълна летва! След смяна на реле на тази фирма отчетох култовите 15,2V.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта