Реле регулатор Хелп !!!
- kingralf
- Мнения: 144
- Регистриран на: Пет 13 юли 2007 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Реле регулатор Хелп !!!
Колеги смениха ми релерегулатора на алтернатора и... Сега много странно напрежението си е 14.3 В (нормално) на празен ход без включени консуматори.В съсщото време лампата на таблото леко присветва, а като включа фаровете (или парно на 3-та степен) лампата спира да свети (странно).От какво може да е така???
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
14.3 волта според мен е малко множко
. Виж си напрежението и на високи обороти на двигателят.
Лампата скоро ще изгори!

Лампата скоро ще изгори!
Anbuch написа:За колегите ventor и Lizard
По не писан закон се казва ,че когато един акумулатор падне под 12.2 волта - трябва да се зарежда. Но тук по вероятната причина за мен се крие не в акумулатора ,а в алтернатора(динамото) или по-точно в четките или транзистора регулиращ изходното напрежение на алтернатора. Докато работи двигателят напрежението между клеймите на акумулатора е от 13,5 до 14 волта (ще проверя за вас точно колко трябва да е и ще коригирам при необходимост) и когато изфорсирваш двигателя на празен ход това напрежение не трябва да се променя повече от допустимите стойности посочени по-горе.
И за всеки случей:
Аз действах по указанията на wili98http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 5%F2%EA%E8
от ръководството за ремонт дето скоро се пусна във форума ,можете да видите точно къде ви се намира този регулатор (май трябваше да се сваля един капак на алтернатора)
- kingralf
- Мнения: 144
- Регистриран на: Пет 13 юли 2007 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Но добре де чистак ново реленце същото като на снимката но защо ги прави тези магарии??? Може ли да не прави хубав контакт защото четките са още нови??? да но защо като пусна фаровете и спира да свети е тва е въпроса? проверих си кабелите да всичко е ок ??? разглобих таблото и то си е ок? Това стана след смяната с новото реле преди това нямаше проблем ??? а може ли да е от оборотите на празен ход?? ейй чесно ви казвам немога да спа уфффф само за това мисля от какво можв да е ?
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Като включиш мощен консуматор като фаровете, напрежението спада и това е съвсем нормално. Според мен проблема е ,че не ти е нормално докато не си ги пуснал. Просто на тази лампа напрежението което и се подава и идва в повече - това е! Друг е въпроса дали проблема е в напрежелието или в самата лампа - това не мога да го кажа докато не си замериш напрежението при 2000-3000 оборота на двигателят
Не мога да го обясня защо ,но е възможно регулатора на напрежение да пропуска по-високо ,ако не са ми затегнати здраво двете болтчета с които се захваща. Просто аз като му смених четките на моето и тръгнах да се прибирам през ноща ,видях ,че фаровете ми премигват - като спрях и вдигнах капака усетих миризмата на врящ акумулатор. Дозатегнах 2-те винтчета и проблема се реши от раз
За съжаление не погледнах колко волта даваше алтернатора тогава. Кофти се стягат щото пречат колекторите на двигателят за едното болтче ,ама ще го измишлиш как да го стегнеш (ако там е проблема де)
Аз си ги стегнах с гъвкава крастата отверка ,без да свалям алтернатора
Не мога да го обясня защо ,но е възможно регулатора на напрежение да пропуска по-високо ,ако не са ми затегнати здраво двете болтчета с които се захваща. Просто аз като му смених четките на моето и тръгнах да се прибирам през ноща ,видях ,че фаровете ми премигват - като спрях и вдигнах капака усетих миризмата на врящ акумулатор. Дозатегнах 2-те винтчета и проблема се реши от раз

Аз си ги стегнах с гъвкава крастата отверка ,без да свалям алтернатора
- kingralf
- Мнения: 144
- Регистриран на: Пет 13 юли 2007 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колеги то не остана не е от ремъка. Натегнах и реленцето да не е хлабаво, проверих както казах по нагоре табо,кабели всичко си е ОК!!! Остава само едно да съм имал лош късмет с новото реле и да си е прецакано но пък в същото време си зарежда!!!??? Или пък да си ми сложили не такова каквото трябва ???
- kingralf
- Мнения: 144
- Регистриран на: Пет 13 юли 2007 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Един ден си ставам пала колата минавам два километра и светна лампата че акумулатора не зарежда. Слезнах с един ключ ударих няколко пъти алтернатора и спря да свети.Веднага на майстор оставих я за час обадиха ми се и ми казаха колата е готова елате да я вземете. Отидох питах ги какво е било казаха релето сменили го и сега ми прави тези мизерий. Незнам всичко си е ок а присветва!!!??? Другото което ми прави вечатление е че преди зареждаше околко 13.9-14 В а сега от време на време гледам 14.30 В понякога на 14.01 В при едни и същи обороти (на празен ход).
споко колата не трябва да дига повече от 14,3 така е настроено да дава малко повече зареждане ако ползваш музика това е само в плюс за батерията --щом изключва е добре перфектната работа е между 14.1 - 14.3 там и оборотките си играиикат малко което почти не се усешта на ухо така че споко но лампата наи вероятно кофти маса неиде по двигател или алтернатор или контакторите на същия - заминаващи четки или медната част на ротора важното е релето да си изключва когато трябва --- и пак се уверявам че сервиза не са си свършили работата както трябва сменя релето и хоп готова и тръгваш и хоп пак светва ами предното реле може да е било здраво и проблема да е другаде ...ама ти зеха кинтите и ти доволен си останал както виждам -казваш че си одарил алтернатора и лампата угаснала ами тогава каде е проблема у релето или в алтернатора или контакторите и от там нагоре следиш и търсиш
- kingralf
- Мнения: 144
- Регистриран на: Пет 13 юли 2007 18:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Сега влизам и днес ходих до "майсторите" където ми смениха релето и тогава си взеха 50лв за труд и смяна. Та какво става днес отивам пак мерене пак ми казват че е ок. Аз питам добре де ама защо свети тогава??? И се почна масата на двигатела да ама я видяха че е на "6" после акумулатора клемите няма прпблеми аз само седа и си гледам и те на "6" бараха пипаха и накрая ми викат ти какво искаш да смениме релето ли? Аз еми да ?(Събота и неделя си загубих да се рова под колата не остана друго!!!) И прас извадиха смениха го със старото и сега си е ОК. Оставиха ми го и тва новото ама за кво ми е? и утре пак ще ходя уж това което ми го бяха сложили има 6 месеца гаранция за какво ще ми слагат старото??? А да не ви казвам на старото едната четка е на половината? Оффф имам чувството че само на мен и се случват някакви такива!!! И от сега нататък започвам да си я права сам и с приятели поне аз да си я пре...ам а и накрая ще одавяме мъката или радоста(а и удоволствието е по голямо). То парите май няма да си ги въра ама като съм платил за ново реле поне да е ново а не да е мойто старо. Какво ще кажете??? А Така като ги гледате дали са еднакви???


е ко сложиха старото и лампата спря да свети лоша връзка нейде --следващия път разкажи проблема си тук на дълго и на широко и ние даваме акъл и ти ровиш и така но първо търсиш с тарсачката подобни теми и четеш релето си го запази и си го закачи за обица как даваш колата си в чужди неуки раце - да живее форума па може да ти затрябва скоро ама смени сервиза и опиши на другиямастор приказката за това реле кат го слагаш след време ще ти затрябва
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта