Здавей колега, много хубаво си се постарал да отговориш, личи си че доста си чел, но имаш недостатъчно практика... и все пак - похвално... Обаче не е ясно какво е това: "изключване подгряването на манифолада" и с как то би вдигнало мощността. Кобилиците оригинално са 1,25:1 и за някаква разлика ще ни трябват 1,4:1, а премахването на пластинчатите/пружинни шайби се прави когато се сложи вал с по-голям ход и съответно по-стегнати или двойни пружини, иначе не виждам смисъл. Делко 009 се използва при драгстери и стационарни двигатели, където не е много важна, прецизна крива на предварение и допълнителната реакция при рязко подаване на газ, каквото добре умее да прави, масово монтираното вакуумно/центробежно делко, което в някой аспекти и днешните компютърни системи е трудно да победят... Центробежно делко понякога се налага и като избор (както и ми се е случвало) при 4-те карбуратора, още почече, ако нямат вакуум порт, каквито бяха и при последният ми проект, но си е компромисно решение, предмно целящо намаляване на работните часове, но не и някакво подобрение.
Това с поставянето на "шлангов аспух" не ми е ясно какво е и предполагам, че проблема е в термина който използваш, но повярвай всички аспуси имат съпротивление, пък ко ще и само от прави, тръби да са, пък ако някой ти прави реклама на заглушител с нулево съпротивление, просто го поздрави...

В интерес на темата със заглушителиете, има доста сериозни пробиви в технологиите, който, ако се доразвият и достигнат до автомобилните гърнета, в близко бъдеще наистина може да се чуе за гърне максимално заглушаващо с минимално съпротивление.
