Синия.. Passat B3 1.8 RP Hella Lippstadt, 16"BBS RS GT

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3106
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Синия.. Passat B3 1.8 RP 15"Estoril

Мнениеот georgebonev » Вто 27 окт 2015 22:10


Саше, не знам дали при Пасата е същото, но на Голф-а смяната на клемореда става супер лесно с метода на развиване на двата болта долу при педалите и изваждането на целия прът с волана:
:arrow Смяна на клеморед-става много лесно!
А за "твоя" метод е писано тук:
:arrow Golf MK3 Сваляне на контактен ключ.
Сигурен съм, че ще успеете :th_up




Потребителски аватар
Johnsword
Мнения: 478
Регистриран на: Сря 11 сеп 2013 19:52
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.8 RP1991
Местоположение: Монтана Баце

Re: Синия.. Passat B3 1.8 RP 15"Estoril

Мнениеот Johnsword » Вто 27 окт 2015 22:31


Четох ги и 2те теми днес, но за съжаление не ми остана време да реализирам 1вата.. утре ще се работи усилено и ще се качват снимки, за малко по невнимателни от мен. :beer


Потребителски аватар
Johnsword
Мнения: 478
Регистриран на: Сря 11 сеп 2013 19:52
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.8 RP1991
Местоположение: Монтана Баце

Re: Синия.. Passat B3 1.8 RP 15"Estoril

Мнениеот Johnsword » Сря 28 окт 2015 16:38


И такаа.. днес извършихме операцията успешно.. за точно 30 минути стана всичко. :screwy Шантава история.. сега с малко снимков матрЯл ще обясня на колегите които четат темата ми и недай си боже им предстои смяна на клеморед.. колеги, лесно е .. стига да има кой да ви го обясни и покаже със снимки.. аз си помогнах малко с темата от горният пост на колегата Георги, за което му благодаря все пак. :beer
Та така.. нека започнем.
Първо сваляме клаксона на волана.. няма нужда от отверки.. просто от горния край подхващаме с пръстите на 1та ръка и дърпаме рязко, но не прекалено,че на него е закачен плюса на свирката.. то е на щипки не би трябвало да излиза трудно, ако не е клеясало.. Откачаме + са и после отдолу има една медна пластина и от нея откачаме минуса и гледката ще е такава.
Изображение
След като сме откачили вече всичко идва ред на волана.. камък 24 с късото удължение на гедора отвивате гайката (резбата е нормална, не е обратна, за тези които не знаят на къде се отвива.. е.. на ляво е.. :Mr Green Fun ) тук има 1 подробност.. Ако не сте сваляли волана преди, препоръчвам да завиете отново гайката на 1,2 резби, евентуално ако волана е запекъл да го извадите без да си разбиете физиономията.. Моя се сваля леко и няма нужда от гайката.. след като свалим волана гледката ще е следната..
Изображение
Сега следва, да отвием 2те болтчета за кръстата отверка на долната пастмаса под волана. След като сте ги отвили, я издърпвате тя е на щипки закачена на горната. И гледката се променя на следната..
Изображение
После махаме пластмасата на таблото, която се държи на 2 болта пак за кръстата отверка, махаме болтовете и издърпваме напред и нагоре, понеже тя ляга в 1 щипки отдолу за да стои неподвижна.
Изображение
Сега си освободихме място за да махнем горната пластмаса на волана, която се издърпва напред и нагоре, тя няма никакви болтове които да я държат, за това ако затяга някъде не се притеснявайте,че е от болт или скоба.
Изображение
Сега вече отхлабваме 3те болтчета за права отверка които държат конзолата с лостчетата за мигачи и чистачки. След като сме ги отхлабили, махаме всички букси, при мен са 4 на брой, тези които имат мфа са 5.
Изображение
Тук обаче има уловка със захвата на буксите.. на лявото лостче едната буксата се вади като се натисне палчето отдолу и отгоре се издърпа пластмаската която държи пък другото палче, докато на 2рата букса е обратното. От дясно операцията е същата.
Изображение
Хващаме лостчетата отстрани около буксите и дърпаме напред, няма канали.. те си излизат свободно от пръта, та вече лостчетата са във ваши ръце.. буквално.. :mhihi
Изображение
Тук вече гледката става по сериозна и отстрани погледнато вече можем да се наречем майстори.. :mhihi
Изображение
Следващата стъпка е да откачим буксата на клемореда.. която е пък с 2 палчета които се натискат..
Изображение
След като сме я извадили, идва ред на болта държащ кожуха на клемореда който се отвива с шестограм №6.
Изображение
Качеството е отвратително .. ама толкоз може телефона.. та .. след като сме го отвили идва ред на интересната част..
Отиваме долу при педалите.. зад конзолата на педалите има 1 пластмаса която покрива пръта и карето му.. нея я държат 2 пластмасови гайки.. а именно ..
Изображение
Леко се пукат с права отверка, ако са спекли и после е на ръка.. след като я махнем се открива карето.. отгоре като погледнете, слиза кормилният прът и влиза на шлици в точно това каре. На него ще видите болт с гайка която се отвива с ключ 13 и отзад се държи контра на болта отново с 13. (поне при мен и 2те бяха 13) След като сме отвили гайката я махаме и изваждаме болта. От тук натам лесно, поне при мен.. пръта излезе от шлиците с леко побутване с пръст и след това с фина отверка го избутах, отгоре го подхващате с ръка и дърпате към вас целият прът. Отдолу ще изпадне една пружинка за която няма да се притеснявате, Но не я забравяйте да я сложите
При мен гледката беше такава..
Изображение
понеже пръта е на 2 части.. и мен ми се извади горната от долната и избяга една мизерна ламаринка от която ми се появи и луфта, но както и да е.. сложих ламаринката в каналчето и на долната част на пръта.. набих горната част.. и хайде обратно, слагаме пружинката за която ви споменах нагоре. Тук обаче има 1 особеност.. долната част на пръта има канал в който влиза болта за който отново ви споменах по нагоре.. гледате канала да влезе точно там където минава болта, ако сте упорити може да побиете шлиците и дупе да ви е яко.. :beat_butt2 Така,че внимавайте много.. след като сте стегнали пробвате задължително с волана да няма луфт като при мен,че после да разглобите пак, не е сложно, ама мен ми е 4ти път и ми писна.. :banghead Както и да е всичко мина точно, сглобих си синия и му щракнах 1 снимка даже.. :mhihi
Изображение
Дано съм бил полезен на някой колеги, четящи темата ми.
Поздрави. :beer

Последна промяна от Johnsword на Чет 29 окт 2015 8:18, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
brazy
Мнения: 227
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.9TD AAZ 1993
Местоположение: София /Горубляне
Контакти:

Re: Синия.. Passat B3 1.8 RP 15"Estoril

Мнениеот brazy » Сря 28 окт 2015 20:59


Е заради тая магария (евала за която ) със свалянето и избиването и тн. подгрева и паленето са ми на бутони . Па и си е вид защита . Саше отваряй един сервиз( ама първо треа да си оправиш документите :д )и дерзай .


Потребителски аватар
Johnsword
Мнения: 478
Регистриран на: Сря 11 сеп 2013 19:52
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.8 RP1991
Местоположение: Монтана Баце

Re: Синия.. Passat B3 1.8 RP 15"Estoril

Мнениеот Johnsword » Сря 28 окт 2015 21:20


Сервиз само за голфове :mhihi Това ми е хоби, за професия още не знам.. :beer


Потребителски аватар
georgebonev
Мнения: 3106
Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
Автомобил: Golf 3 Variant
Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
Местоположение: Търговище
Контакти:

Re: Синия.. Passat B3 1.8 RP 15"Estoril

Мнениеот georgebonev » Сря 28 окт 2015 21:50


БРАВО, Саше !!!
:bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
brazy
Мнения: 227
Регистриран на: Сря 08 фев 2012 20:43
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.9TD AAZ 1993
Местоположение: София /Горубляне
Контакти:

Re: Синия.. Passat B3 1.8 RP 15"Estoril

Мнениеот brazy » Сря 28 окт 2015 22:09


Сервиз само за пасати по скоро :Д То така се почва от хоби става в професия .Само трябва да прочетеш дебелите книги и да почваш (щом от писане успяваш да помагаш без да си видял закакво иде реч си на половината път)


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Re: Синия.. Passat B3 1.8 RP 15"Estoril

Мнениеот w_smith » Чет 29 окт 2015 10:25


Браво колега, добре си се справил!
Имам забележка обаче, жигулската гумичка на средния педал да я разкараш, че ти разваля целия труд досега.


Потребителски аватар
Johnsword
Мнения: 478
Регистриран на: Сря 11 сеп 2013 19:52
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.8 RP1991
Местоположение: Монтана Баце

Re: Синия.. Passat B3 1.8 RP 15"Estoril

Мнениеот Johnsword » Чет 29 окт 2015 11:20


Знаеш ли, доста интересно се получи.. взех я от местния пазар, че на желязо хептем зле.. няма от кой пасат да си взема от града.. :newsm66


Потребителски аватар
Jijooshu
Мнения: 87
Регистриран на: Нед 07 дек 2014 18:03
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1989
Местоположение: Варна

Re: Синия.. Passat B3 1.8 RP 15"Estoril

Мнениеот Jijooshu » Чет 29 окт 2015 11:21


Да взема да ти докарам и моя Паско, да ми смениш клемореда ли... :mhihi


Потребителски аватар
Johnsword
Мнения: 478
Регистриран на: Сря 11 сеп 2013 19:52
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.8 RP1991
Местоположение: Монтана Баце

Re: Синия.. Passat B3 1.8 RP 15"Estoril

Мнениеот Johnsword » Чет 29 окт 2015 11:38


Докарвай.. ролки, ремъци,клеморед, масла, филтри, вкарваме го в бокса за 2 часа си първа писта. :mhihi


Потребителски аватар
Jijooshu
Мнения: 87
Регистриран на: Нед 07 дек 2014 18:03
Автомобил: VW Passat B3
Двигател: RP 1989
Местоположение: Варна

Re: Синия.. Passat B3 1.8 RP 15"Estoril

Мнениеот Jijooshu » Чет 29 окт 2015 14:45


Само клемореда, другото е извършено :mhihi Ааа, и дисковете отзад може да сложим :biggrin


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12120
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Синия.. Passat B3 1.8 RP 15"Estoril

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 29 окт 2015 16:13


Саше, сега оправи ли се да няма луфт волана и ефект от смяната на клемореда!?
Jijooshu на предната страница съм дал линк с размисли за клемореда и един вид съвсем друго прецакване за да не работи като хората


Потребителски аватар
Johnsword
Мнения: 478
Регистриран на: Сря 11 сеп 2013 19:52
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.8 RP1991
Местоположение: Монтана Баце

Re: Синия.. Passat B3 1.8 RP 15"Estoril

Мнениеот Johnsword » Чет 29 окт 2015 16:17


Луфт нулев и щрака много добре.. Старото ми правеше ебавки и ми гасеше радиото... Вече всичко е ок и дано да е така доста време.


Потребителски аватар
Johnsword
Мнения: 478
Регистриран на: Сря 11 сеп 2013 19:52
Автомобил: Passat B3
Двигател: 1.8 RP1991
Местоположение: Монтана Баце

Re: Синия.. Passat B3 1.8 RP 15"Estoril

Мнениеот Johnsword » Съб 07 ное 2015 11:58


Аааааайде честит рожден ден на мен (на патерици) :a045
Изображение
Нова свещ нов късмет. Свалих 4те свещи да видя всичко ок ли е като за една година 5 хиляди градско (почти) нагара ми изнася.. хахаха :icon_lol Поръчах NGK BUR6ET + капачка и палец, защото когато не запали свалих капачката и палеца и имаха бая нагар и не ми изнесоха. Междувременно ще сменя и температурния датчик (синия), че нещо ми се бъка и ми се дави студена, а при откачен се форсира както си трябва. И те така те по нашенски.. :beer
Ето и едно доста интересно сравнение... преди си мислех, че не е кой знае колко висока, но сега гледах малко X :eek
Изображение
Поздрави ! :beer



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта