И такаа.. днес извършихме операцията успешно.. за точно 30 минути стана всичко.

Шантава история.. сега с малко снимков матрЯл ще обясня на колегите които четат темата ми и недай си боже им предстои смяна на клеморед.. колеги, лесно е .. стига да има кой да ви го обясни и покаже със снимки.. аз си помогнах малко с темата от горният пост на колегата Георги, за което му благодаря все пак.
Та така.. нека започнем.
Първо сваляме клаксона на волана.. няма нужда от отверки.. просто от горния край подхващаме с пръстите на 1та ръка и дърпаме рязко, но не прекалено,че на него е закачен плюса на свирката.. то е на щипки не би трябвало да излиза трудно, ако не е клеясало.. Откачаме + са и после отдолу има една медна пластина и от нея откачаме минуса и гледката ще е такава.

След като сме откачили вече всичко идва ред на волана.. камък 24 с късото удължение на гедора отвивате гайката (резбата е нормална, не е обратна, за тези които не знаят на къде се отвива.. е.. на ляво е..

) тук има 1 подробност..
Ако не сте сваляли волана преди, препоръчвам да завиете отново гайката на 1,2 резби, евентуално ако волана е запекъл да го извадите без да си разбиете физиономията.. Моя се сваля леко и няма нужда от гайката.. след като свалим волана гледката ще е следната..

Сега следва, да отвием 2те болтчета за кръстата отверка на долната пастмаса под волана. След като сте ги отвили, я издърпвате тя е на щипки закачена на горната. И гледката се променя на следната..

После махаме пластмасата на таблото, която се държи на 2 болта пак за кръстата отверка, махаме болтовете и издърпваме напред и нагоре, понеже тя ляга в 1 щипки отдолу за да стои неподвижна.

Сега си освободихме място за да махнем горната пластмаса на волана, която се издърпва напред и нагоре, тя няма никакви болтове които да я държат, за това ако затяга някъде не се притеснявайте,че е от болт или скоба.

Сега вече отхлабваме 3те болтчета за права отверка които държат конзолата с лостчетата за мигачи и чистачки. След като сме ги отхлабили, махаме всички букси, при мен са 4 на брой, тези които имат мфа са 5.

Тук обаче има уловка със захвата на буксите.. на лявото лостче едната буксата се вади като се натисне палчето отдолу и отгоре се издърпа пластмаската която държи пък другото палче, докато на 2рата букса е обратното. От дясно операцията е същата.

Хващаме лостчетата отстрани около буксите и дърпаме напред, няма канали.. те си излизат свободно от пръта, та вече лостчетата са във ваши ръце.. буквално..

Тук вече гледката става по сериозна и отстрани погледнато вече можем да се наречем майстори..

Следващата стъпка е да откачим буксата на клемореда.. която е пък с 2 палчета които се натискат..

След като сме я извадили, идва ред на болта държащ кожуха на клемореда който се отвива с шестограм №6.

Качеството е отвратително .. ама толкоз може телефона.. та .. след като сме го отвили идва ред на интересната част..
Отиваме долу при педалите.. зад конзолата на педалите има 1 пластмаса която покрива пръта и карето му.. нея я държат 2 пластмасови гайки.. а именно ..

Леко се пукат с права отверка, ако са спекли и после е на ръка.. след като я махнем се открива карето.. отгоре като погледнете, слиза кормилният прът и влиза на шлици в точно това каре. На него ще видите болт с гайка която се отвива с ключ 13 и отзад се държи контра на болта отново с 13. (поне при мен и 2те бяха 13) След като сме отвили гайката я махаме и изваждаме болта. От тук натам лесно, поне при мен.. пръта излезе от шлиците с леко побутване с пръст и след това с фина отверка го избутах, отгоре го подхващате с ръка и дърпате към вас целият прът. Отдолу ще изпадне една пружинка за която няма да се притеснявате,
Но не я забравяйте да я сложите При мен гледката беше такава..

понеже пръта е на 2 части.. и мен ми се извади горната от долната и избяга една мизерна ламаринка от която ми се появи и луфта, но както и да е.. сложих ламаринката в каналчето и на долната част на пръта.. набих горната част.. и хайде обратно, слагаме пружинката за която ви споменах нагоре. Тук обаче има 1 особеност.. долната част на пръта има канал в който влиза болта за който отново ви споменах по нагоре.. гледате канала да влезе точно там където минава болта, ако сте упорити може да побиете шлиците и дупе да ви е яко..

Така,че внимавайте много.. след като сте стегнали пробвате задължително с волана да няма луфт като при мен,че после да разглобите пак, не е сложно, ама мен ми е 4ти път и ми писна..

Както и да е всичко мина точно, сглобих си синия и му щракнах 1 снимка даже..

Дано съм бил полезен на някой колеги, четящи темата ми.
Поздрави.
