
Въпроси за Audi A4 1.8t quattro на газ
Въпроси за Audi A4 1.8t quattro на газ
Здравейте колеги, решил съм да заменя голфа за такава машина от заглавието. Интересува ме какви са възможните проблеми по колата и на какво да обърна внимание при огледа. Също така ме интересува хора карали такъв мотор какъв е разхода градско и колко по скъпа ще е поддръжката (знам че ще е повече от на голфа), но някакво сравнение все пак . Благодаря ви предварително.
P.S: забравих да спомена че колата е 1996-1997 година P.S2: Колата ще я карам предимно градско (София),ще и навъртам около 12хил. километри годишно.

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Въпроси за Audi A4 1.8t quattro на газ
По принцип поддръжката на тези коли е коренно различна от това на което си свикнал - мк3 АБС. Периодично ще се наложи изваждане на суми от сорта на 800-1000лв, я за предницата, я за мотора. Тоест рано или късно ще имаш подобен разход, ако държиш колата ти да е в добро здраве. Ако такива суми не ти допадат, по-добре карай сегашната си кола, в пъти по-евтино е всичко по нея. 

- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Въпроси за Audi A4 1.8t quattro на газ
hooligan_sk написа:По принцип поддръжката на тези коли е коренно различна от това на което си свикнал - мк3 АБС. Периодично ще се наложи изваждане на суми от сорта на 800-1000лв, я за предницата, я за мотора. Тоест рано или късно ще имаш подобен разход, ако държиш колата ти да е в добро здраве. Ако такива суми не ти допадат, по-добре карай сегашната си кола, в пъти по-евтино е всичко по нея.
Факт!

Re: Въпроси за Audi A4 1.8t quattro на газ
Колеги изчетох доста теми и там твърдят че окачването им е сериозен проблем,както и турбото. Наистина ли е толкова страшно положението колкото го описват по форумите. Също така четох и за разхода който е от 10-18 градско? 

- batmilko
- Мнения: 8857
- Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
- Автомобил: Opel Zafira
- Двигател: 1900 CDTI
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпроси за Audi A4 1.8t quattro на газ
и за какво ти е толкова мощна кола, като ще я караш само градско?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13538
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Въпроси за Audi A4 1.8t quattro на газ
batmilko написа:и за какво ти е толкова мощна кола, като ще я караш само градско?
После за да пусне тема колко много му гори на градско и колко скъпа била поддръжката. Или да се перчи на светофар - което пък ни връща в предното изречение. А и в заглавието се съдържа пак недостика на средства "Въпроси за Audi A4 1.8t quattro на газ "
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Въпроси за Audi A4 1.8t quattro на газ
stefff написа:Колеги изчетох доста теми и там твърдят че окачването им е сериозен проблем,както и турбото. Наистина ли е толкова страшно положението колкото го описват по форумите. Също така четох и за разхода който е от 10-18 градско?
Какво значи страшно положение? Ако ще те затруднят разходи по 800-1000лв, може да ти е страшно. Не си прави илюзии че ще вземеш кола, ще я обслужиш и ще минеш 100 000км без други сериозни разходи.

- escrime
- Мнения: 3073
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
- Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
- Двигател: OM642
Re: Въпроси за Audi A4 1.8t quattro на газ
Ауди А4 Б5 е много хубав автомобил, но същевременно с това е един от най-неоправданите за кране само градско, поне според мен. Положението изобщо не е страшно, но от каране по софийските кратери и трафик ще се хванеш за главата. Другото го написаха колегите преди мен.
Ако му правиш поне 30-40 хил. км годишно си струва, иначе не.
Преди да попиташ "защо" - защото, когато смяната на предница изкара 100 000 км пробег магистрално/извънградско при разход под 10 л. на 100 км - това не е скъп ремонт. Когато изкара между 20 000 и 30 000 км пробег градско каране при разход около 15 л. на 100 км - това е скъп ремонт.
Ако му правиш поне 30-40 хил. км годишно си струва, иначе не.
Преди да попиташ "защо" - защото, когато смяната на предница изкара 100 000 км пробег магистрално/извънградско при разход под 10 л. на 100 км - това не е скъп ремонт. Когато изкара между 20 000 и 30 000 км пробег градско каране при разход около 15 л. на 100 км - това е скъп ремонт.
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпроси за Audi A4 1.8t quattro на газ
Предницата на А4 е с 8 носача. Качествено рециклиране струва 35лв/бр. Толкова струва и носач от масова марка. Лемфьордер/ТРВ или усилени са средно по 80лв. Никога не се разтропват наведнъж.
Лагер за предна/задна главина е 45лв СКФ/ФАГ. Преден амортисьор е средно 100лв от хубава марка, задните за куатро са скъпи.
Двигателите на фейслифтовата А4 след 99та са по-икономични и вървят повече, независимо, че всички са декларирани по 150кс.
Всичко друго като разход е еднакво с голф.
ГИ за 1.8Т с чип е 1400-1800лв, без чип с около 200-300лв по-малко. Разход газ градско е около 14 - куатрото доста го спъва и вдига разхода, извънградско е твърдо под 10.
Вози приятно, но е една идея по-труден за паркиране от голф и не толкова маневрен заради надлъжния мотор.
Лагер за предна/задна главина е 45лв СКФ/ФАГ. Преден амортисьор е средно 100лв от хубава марка, задните за куатро са скъпи.
Двигателите на фейслифтовата А4 след 99та са по-икономични и вървят повече, независимо, че всички са декларирани по 150кс.
Всичко друго като разход е еднакво с голф.
ГИ за 1.8Т с чип е 1400-1800лв, без чип с около 200-300лв по-малко. Разход газ градско е около 14 - куатрото доста го спъва и вдига разхода, извънградско е твърдо под 10.
Вози приятно, но е една идея по-труден за паркиране от голф и не толкова маневрен заради надлъжния мотор.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Въпроси за Audi A4 1.8t quattro на газ
Ако си се навил на такава кола взимай читав екземпляр, слагай качествен ГИ и си карай. Ако приемат ЕКО нормите валидни в много европейски страни колите на газ ще се водят "ЗЕЛЕНИ" и би трябвало даже да има облекчения в някой данъци и такси. В Лондон колите на газ и хибридите не плащат Toll таксата за влизане в центъра.
- 1z
- Мнения: 758
- Регистриран на: Нед 05 авг 2007 7:18
- Автомобил: seat ibiza
- Двигател: atd
- Местоположение: Русе Слънчев Бряг
Re: Въпроси за Audi A4 1.8t quattro на газ
stefff написа:Колеги изчетох доста теми и там твърдят че окачването им е сериозен проблем,както и турбото. Наистина ли е толкова страшно положението колкото го описват по форумите. Също така четох и за разхода който е от 10-18 градско?
Много хубав автомобил, и много здрав,НО е скъп за подръжка не защото се чупи а защото пътищата са ни лоши, и най вече защото е стар автомобил,ако говореше за 2002(което си е 10 годишен автомобил) можеби нямаше да те разубеждавам но ти говориш за 95 година вече риска става много голям и е таралеж в гащите.Ако толкова имаш мерак и си си навил да вземаш, вземи покарай няколко месеца, да си начешеш крастата ,и я продай иначе задържиш ли я ставаш абонат на магазините за части.
п.с разхода е някаде по-средата 14-15
Re: Въпроси за Audi A4 1.8t quattro на газ
Благодаря за отговорите до момента,а колко горе-долу е разликата в поддръжка на Qattro и да не е? 

- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпроси за Audi A4 1.8t quattro на газ
разликата е задницата, която на куатрото е по-променена амортисьорите са различни и са по-усилени, генерацията е по-различна, има торсен диф , полуоск, много готина система която съм зарекъл да я има на следващата ми кола
при огледа като тръгваш дай рязко газ и слушай отзад дали тропа нещо, като цяло куатро-то е с концепция да издържа да адски натоварвания тъй че да не се притеснява много ако е пазена колата няма да имаш проблеми.

при огледа като тръгваш дай рязко газ и слушай отзад дали тропа нещо, като цяло куатро-то е с концепция да издържа да адски натоварвания тъй че да не се притеснява много ако е пазена колата няма да имаш проблеми.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта