


Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
Колега Me4ev_77, казва се семеринг.
- Vonox_abd
- Мнения: 108
- Регистриран на: Съб 06 дек 2008 23:55
- Автомобил: MK4
- Двигател: AGU
- Местоположение: The City Of Angels' Софията
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
Карах преди Голф3 комби АБД.Еми немога да кажа, че съм доволен..беше много удушен, 60 коня и комби.Верно много е лесен за работа и мега евтин.Поне това са му плюсовете.Както беше казал един колега в предните постове наистина гори колкото АБС 90.С един приятел се прибирахме от морето и двамата на Нова Загора сипахме еднакви литри (газ).Единствената разлика,че моя голф го мачках,а той си караше Вентото що годе кротко.Смесени чуствам имам към този мотор 

- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
Да попитам нали проверяването на маслото на АБД-то става отгоре на скоростите, а не отдоло!? Шот преди ми го провериха отгоре отстрани се отвива болта и се проверява маслото? Шот на някой коли си има и направо щека за маслото на скоростите, на тия коли са от панти века и са с болтове!
- valka
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
- Автомобил: поцинкован танк
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
Vonox_abd написа:Карах преди Голф3 комби АБД.Еми немога да кажа, че съм доволен..беше много удушен, 60 коня и комби.Верно много е лесен за работа и мега евтин.
Би ли споделил кое му е толкова евтиното на тоя Голф? Само ако може да не са ония митове и легенди как със 100 лева му оправяш цялата предница.

Аз също карах 4 години Golf 3, 1.4 ABD, 1992, хечбек, 5 врати. За вървежа нямам никакви претенции, най-обикновен градски автомобил. Обаче мнението ми след 4 години каране, поддръжка, десетките изчетени теми във форума е точно обратното на твоето. Тръгнеш ли да сменяш 1/3-1/4 от нещата по тая кола и евтиното го забравяш някъде из път.

Последна промяна от valka на Сря 18 май 2011 21:30, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
Евтино е колкото всеки друг Голф. Колкото и да е опростен автомобила откъм поддръжка качествените чаркове са си пари, независимо дали иде реч за 1.4 или 1.8 моно.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
За годините през които съм карал моя хубостник съм сменил:
Бензинова помпа - оригинална "Siemens-VDO" (беше си дошла Германия с помпа от 4-ка и за това се наложи смяната)
Сменена както вече писах гарнитура на главата Victor Reinz - (да напомня, че при този ремонт се сменят масло "Mobil 1 - 10w40" и антифриз "Hepu")
Смених всички тампони по окачването с "Boge".
Смених амортисьори - "Monroe Reflex".
Смених Ел. Люк този вече с 2-ра ръка, но му направих пълна профилактика преди да го монтирам.
Смених съединител комплект "Sasch".
Дискове "National"
Накладки предни 2 пъти (първите Pagid, вторите EBC Ultimax)
Накладки задни Pagid
Абе купувал съм само качествени чаркаляци и не ми се е налагало нещо, което съм сменял да го пипам пак.
С данъци, граждански, поддръжка, консумативи и горните ремонти колата за 4 години и 60 000км ми стъпи около 2500лв. Това е 600-700лв на година и ако някой си мисли, че при 15 000км годишно ще дава по-малко от 600лв за колата (в това не включвам горивото) да кара колело!!!
На ABD 92-ра данъка му е под 30лв по дяволите
Бензинова помпа - оригинална "Siemens-VDO" (беше си дошла Германия с помпа от 4-ка и за това се наложи смяната)
Сменена както вече писах гарнитура на главата Victor Reinz - (да напомня, че при този ремонт се сменят масло "Mobil 1 - 10w40" и антифриз "Hepu")
Смених всички тампони по окачването с "Boge".
Смених амортисьори - "Monroe Reflex".
Смених Ел. Люк този вече с 2-ра ръка, но му направих пълна профилактика преди да го монтирам.
Смених съединител комплект "Sasch".
Дискове "National"
Накладки предни 2 пъти (първите Pagid, вторите EBC Ultimax)
Накладки задни Pagid
Абе купувал съм само качествени чаркаляци и не ми се е налагало нещо, което съм сменял да го пипам пак.
С данъци, граждански, поддръжка, консумативи и горните ремонти колата за 4 години и 60 000км ми стъпи около 2500лв. Това е 600-700лв на година и ако някой си мисли, че при 15 000км годишно ще дава по-малко от 600лв за колата (в това не включвам горивото) да кара колело!!!
На ABD 92-ра данъка му е под 30лв по дяволите

Последна промяна от radi_nrj на Сря 18 май 2011 21:58, променено общо 1 път.
- Ivan4u
- Мнения: 460
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
stefan4o написа:Евтино е колкото всеки друг Голф. Колкото и да е опростен автомобила откъм поддръжка качествените чаркове са си пари, независимо дали иде реч за 1.4 или 1.8 моно.
Именно , но защо ->
valka написа:Би ли споделил кое му е толкова ефтиното на тоя Голф? Само ако може да не са ония митове и легенди как със 100 лева му оправяш цялата предница.![]()
Тръгнеш ли да сменяш 1/3-1/4 от нещата по тая кола и ефтиното го забравяш някъде из път.
Ти ще споделиш ли кое му е скъпото ? Дискове масовки на 239 , нормално окачване /дори без стабилизираща щанга / , заден мост с БАРАБАНИ - също без стаб.щанга ... Да продължавам ли ? Мне , сега е твой ред да ме обориш

- Vonox_abd
- Мнения: 108
- Регистриран на: Съб 06 дек 2008 23:55
- Автомобил: MK4
- Двигател: AGU
- Местоположение: The City Of Angels' Софията
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
valka написа:Vonox_abd написа:Карах преди Голф3 комби АБД.Еми немога да кажа, че съм доволен..беше много удушен, 60 коня и комби.Верно много е лесен за работа и мега евтин.
Би ли споделил кое му е толкова евтиното на тоя Голф? Само ако може да не са ония митове и легенди как със 100 лева му оправяш цялата предница.

Не , не твърдя такива неща, но определено си е евтина кола за подръжка!Давам ти само за пример:предни дискове 40лв. на Делфи.На мене ми беше евтин сравнение със следващата ми кола.Но е по скъп за подръжка от на дядо ми ладата !
- valka
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
- Автомобил: поцинкован танк
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
Ivan4u написа:Ти ще споделиш ли кое му е скъпото ?
Ел. стъклата евтини ли са му. Или по-скоро е точно обратното – излизат ти скъпо, защото са евтино направени (като на всеки друг Г3 и Пасат 1994-1996, защото и там са същия боклук). С’а верно, че няма евтин ремонт на ел. стъкла, ама 4 да имаш, 3 ще ти блокират – на едно ще му умре моторчето, на второ ще се счупи водача, а на третото ще се скъса жилото. Аз имах 2 и точно така ми заминаха. Първата година на пасажерското се развали моторчето, миналата година в последния топъл ден от годината на шофьорското нещо му изщрака. Хич даже не съм си правил труда да го отварям и да гледам каква му е диагнозата. Саморегулиращото се жило на съединителя пак ли е един от евтините чаркове или като тръгнеш да взимаш хубаво такова даваш ~ 90 лв колкото на сума ти други автомобили. Ами седем*уйника му, там, където му е термостата. Топран като вземеш има да го сменяш през 3 месеца, оригиналния седморник е 50-60 лв. Ако тръгнеш да смениш и долното тяло айде още 15 лв и демек цялото ти излиза към 70 лв. Да не отварям тема колко му е ефективна цялата охладителна система. Колегата казва по-горе че си е намерил дискове по 40 лв. Ами аз един път се прибирах от Железница, в един момент не можах да вкл. нито една скорост. Намерих няква пряка в другото платно, едвам не се ударих в другите коли докато стигна до там. Отворих капака въртях го, суках го - добре, че спря един пич с БМВ 3, майсторче та ми помогна. Завря му няква летва на мястото на тампона на скоростния лост (беше му паднало залухавото силиконово топче). Вика 10-15 лв е. Още на следващия ден беше много зле, взех си набързо чарколяка и отидох в най-близкия сервиз за смяна. Какво се оказа, на БМВ може и да е 15-20 лв. В ауто + тоя тампон 3 на 4 см за моето ABD беше 45-46 лв.
Хидравличната рейка и тя ли е от евтините чаркове или ако тръгнеш да взимаш нова ти режат главата с 1/3 от цената на цялата ти кола. Добре, че има втора употреба и за 170 лв си намерих и рейка, карета, маркучи, тампон - почти пълен комплект. Ами фаровете му. Удариха ме зад блока и се наложи да си взимам фар. Моя беше Bosch, ама вече оригинални имало само на Hella и Saturnus. Знаех, че сигурно ще са скъпи ама все пак се обадих да питам в Porcshe, за най-обикновения и постен фар, една секция, без ел. реглаж за близо 20 годишната ми кола – Hella ~ 317 лв, Saturnus ~ 270 лв, в Ауто + Hella-та беше 150 лв. От каското обаче една от най-големите застрахователни фирми (повече кола там няма да си застраховам, нито за гражданска ще им дам пари) ми хвърли едни смешни 63 лв за фар и решетка и си викам бе ква Хелла, я едно Depo (ла*но – още на първия дъжд се запоти). Оригиналната бензинова помпа пак ли е без пари или е 200 лв като на много други коли. Китайската за АБД-то е 90 лв, за Ауди 80 Авант 1.6i китайската бензинова помпа е 100 лв. Китайката я карах 2 години и то на газ – никакви проблеми. Ами ако тръгнеш да оправяш клапите за парното на ABD-то. Има ли разлика дали ще оправяш клапите на ABD, или на който и да било Голф, на Пасат и на Ауди. Не, няма. Понеже стана дума за колело по-горе, ами имам колело (Drag Grizzly, лятото си ходя чат-пат с него на работа, шарат ми очетата по мометата и т.н.). Та това колело, с цялата алуминиева рамка, скорости, спирачки Shimano и т.н. е съвсем малко по-скъпо от оригиналното радиаторче за ABD-то ми (в момента колелото струва 430 лв).
Ами ръждите му, петата врата да правиш, долната част от калниците до праговете също и т.н.
Ivan4u написа:stefan4o написа:Евтино е колкото всеки друг Голф. Колкото и да е опростен автомобила откъм поддръжка качествените чаркове са си пари, независимо дали иде реч за 1.4 или 1.8 моно.
Именно , но защо ->
Интересен въпрос. Аз обаче другo се питам. Каква ми е далаверата да карам и поддържам 1.4 ABD, след като в много отношения цените на частите и ремонтите са близки с тези на автомобил по-висок клас като Audi 80 B4, 1.6 - 2.0. На всичко отгоре и двете коли харчат еднакво ~ 10-11 л газ градско.
- Ivan4u
- Мнения: 460
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
Пластмасовия тройник е 25 лева в Ауто + , долната част е 5 лв в Ауто + ->цените са 100% актуални , некадърните майстори не могат да я направят пластмасарийката и ви гърбят както си искат , за тва крива ли е колата ? И без обяснения как сменяте по 4-5 такива -> на прав космонавт космоса му е крив . За 4 години купих точно 1 - ама си го направих както си трябва , без силикони и лайна , а не както на повечето от вас ви мажат очите по сервизите със силикона
Фарове за 300 лва ?! Явно имаш пари , взех си 2 бр без нито 1 забележка от колега от форума за 35 лева , има и Хела за по 20-30 лв/бр дали морга или колега няма значение . Другите коли нямат ли ел.стъкла за чупене ? Хидравлика също тече от калпаво каране и поддръжка - видяла ли си БМВ със здрава рейка ? Техните текат за добро утро , ами опелските ?
Много колеги го казаха - всичко опира до това как е поддържана колата преди теб . Моята си беше семейна и купена нова , и се знаеше къде , как и с какво е карана . И аз смених доста части - НЯМА ВЕЧНИ НЕЩА за съжаление
Всеки сам си прави избор какво иска , и какво му позволява джоба .

Много колеги го казаха - всичко опира до това как е поддържана колата преди теб . Моята си беше семейна и купена нова , и се знаеше къде , как и с какво е карана . И аз смених доста части - НЯМА ВЕЧНИ НЕЩА за съжаление

- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
За фаровете аз смених единия с TYC за 60лв и никога не е пускал вода. Таралежа го смених с Топран защото като отварях да сменя термостата се извади едната втулка от пластмасата. Топрана за 3 години не е мръднал, а оригиналния си го оправих и ми седи резерва.
Жилото на съединителя вярно е 90лв ама с съм го сменял един път за 60000km предимно градско. Проблем!?!
Кое радиаторче бе, колега?
Жилото на съединителя вярно е 90лв ама с съм го сменял един път за 60000km предимно градско. Проблем!?!
valka написа:Понеже стана дума за колело по-горе, ами имам колело (Drag Grizzly, лятото си ходя чат-пат с него на работа, шарат ми очетата по мометата и т.н.). Та това колело, с цялата алуминиева рамка, скорости, спирачки Shimano и т.н. е съвсем малко по-скъпо от оригиналното радиаторче за ABD-то ми (в момента колелото струва 430 лв).
Кое радиаторче бе, колега?

- valka
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
- Автомобил: поцинкован танк
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
Ivan4u написа:Пластмасовия тройник е 25 лева в Ауто + , долната част е 5 лв в Ауто + ->цените са 100% актуални , некадърните майстори не могат да я направят пластмасарийката и ви гърбят както си искат , за тва крива ли е колата ? И без обяснения как сменяте по 4-5 такива -> на прав космонавт космоса му е крив . За 4 години купих точно 1 - ама си го направих както си трябва , без силикони и лайна , а не както на повечето от вас ви мажат очите по сервизите със силиконаФарове за 300 лва ?! Явно имаш пари , взех си 2 бр без нито 1 забележка от колега от форума за 35 лева , има и Хела за по 20-30 лв/бр дали морга или колега няма значение . Другите коли нямат ли ел.стъкла за чупене ? Хидравлика също тече от калпаво каране и поддръжка - видяла ли си БМВ със здрава рейка ? Техните текат за добро утро , ами опелските ?
Много колеги го казаха - всичко опира до това как е поддържана колата преди теб . Моята си беше семейна и купена нова , и се знаеше къде , как и с какво е карана . И аз смених доста части - НЯМА ВЕЧНИ НЕЩА за съжалениеВсеки сам си прави избор какво иска , и какво му позволява джоба .
На некадърни майстори си карах колата само веднъж - за смяна на тръбата на гърнето с резонатор. Върнах се да си оправят нещата.
Иначе първия път се изръсих при случайни майстори в Люлин, където забележки към работата им нямам. Просто ми взеха 100 лв за смяна на седем*уйника и термостата. Имаше цена на стария седморник и тя беше 40 лв. Това нещо го сменях 2007-2008г. Новия седморник дето ми сложиха не питах колко пари е, само знам че за работа ми взеха 20 лв и 26 за термостат Behr. Цялата сума по ремонта ми беше 98 лв, сам сметни колко остават за седморник.
От тогава си карам колата при познат майстор, който ми взима доста по-малко пари, от който и да било сервиз, а претенции към работата му нямам досега. Изключение съм направил само за ремонта на клапите на парното - закарах колата при един от клубните майстори, както и за ремонт на един препазител на ел. стъклата, който ми точеше акумулатора за 2 дни. Той също е правен при майстор, който открих тук във форума.
За долната част на седморника моя майстор ми каза, че топраните протичат (стария чарколяк, който протече беше Топран


За хидравликата претенции нямам, просто споделям мнение, че не всичко по тая кола е мега евтино.

Колега @radi_nrj имах в предвид оригиналното радиаторче за парното.
Иначе колега @Ivan4u, прав си, че има значение как е поддържана колата преди мен. Някои чарколяци обаче няма как да разбереш в какво състояние са - като се прецакат, сменяш и това е. Примерно колата ми не харчеше грам масло. Накрая обаче почнаха да ми играят оборотите на празен ход, повдигачите да ми тракат и т.н. Просто им идва времето на някои неща.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
valka написа:Колега @radi_nrj имах в предвид оригиналното радиаторче за парното.
Радиаторче на парното:
Topran - 25лв
Nissens - 40-50лв
Behr - 90лв
Оригиналното е Valeo и мисля, че е спряно от производство, но въпреки това Valeo са ценово на нивото на Behr.
Не знам къде ги видя тия 400лв

Оригиналната бензинова помпа първо я потърсих във вносителя на Сеат защото работех срещу тях. Обадиха ми цена от 560лв, а я намерих същата Siemens-VDO за 280лв.
- valka
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
- Автомобил: поцинкован танк
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
@radi_nrj да, за оригиналното радиаторче питах в Порше или Юнитрейд и цената, която ми казаха беше 300 или 400 лв. За евтините радиаторчета четох тук, че на някои колеги тия китайските от 20 лв се прецакват и се налага отново смяна. В оня момент, когато сменях клапите нямах много пари и си останах със старото радиаторче. Бях решил тая година, лятото да го сменя с Behr или ако събера повечко пари да взема оригиналното. Не съм питал каква марка е там.
А иначе много от нещата си ги пазарувах от една фирмичка в Люлин, частите ги взимах по-евтино от Ауто +. Като се прецака бензиновата ми помпа там ми казаха 90 лв за китайската и 180-190 за оригиналната. Според теб 280 лв за бензинова помпа за подобен автомобил малко ли са? В смисъл и аз щях да си взема оргиналната там за 180, ама преди да стигна до нея хвърлих 200 лв за други неща, защото 3 месеца не можаха да ми открият проблема с бензиновата помпа, имам една тема по въпроса във форума. Сега при тия цени на колите, 280 лв аз лично не бих дал за бензинова помпа за ABD-то. За радиаторчето на парното бях пристрастен, защото една цяла зима карах почти без парно и тия 300-400 лв не ми се виждаха толкова много.

А иначе много от нещата си ги пазарувах от една фирмичка в Люлин, частите ги взимах по-евтино от Ауто +. Като се прецака бензиновата ми помпа там ми казаха 90 лв за китайската и 180-190 за оригиналната. Според теб 280 лв за бензинова помпа за подобен автомобил малко ли са? В смисъл и аз щях да си взема оргиналната там за 180, ама преди да стигна до нея хвърлих 200 лв за други неща, защото 3 месеца не можаха да ми открият проблема с бензиновата помпа, имам една тема по въпроса във форума. Сега при тия цени на колите, 280 лв аз лично не бих дал за бензинова помпа за ABD-то. За радиаторчето на парното бях пристрастен, защото една цяла зима карах почти без парно и тия 300-400 лв не ми се виждаха толкова много.


- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
Това 180-190лв вероятно става въпрос само за моторчето с перката и мисля, че e Bosch (и понеже е Маркова част я пускат за оригинална). Оригиналната е както писах Siemens-VDO и в тия пари влиза корпуса с маркучите и капака на резервоара с поплавъка. И да 280лв за OEM бензинова помпа не са много особено като се има в предвид, че най вероятно ще надживее колата... Колата я купих от някакъв малчуган дето беше пипал доста по нея и беше напъхал друга по-голяма помпа, и за да се събере беше махнал цедката!!!
Последна промяна от radi_nrj на Пет 20 май 2011 19:38, променено общо 1 път.