Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
Колега Me4ev_77, казва се семеринг.
- Vonox_abd
- Мнения: 108
- Регистриран на: Съб 06 дек 2008 23:55
- Автомобил: MK4
- Двигател: AGU
- Местоположение: The City Of Angels' Софията
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
Карах преди Голф3 комби АБД.Еми немога да кажа, че съм доволен..беше много удушен, 60 коня и комби.Верно много е лесен за работа и мега евтин.Поне това са му плюсовете.Както беше казал един колега в предните постове наистина гори колкото АБС 90.С един приятел се прибирахме от морето и двамата на Нова Загора сипахме еднакви литри (газ).Единствената разлика,че моя голф го мачках,а той си караше Вентото що годе кротко.Смесени чуствам имам към този мотор 

- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
Да попитам нали проверяването на маслото на АБД-то става отгоре на скоростите, а не отдоло!? Шот преди ми го провериха отгоре отстрани се отвива болта и се проверява маслото? Шот на някой коли си има и направо щека за маслото на скоростите, на тия коли са от панти века и са с болтове!
- valka
- Мнения: 304
- Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
- Автомобил: поцинкован танк
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
Vonox_abd написа:Карах преди Голф3 комби АБД.Еми немога да кажа, че съм доволен..беше много удушен, 60 коня и комби.Верно много е лесен за работа и мега евтин.
Би ли споделил кое му е толкова евтиното на тоя Голф? Само ако може да не са ония митове и легенди как със 100 лева му оправяш цялата предница.
Аз също карах 4 години Golf 3, 1.4 ABD, 1992, хечбек, 5 врати. За вървежа нямам никакви претенции, най-обикновен градски автомобил. Обаче мнението ми след 4 години каране, поддръжка, десетките изчетени теми във форума е точно обратното на твоето. Тръгнеш ли да сменяш 1/3-1/4 от нещата по тая кола и евтиното го забравяш някъде из път.

Последна промяна от valka на Сря 18 май 2011 21:30, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19340
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
Евтино е колкото всеки друг Голф. Колкото и да е опростен автомобила откъм поддръжка качествените чаркове са си пари, независимо дали иде реч за 1.4 или 1.8 моно.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
За годините през които съм карал моя хубостник съм сменил:
Бензинова помпа - оригинална "Siemens-VDO" (беше си дошла Германия с помпа от 4-ка и за това се наложи смяната)
Сменена както вече писах гарнитура на главата Victor Reinz - (да напомня, че при този ремонт се сменят масло "Mobil 1 - 10w40" и антифриз "Hepu")
Смених всички тампони по окачването с "Boge".
Смених амортисьори - "Monroe Reflex".
Смених Ел. Люк този вече с 2-ра ръка, но му направих пълна профилактика преди да го монтирам.
Смених съединител комплект "Sasch".
Дискове "National"
Накладки предни 2 пъти (първите Pagid, вторите EBC Ultimax)
Накладки задни Pagid
Абе купувал съм само качествени чаркаляци и не ми се е налагало нещо, което съм сменял да го пипам пак.
С данъци, граждански, поддръжка, консумативи и горните ремонти колата за 4 години и 60 000км ми стъпи около 2500лв. Това е 600-700лв на година и ако някой си мисли, че при 15 000км годишно ще дава по-малко от 600лв за колата (в това не включвам горивото) да кара колело!!!
На ABD 92-ра данъка му е под 30лв по дяволите
Бензинова помпа - оригинална "Siemens-VDO" (беше си дошла Германия с помпа от 4-ка и за това се наложи смяната)
Сменена както вече писах гарнитура на главата Victor Reinz - (да напомня, че при този ремонт се сменят масло "Mobil 1 - 10w40" и антифриз "Hepu")
Смених всички тампони по окачването с "Boge".
Смених амортисьори - "Monroe Reflex".
Смених Ел. Люк този вече с 2-ра ръка, но му направих пълна профилактика преди да го монтирам.
Смених съединител комплект "Sasch".
Дискове "National"
Накладки предни 2 пъти (първите Pagid, вторите EBC Ultimax)
Накладки задни Pagid
Абе купувал съм само качествени чаркаляци и не ми се е налагало нещо, което съм сменял да го пипам пак.
С данъци, граждански, поддръжка, консумативи и горните ремонти колата за 4 години и 60 000км ми стъпи около 2500лв. Това е 600-700лв на година и ако някой си мисли, че при 15 000км годишно ще дава по-малко от 600лв за колата (в това не включвам горивото) да кара колело!!!
На ABD 92-ра данъка му е под 30лв по дяволите

Последна промяна от radi_nrj на Сря 18 май 2011 21:58, променено общо 1 път.
- Ivan4u
- Мнения: 460
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
stefan4o написа:Евтино е колкото всеки друг Голф. Колкото и да е опростен автомобила откъм поддръжка качествените чаркове са си пари, независимо дали иде реч за 1.4 или 1.8 моно.
Именно , но защо ->
valka написа:Би ли споделил кое му е толкова ефтиното на тоя Голф? Само ако може да не са ония митове и легенди как със 100 лева му оправяш цялата предница.![]()
Тръгнеш ли да сменяш 1/3-1/4 от нещата по тая кола и ефтиното го забравяш някъде из път.
Ти ще споделиш ли кое му е скъпото ? Дискове масовки на 239 , нормално окачване /дори без стабилизираща щанга / , заден мост с БАРАБАНИ - също без стаб.щанга ... Да продължавам ли ? Мне , сега е твой ред да ме обориш
- Vonox_abd
- Мнения: 108
- Регистриран на: Съб 06 дек 2008 23:55
- Автомобил: MK4
- Двигател: AGU
- Местоположение: The City Of Angels' Софията
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
valka написа:Vonox_abd написа:Карах преди Голф3 комби АБД.Еми немога да кажа, че съм доволен..беше много удушен, 60 коня и комби.Верно много е лесен за работа и мега евтин.
Би ли споделил кое му е толкова евтиното на тоя Голф? Само ако може да не са ония митове и легенди как със 100 лева му оправяш цялата предница.
Не , не твърдя такива неща, но определено си е евтина кола за подръжка!Давам ти само за пример:предни дискове 40лв. на Делфи.На мене ми беше евтин сравнение със следващата ми кола.Но е по скъп за подръжка от на дядо ми ладата !
- valka
- Мнения: 304
- Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
- Автомобил: поцинкован танк
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
Ivan4u написа:Ти ще споделиш ли кое му е скъпото ?
Ел. стъклата евтини ли са му. Или по-скоро е точно обратното – излизат ти скъпо, защото са евтино направени (като на всеки друг Г3 и Пасат 1994-1996, защото и там са същия боклук). С’а верно, че няма евтин ремонт на ел. стъкла, ама 4 да имаш, 3 ще ти блокират – на едно ще му умре моторчето, на второ ще се счупи водача, а на третото ще се скъса жилото. Аз имах 2 и точно така ми заминаха. Първата година на пасажерското се развали моторчето, миналата година в последния топъл ден от годината на шофьорското нещо му изщрака. Хич даже не съм си правил труда да го отварям и да гледам каква му е диагнозата. Саморегулиращото се жило на съединителя пак ли е един от евтините чаркове или като тръгнеш да взимаш хубаво такова даваш ~ 90 лв колкото на сума ти други автомобили. Ами седем*уйника му, там, където му е термостата. Топран като вземеш има да го сменяш през 3 месеца, оригиналния седморник е 50-60 лв. Ако тръгнеш да смениш и долното тяло айде още 15 лв и демек цялото ти излиза към 70 лв. Да не отварям тема колко му е ефективна цялата охладителна система. Колегата казва по-горе че си е намерил дискове по 40 лв. Ами аз един път се прибирах от Железница, в един момент не можах да вкл. нито една скорост. Намерих няква пряка в другото платно, едвам не се ударих в другите коли докато стигна до там. Отворих капака въртях го, суках го - добре, че спря един пич с БМВ 3, майсторче та ми помогна. Завря му няква летва на мястото на тампона на скоростния лост (беше му паднало залухавото силиконово топче). Вика 10-15 лв е. Още на следващия ден беше много зле, взех си набързо чарколяка и отидох в най-близкия сервиз за смяна. Какво се оказа, на БМВ може и да е 15-20 лв. В ауто + тоя тампон 3 на 4 см за моето ABD беше 45-46 лв.
Хидравличната рейка и тя ли е от евтините чаркове или ако тръгнеш да взимаш нова ти режат главата с 1/3 от цената на цялата ти кола. Добре, че има втора употреба и за 170 лв си намерих и рейка, карета, маркучи, тампон - почти пълен комплект. Ами фаровете му. Удариха ме зад блока и се наложи да си взимам фар. Моя беше Bosch, ама вече оригинални имало само на Hella и Saturnus. Знаех, че сигурно ще са скъпи ама все пак се обадих да питам в Porcshe, за най-обикновения и постен фар, една секция, без ел. реглаж за близо 20 годишната ми кола – Hella ~ 317 лв, Saturnus ~ 270 лв, в Ауто + Hella-та беше 150 лв. От каското обаче една от най-големите застрахователни фирми (повече кола там няма да си застраховам, нито за гражданска ще им дам пари) ми хвърли едни смешни 63 лв за фар и решетка и си викам бе ква Хелла, я едно Depo (ла*но – още на първия дъжд се запоти). Оригиналната бензинова помпа пак ли е без пари или е 200 лв като на много други коли. Китайската за АБД-то е 90 лв, за Ауди 80 Авант 1.6i китайската бензинова помпа е 100 лв. Китайката я карах 2 години и то на газ – никакви проблеми. Ами ако тръгнеш да оправяш клапите за парното на ABD-то. Има ли разлика дали ще оправяш клапите на ABD, или на който и да било Голф, на Пасат и на Ауди. Не, няма. Понеже стана дума за колело по-горе, ами имам колело (Drag Grizzly, лятото си ходя чат-пат с него на работа, шарат ми очетата по мометата и т.н.). Та това колело, с цялата алуминиева рамка, скорости, спирачки Shimano и т.н. е съвсем малко по-скъпо от оригиналното радиаторче за ABD-то ми (в момента колелото струва 430 лв).
Ами ръждите му, петата врата да правиш, долната част от калниците до праговете също и т.н.
Ivan4u написа:stefan4o написа:Евтино е колкото всеки друг Голф. Колкото и да е опростен автомобила откъм поддръжка качествените чаркове са си пари, независимо дали иде реч за 1.4 или 1.8 моно.
Именно , но защо ->
Интересен въпрос. Аз обаче другo се питам. Каква ми е далаверата да карам и поддържам 1.4 ABD, след като в много отношения цените на частите и ремонтите са близки с тези на автомобил по-висок клас като Audi 80 B4, 1.6 - 2.0. На всичко отгоре и двете коли харчат еднакво ~ 10-11 л газ градско.
- Ivan4u
- Мнения: 460
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
Пластмасовия тройник е 25 лева в Ауто + , долната част е 5 лв в Ауто + ->цените са 100% актуални , некадърните майстори не могат да я направят пластмасарийката и ви гърбят както си искат , за тва крива ли е колата ? И без обяснения как сменяте по 4-5 такива -> на прав космонавт космоса му е крив . За 4 години купих точно 1 - ама си го направих както си трябва , без силикони и лайна , а не както на повечето от вас ви мажат очите по сервизите със силикона
Фарове за 300 лва ?! Явно имаш пари , взех си 2 бр без нито 1 забележка от колега от форума за 35 лева , има и Хела за по 20-30 лв/бр дали морга или колега няма значение . Другите коли нямат ли ел.стъкла за чупене ? Хидравлика също тече от калпаво каране и поддръжка - видяла ли си БМВ със здрава рейка ? Техните текат за добро утро , ами опелските ?
Много колеги го казаха - всичко опира до това как е поддържана колата преди теб . Моята си беше семейна и купена нова , и се знаеше къде , как и с какво е карана . И аз смених доста части - НЯМА ВЕЧНИ НЕЩА за съжаление
Всеки сам си прави избор какво иска , и какво му позволява джоба .
Много колеги го казаха - всичко опира до това как е поддържана колата преди теб . Моята си беше семейна и купена нова , и се знаеше къде , как и с какво е карана . И аз смених доста части - НЯМА ВЕЧНИ НЕЩА за съжаление
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
За фаровете аз смених единия с TYC за 60лв и никога не е пускал вода. Таралежа го смених с Топран защото като отварях да сменя термостата се извади едната втулка от пластмасата. Топрана за 3 години не е мръднал, а оригиналния си го оправих и ми седи резерва.
Жилото на съединителя вярно е 90лв ама с съм го сменял един път за 60000km предимно градско. Проблем!?!
Кое радиаторче бе, колега?
Жилото на съединителя вярно е 90лв ама с съм го сменял един път за 60000km предимно градско. Проблем!?!
valka написа:Понеже стана дума за колело по-горе, ами имам колело (Drag Grizzly, лятото си ходя чат-пат с него на работа, шарат ми очетата по мометата и т.н.). Та това колело, с цялата алуминиева рамка, скорости, спирачки Shimano и т.н. е съвсем малко по-скъпо от оригиналното радиаторче за ABD-то ми (в момента колелото струва 430 лв).
Кое радиаторче бе, колега?

- valka
- Мнения: 304
- Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
- Автомобил: поцинкован танк
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
Ivan4u написа:Пластмасовия тройник е 25 лева в Ауто + , долната част е 5 лв в Ауто + ->цените са 100% актуални , некадърните майстори не могат да я направят пластмасарийката и ви гърбят както си искат , за тва крива ли е колата ? И без обяснения как сменяте по 4-5 такива -> на прав космонавт космоса му е крив . За 4 години купих точно 1 - ама си го направих както си трябва , без силикони и лайна , а не както на повечето от вас ви мажат очите по сервизите със силиконаФарове за 300 лва ?! Явно имаш пари , взех си 2 бр без нито 1 забележка от колега от форума за 35 лева , има и Хела за по 20-30 лв/бр дали морга или колега няма значение . Другите коли нямат ли ел.стъкла за чупене ? Хидравлика също тече от калпаво каране и поддръжка - видяла ли си БМВ със здрава рейка ? Техните текат за добро утро , ами опелските ?
Много колеги го казаха - всичко опира до това как е поддържана колата преди теб . Моята си беше семейна и купена нова , и се знаеше къде , как и с какво е карана . И аз смених доста части - НЯМА ВЕЧНИ НЕЩА за съжалениеВсеки сам си прави избор какво иска , и какво му позволява джоба .
На некадърни майстори си карах колата само веднъж - за смяна на тръбата на гърнето с резонатор. Върнах се да си оправят нещата.
Иначе първия път се изръсих при случайни майстори в Люлин, където забележки към работата им нямам. Просто ми взеха 100 лв за смяна на седем*уйника и термостата. Имаше цена на стария седморник и тя беше 40 лв. Това нещо го сменях 2007-2008г. Новия седморник дето ми сложиха не питах колко пари е, само знам че за работа ми взеха 20 лв и 26 за термостат Behr. Цялата сума по ремонта ми беше 98 лв, сам сметни колко остават за седморник.
От тогава си карам колата при познат майстор, който ми взима доста по-малко пари, от който и да било сервиз, а претенции към работата му нямам досега. Изключение съм направил само за ремонта на клапите на парното - закарах колата при един от клубните майстори, както и за ремонт на един препазител на ел. стъклата, който ми точеше акумулатора за 2 дни. Той също е правен при майстор, който открих тук във форума.
За долната част на седморника моя майстор ми каза, че топраните протичат (стария чарколяк, който протече беше Топран
). И затова ми взе тази част от Юнитрейд. А иначе силикон по колата си не съм слагал. Нито пък имам толкова пари. Фар написах, че си взех Depo (не ми се издирваше читав стар с работещи врътки). Ел. стъкла се чупят разбира се ама искаш да ми кажеш, че на B4-ките се чупят като на голфа ли?
За хидравликата претенции нямам, просто споделям мнение, че не всичко по тая кола е мега евтино.
Колега @radi_nrj имах в предвид оригиналното радиаторче за парното.
Иначе колега @Ivan4u, прав си, че има значение как е поддържана колата преди мен. Някои чарколяци обаче няма как да разбереш в какво състояние са - като се прецакат, сменяш и това е. Примерно колата ми не харчеше грам масло. Накрая обаче почнаха да ми играят оборотите на празен ход, повдигачите да ми тракат и т.н. Просто им идва времето на някои неща.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
valka написа:Колега @radi_nrj имах в предвид оригиналното радиаторче за парното.
Радиаторче на парното:
Topran - 25лв
Nissens - 40-50лв
Behr - 90лв
Оригиналното е Valeo и мисля, че е спряно от производство, но въпреки това Valeo са ценово на нивото на Behr.
Не знам къде ги видя тия 400лв
Макар, че ако си питал в "Порше" няма да се учудя:Оригиналната бензинова помпа първо я потърсих във вносителя на Сеат защото работех срещу тях. Обадиха ми цена от 560лв, а я намерих същата Siemens-VDO за 280лв.
- valka
- Мнения: 304
- Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
- Автомобил: поцинкован танк
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
@radi_nrj да, за оригиналното радиаторче питах в Порше или Юнитрейд и цената, която ми казаха беше 300 или 400 лв. За евтините радиаторчета четох тук, че на някои колеги тия китайските от 20 лв се прецакват и се налага отново смяна. В оня момент, когато сменях клапите нямах много пари и си останах със старото радиаторче. Бях решил тая година, лятото да го сменя с Behr или ако събера повечко пари да взема оригиналното. Не съм питал каква марка е там.
А иначе много от нещата си ги пазарувах от една фирмичка в Люлин, частите ги взимах по-евтино от Ауто +. Като се прецака бензиновата ми помпа там ми казаха 90 лв за китайската и 180-190 за оригиналната. Според теб 280 лв за бензинова помпа за подобен автомобил малко ли са? В смисъл и аз щях да си взема оргиналната там за 180, ама преди да стигна до нея хвърлих 200 лв за други неща, защото 3 месеца не можаха да ми открият проблема с бензиновата помпа, имам една тема по въпроса във форума. Сега при тия цени на колите, 280 лв аз лично не бих дал за бензинова помпа за ABD-то. За радиаторчето на парното бях пристрастен, защото една цяла зима карах почти без парно и тия 300-400 лв не ми се виждаха толкова много.

А иначе много от нещата си ги пазарувах от една фирмичка в Люлин, частите ги взимах по-евтино от Ауто +. Като се прецака бензиновата ми помпа там ми казаха 90 лв за китайската и 180-190 за оригиналната. Според теб 280 лв за бензинова помпа за подобен автомобил малко ли са? В смисъл и аз щях да си взема оргиналната там за 180, ама преди да стигна до нея хвърлих 200 лв за други неща, защото 3 месеца не можаха да ми открият проблема с бензиновата помпа, имам една тема по въпроса във форума. Сега при тия цени на колите, 280 лв аз лично не бих дал за бензинова помпа за ABD-то. За радиаторчето на парното бях пристрастен, защото една цяла зима карах почти без парно и тия 300-400 лв не ми се виждаха толкова много.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Какво ще кажете за Голф 3 1.4 АБД
Това 180-190лв вероятно става въпрос само за моторчето с перката и мисля, че e Bosch (и понеже е Маркова част я пускат за оригинална). Оригиналната е както писах Siemens-VDO и в тия пари влиза корпуса с маркучите и капака на резервоара с поплавъка. И да 280лв за OEM бензинова помпа не са много особено като се има в предвид, че най вероятно ще надживее колата... Колата я купих от някакъв малчуган дето беше пипал доста по нея и беше напъхал друга по-голяма помпа, и за да се събере беше махнал цедката!!!
Последна промяна от radi_nrj на Пет 20 май 2011 19:38, променено общо 1 път.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта