Здравейте, колеги. Нарочно не пускам темата във форума на Ауди. Искам да попитам за мнението ви за тази кола - как е като поддръжка, возия, екстри, стабилност и т.н - събирам всякакви впечатления. Относно двигателя - купето си е тежичко и затова колебанието е между 1.8Т 180 коня, 2.8 193 коня и 2.5ТДИ 180 коня и 2.7Т, което май също е около 230 коня.
Колата не е за мен, а аз мой близък, ако това въобще има значение.
Както вече споменах, интересуват ме всякакви впечатления, но най-вече поддръжка и разход.
Ауди А6 Ц5 2000-2003г?
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Ауди А6 Ц5 2000-2003г?
От дизелите 2,5 най-безпроблемния е 155кс с код AYM. При него повечето детски болести на V6 TDI са излекувани. Към другите нямам директно наблюдение.
- w_smith
- Мнения: 2301
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ауди А6 Ц5 2000-2003г?
radi_nrj написа:От дизелите 2,5 най-безпроблемния е 155кс с код AYM. При него повечето детски болести на V6 TDI са излекувани. Към другите нямам директно наблюдение.
При дизеловите най-безпроблемна е версията със 163 коня както и тези с първа буква на двигателя В.
- Vidol Nikolov
- Мнения: 2168
- Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
- Автомобил: Jetta 1.6
- Двигател: PN
- Местоположение: ---
Re: Ауди А6 Ц5 2000-2003г?
http://www.youtube.com/watch?v=vAHPMUkhj5Q
Identification data
Audi A6 2.7 T Quattro
as offered for 2002 since middle 2001 in North America U.S.
Country of origin:
D Germany
Make:
Audi
Model:
A6 C5 (Typ 4B)
1997-2004
Type:
A6 Quattro Sedan C5 phase II
2001-2004
Optional equipment:
EEC segmentation:
E (executive cars)
Class:
mid-size luxury / executive car
Body style:
sedan
Doors:
4
Traction:
4x4 full-time (quattro 4gen, all-wheel drive permanent; torsen T-2 center differential 50/50 (67/33-33/67 automatically distributed), Electronic Differential Locks EDL front and rear applying brakes on spinning wheels)
Basic dimensions
Length:
4878 mm / 192 in
Wheelbase:
2759 mm / 108.6 in
Fuel capacity:
70 liter / 18.5 U.S. gal / 15.4 imp. gal
Drag coefficient (Cw-Wert):
Cd claimed:
0.32
Cd estimated by a-c:
Inside and outside dimensions, turning circle, track, capacities, etc.:
Weights
Curb weight (without a driver):
1705 kg / 3759 lbs
Dry weight:
Shipping weight:
Curb weight estimated:
Gross weight GVWR:
Payload:
Payload estimated:
Sales markets
North America
U.S.
Related models:
AUDI A6 ALLROAD C5
Powertrain
Engine manufacturer:
Volkswagen Group
Engine type:
spark-ignition 4-stroke
Fuel type:
petrol (gasoline)
Fuel system:
indirect injection
Charge system:
turbocharger
Valves per cylinder:
5
Valves timing:
Additional features:
Bosch Motronic ME 7.0; turbo; intercooler
Emission control:
3-way cat, Lambda-Sensor
Cylinders alignment:
V 6
Displacement:
2771 cm3 / 169.2 cui
Power net:
186.5 kW / 254 PS / 250 hp (SAE net)
/ 5800
Torque:
350 Nm / 258 ft-lb
/ 1850 3600
Power gross:
Torque gross:
Drivetrain
Gearbox:
Transmission type:
manual
Number of gears:
6
Check 2002 Audi A6 2.7 T Quattro standard and alternate wheel and tire sizes
Gear ratios, final drive, etc.:
Detailed specs and comparison
If you refer to the information from this website, please always indicate http://www.automobile-catalog.com as a source, with the appropriate link.
To view table with complete performance data and technical specifications (including final drive and gear ratios, powertrain description, inside and outside dimensions, acceleration graphs etc.) and more photos, or to compare up to 5 cars side-by-side - click one of the the buttons below:
Factory claim
Top speed:
242 km/h / 150 mph
(theor. without speed governor)
Acceleration:
0-100 km/h (s):
7.2
0-160 km/h (s):
17.7
0-60 mph (s):
6.8
0-100 mph (s):
17.9
Drag times:
0- 1/4mile (s):
15.1
0- 1km (s):
27.4
Acceleration in gears, performance graphs, fuel consumption in different road conditions, etc.:
Последното истински проходимо Ауди
Identification data
Audi A6 2.7 T Quattro
as offered for 2002 since middle 2001 in North America U.S.
Country of origin:
D Germany
Make:
Audi
Model:
A6 C5 (Typ 4B)
1997-2004
Type:
A6 Quattro Sedan C5 phase II
2001-2004
Optional equipment:
EEC segmentation:
E (executive cars)
Class:
mid-size luxury / executive car
Body style:
sedan
Doors:
4
Traction:
4x4 full-time (quattro 4gen, all-wheel drive permanent; torsen T-2 center differential 50/50 (67/33-33/67 automatically distributed), Electronic Differential Locks EDL front and rear applying brakes on spinning wheels)
Basic dimensions
Length:
4878 mm / 192 in
Wheelbase:
2759 mm / 108.6 in
Fuel capacity:
70 liter / 18.5 U.S. gal / 15.4 imp. gal
Drag coefficient (Cw-Wert):
Cd claimed:
0.32
Cd estimated by a-c:
Inside and outside dimensions, turning circle, track, capacities, etc.:
Weights
Curb weight (without a driver):
1705 kg / 3759 lbs
Dry weight:
Shipping weight:
Curb weight estimated:
Gross weight GVWR:
Payload:
Payload estimated:
Sales markets
North America
U.S.
Related models:
AUDI A6 ALLROAD C5
Powertrain
Engine manufacturer:
Volkswagen Group
Engine type:
spark-ignition 4-stroke
Fuel type:
petrol (gasoline)
Fuel system:
indirect injection
Charge system:
turbocharger
Valves per cylinder:
5
Valves timing:
Additional features:
Bosch Motronic ME 7.0; turbo; intercooler
Emission control:
3-way cat, Lambda-Sensor
Cylinders alignment:
V 6
Displacement:
2771 cm3 / 169.2 cui
Power net:
186.5 kW / 254 PS / 250 hp (SAE net)
/ 5800
Torque:
350 Nm / 258 ft-lb
/ 1850 3600
Power gross:
Torque gross:
Drivetrain
Gearbox:
Transmission type:
manual
Number of gears:
6
Check 2002 Audi A6 2.7 T Quattro standard and alternate wheel and tire sizes
Gear ratios, final drive, etc.:
Detailed specs and comparison
If you refer to the information from this website, please always indicate http://www.automobile-catalog.com as a source, with the appropriate link.
To view table with complete performance data and technical specifications (including final drive and gear ratios, powertrain description, inside and outside dimensions, acceleration graphs etc.) and more photos, or to compare up to 5 cars side-by-side - click one of the the buttons below:
Factory claim
Top speed:
242 km/h / 150 mph
(theor. without speed governor)
Acceleration:
0-100 km/h (s):
7.2
0-160 km/h (s):
17.7
0-60 mph (s):
6.8
0-100 mph (s):
17.9
Drag times:
0- 1/4mile (s):
15.1
0- 1km (s):
27.4
Acceleration in gears, performance graphs, fuel consumption in different road conditions, etc.:
Последното истински проходимо Ауди

- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Ауди А6 Ц5 2000-2003г?
w_smith написа:radi_nrj написа:От дизелите 2,5 най-безпроблемния е 155кс с код AYM. При него повечето детски болести на V6 TDI са излекувани. Към другите нямам директно наблюдение.
При дизеловите най-безпроблемна е версията със 163 коня както и тези с първа буква на двигателя В.
Говориш за моделите с ролки на кобилиците дето не изяждат разпределителните валове. AYM е такъв както и има 180кс които започват с B и са с ролки. Някъде бяха описани точните модели с тая екстра дето удължава живота на мотора и на собственика на колата

- apa6o
- Мнения: 1101
- Регистриран на: Пон 27 ное 2006 9:56
- Автомобил: Skoda Octavia 1Z
- Двигател: BKD
- Местоположение: Перник
Re: Ауди А6 Ц5 2000-2003г?
На фона на душегуба аз винаги бих се спрял на 2.7Т, страхотен двигател, достатъчно мощен, има ресурс, но скъпа поддръжка, висок разход на гориво, много възможности за потрошаване на важни периферни компоненти - 2 ЕГТ сензора, 2 турбини, 2 интеркулера, често пука маркучи за въздух, съединителя е към 7-800 лева без маховик... Ама си е бензинов битурбо с потенциал 

- Милослав
- Мнения: 3648
- Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ауди А6 Ц5 2000-2003г?
1.8Т или 2.8. Е, разбира се и 4.2.
От дизелите 2.5 тди го забрави. 1.9, ако ще е дизел.
От дизелите 2.5 тди го забрави. 1.9, ако ще е дизел.
- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Ауди А6 Ц5 2000-2003г?
Добре, дизелът ще отпадне от играта, защото по-големите са душегуби, а пък малките най-вероятно ще са недостатъчни за тежкото купе на А6.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Ауди А6 Ц5 2000-2003г?
Виж колко е въртящия момент на 131 коньовата помпа дюза и пак си помисли. Отделно има хора в форума дето може и още да изтискат от тоя мотор 

- escrime
- Мнения: 3073
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
- Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
- Двигател: OM642
Re: Ауди А6 Ц5 2000-2003г?
2.8 e страхотен мотор.
- Ivo_Dinkov
- Мнения: 1352
- Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
- Автомобил: Audi Quattro Turbo
- Двигател: BGB
- Местоположение: София/Плевен
- Контакти:
Re: Ауди А6 Ц5 2000-2003г?
2.8 и 4.2- аз бих гледал само с тези мотори. 1.8Т и 1.8 не са масови и почти всичките са газифицирани. Неграмотно газифицирани. Не пречи да огледаш няколко, за да се откажеш сам да гледаш с тези мотори.
Дизелите ги забрави- милионници и дори читава помпа- дюза да вемеш, ще си иска сериозно стягане.
На колегата Милослав 4.2- то ако не беше авант, сигурно вече щях да съм го взел аз
, но и 2.8 е уникален мотор- возиха ме посления път с въртене на гуми до трета включително

Дизелите ги забрави- милионници и дори читава помпа- дюза да вемеш, ще си иска сериозно стягане.
На колегата Милослав 4.2- то ако не беше авант, сигурно вече щях да съм го взел аз



- Student_pravo
- Мнения: 245
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 21:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница, София
Re: Ауди А6 Ц5 2000-2003г?
Засега везните клонят към 1.8Т 180 коня и 2.8 куатро 193 коня. Аз лично съм за втория, макар че 1.8Т-то ще е по икономичен и вероятно по-приятен за каране заради турбото, което е свалило въртящия момент в много ниски за бензин обороти.
- Ivo_Dinkov
- Мнения: 1352
- Регистриран на: Вто 28 дек 2004 10:54
- Автомобил: Audi Quattro Turbo
- Двигател: BGB
- Местоположение: София/Плевен
- Контакти:
Re: Ауди А6 Ц5 2000-2003г?
Заблуждаваш се- на 1.8Т въртящия момент не е в ниските. На 2.8 е там.
- BeckoTDI
- Мнения: 1486
- Регистриран на: Нед 09 дек 2007 1:24
- Автомобил: VW Touareg-Audi Coupe-VW Golf 3
- Двигател: BPE-ABK-AAZ
- Местоположение: София
Re: Ауди А6 Ц5 2000-2003г?
1.8T Крутящий момент 235/1950 след чип 294 / 1850
2.8 Крутящий момент 280/3200
Карал съм и двете, като точно при ускорения до 100км/ч 1.8Т го чувствам по-пъргав, а 2.8-цата си е магистрален прихващач и там му се усеща силата. Но вземаш ли 2.8 и си до там, докато при 1.8Т имаш лесен, бърз и евтин начин за увеличаване на к.с. - ЧИПС
и ще караш кола по-бърза от 2.8, а и по-икономична(в зависимост от стила на каране).
2.8 Крутящий момент 280/3200
Карал съм и двете, като точно при ускорения до 100км/ч 1.8Т го чувствам по-пъргав, а 2.8-цата си е магистрален прихващач и там му се усеща силата. Но вземаш ли 2.8 и си до там, докато при 1.8Т имаш лесен, бърз и евтин начин за увеличаване на к.с. - ЧИПС

Последна промяна от BeckoTDI на Сря 19 дек 2012 10:40, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ауди А6 Ц5 2000-2003г?
Иво, грешиш.