Има доста модели в тоя клас, всеки със своите особености, предимства и недостатъци. Предимство на Теракана, е връзката му с Паджеро 2. Части, китове за окачване там са отиграни.
Но например със същите две раздатки, и сходни като концепция са още две корейски возила -Киа Соренто и Санг Йонг Рекстън. Също са с отделна рама, и имат своите плюсове. Като цяло са малко по-съвременни в някои отношения.
JEEP WJ (Гранд Чероки) също го има с дизел в тоя клас(2,7CRD мотор от Мерцедес), и не е зле като проходимост. Даже и първият ML е в тия цени, макар че отстъпва в качества за извън пътя (въпреки че е на рама, и също има бавни).
Ленд Ровър Дискавъри с 2,5 Td5 също е някъде около бюджета за читав Теракан...
Всички тия имат бавни скорости, повечето и отделна рама, някои са и на два цели моста...т.е. от по-истинските оффроадъри. ( С изключение до голяма степен на ML -той има бавни, рама, и що годе просвет, но пък е с независимо окачване, което е със сравнително ограничени ходове, по-лесно се окантарва по диагонал.).
Някои от изброените ползват системата за тракшън контрол, да имитира до някъде блокажи - когато някое колело боксува, системата задейства спирачката му, за да се прехвърли момент на другите колела, които имат достатъчно сцепление.
Спирам, че иначе може избора да се усложни.
