Мнения за Terracan 2.9 или друг бюджетен 4х4

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Мнения за Terracan 2.9 или друг бюджетен 4х4

Мнениеот vucata » Вто 19 май 2020 13:55


Понеже тук има достатъчно хора с повече виждания, реших да питам за модела. Та насочил съм се към този модел. Прочетох тук там както за дюзите, така и за електроника, 4х4 задвижването и детските болежки. Извода е, че е доста евтин като цяло за обслужване и ремонт, с изключение ако издухаш главата.... От всичко не разбрах дали и при 2та варианта 150к.с и 163к.с се случва вариант с пукане на главата, както и малко се оплетох с тия бутони и врътки за включване/заключване или там квото е на дифовете. Като цяло май е доста тъпа система, но ще сондирам още мнения. Джипа ще си го карам целогодишно, ще се кара извънградско в 90% от вариантите, ходя често и на риба. Не мисля да тегля каравани, най-много някое ремаркенце с антураж ако ходим някъде за по-дълго на риба.
Та всеки с допир до този автомобил да изкаже мнение, набелязал съм 4 джипа. 2 в София, 1 в Перник и последния мисля беше Шумен, но до там едва ли ше ходя.
Събота и неделя съм на огледи така, че общо взето бързам с мненията :mhihi

Последна промяна от vucata на Съб 23 май 2020 21:22, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот toraborat » Вто 19 май 2020 14:33


Този мераклия гледам има допир: https://youtu.be/AfK7sMRq6ts


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот forski » Вто 19 май 2020 15:45


Ако искаш здрав на чук, и евтин за подръжка дърт дизелов джип се насочи към Терано 2.7, само го намери със здраво купе!


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот vucata » Вто 19 май 2020 18:05


Нисан евентуално Xtrail. Тераното е много грозно в очите ми.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13353
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 19 май 2020 19:26


С този Xtrail ще ти побелеят косите


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1994
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот cecoa1 » Вто 19 май 2020 19:34


Уф...Мога да кажа някои неща от дългогодишно четене...
По принцип този джип е на шаси от Паджеро 2, много от частите по окачване са взаимозаменяеми.
Мотора не съм чул да страда от глави. Но страда от дюзи и помпи. Горивната система е на Делфи, в 150 коня е първо поколение, в 163 - второ. Второто е за предпочитане, първото е по-проблемно. При всички случаи е важно читаво гориво, читави филтри(оригинален горивен, има значение), и да не се кара с много малко гориво в резервоара(свързано е с охлаждането на ГНП, от която обикновенно тръгват проблемите, най-често заради лошо гориво и/или прегряване). При проблем обикновенно тръгват стружки от ГНП в цялата система, скапват и дюзите, но остават и в резервоара и тръбопроводите. Ремонта трябва да е цялостен.
Кофти е, че при 163 коня мотора вече е с демпферен маховик при ръчните скоростни кутии(не помня дали не можеше да се смени с обикновения). Автомата е четиристепенен на Aisin, здрав и безпроблемен.
Раздатките са два вида, и двете на Борг-Уорнър.
Едната е с принудително включване на предния мост при нужда, т.нар парт-тайм. Демек като на Уазка - караш на задно, при нужда включваш твърдо предния мост(в случая с копче, може и в движение), и след това има и бавни скорости(те се включват само при спрял напълно, с натиснат съединител, или автомат включен на P или N). Не бива да се кара с включен мост на твърда, суха настилка с добро сцепление, защото няма диференциал между двата моста, и хем трудно се завива, хем частите се натоварват прекалено и нещо може да се счупи.
Другата раздатка е тъй наречения TOD(torque on demand). Т.е. момент към предния мост се предава при нужда. На практика това става чрез електромагнитен съединител, който се командва от компютъра кога колко да зацепи предния мост. Джипа се движи основно на задно предаване, но при пробоксуване или условия за пробоксуване, предния мост се зацепва автоматично в някаква степен. За целта се следят няколко датчика, а също така в алгоритъма е включено моста да зацепва превантивно още преди да пробоксува задния, ако се подава повече газ. Тази раздатка също има бавни, като те също се включват както и при първата раздатка, и при движение на бавни, предния мост е зацепен от съединителя през цялото време, подобно на първата раздатка(всъщност не баш, ама за потребител това обяснение стига).
Раздатките са с верига, която понякога се разтяга, и се стига до смяна. Не е скъпа, доколкото помня.
Блокажи на мостовете няма, нито врътки свързани с тях. Има LSD в задния диференциал, т.е. той е самоблокиращ до някаква степен(и ако работи де, пък и му трябва масло за LSD).

Терано с 2,7 дизел е доста по-слабо, но мотора се обслужва много по-евтино - ангренажа е със зъбни колела и не се сменя нищо там. Много надежден като механика, с малко и проста електроника. Непретенциозен към поддръжка и горива...почти неубиваем мотор. Там раздатката е само парт-тайм с прост лост. Има и 3,0 дизел, но там вече нещата не са добре, поне до определени години.

Х-трейл е паркетник- нещо като повдигнато комби. Основно на предно, включва задното автоматично при нужда. Няма рама, няма бавни. За леки терени става, но там май дизела беше калпав, има и бензин.

При Теракана също има бензинови, но рядко се срещат в Европа.


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот lion_heart002 » Вто 19 май 2020 20:01


И аз исках нещо подобно, в крайна сметка взех ЦРВ 4x4. Туй ми се стори много тромаво, особено за 2.9.


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот vucata » Вто 19 май 2020 21:35


cecoa благодаря за изчерпателния отговор. В общи линии търсим така наречения фейс 163 коня.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1994
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот cecoa1 » Вто 19 май 2020 22:56


Има доста модели в тоя клас, всеки със своите особености, предимства и недостатъци. Предимство на Теракана, е връзката му с Паджеро 2. Части, китове за окачване там са отиграни.
Но например със същите две раздатки, и сходни като концепция са още две корейски возила -Киа Соренто и Санг Йонг Рекстън. Също са с отделна рама, и имат своите плюсове. Като цяло са малко по-съвременни в някои отношения.
JEEP WJ (Гранд Чероки) също го има с дизел в тоя клас(2,7CRD мотор от Мерцедес), и не е зле като проходимост. Даже и първият ML е в тия цени, макар че отстъпва в качества за извън пътя (въпреки че е на рама, и също има бавни).
Ленд Ровър Дискавъри с 2,5 Td5 също е някъде около бюджета за читав Теракан...
Всички тия имат бавни скорости, повечето и отделна рама, някои са и на два цели моста...т.е. от по-истинските оффроадъри. ( С изключение до голяма степен на ML -той има бавни, рама, и що годе просвет, но пък е с независимо окачване, което е със сравнително ограничени ходове, по-лесно се окантарва по диагонал.).
Някои от изброените ползват системата за тракшън контрол, да имитира до някъде блокажи - когато някое колело боксува, системата задейства спирачката му, за да се прехвърли момент на другите колела, които имат достатъчно сцепление.

Спирам, че иначе може избора да се усложни. :stumm :mrgreen


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот vucata » Сря 20 май 2020 6:55


Отново мерси за инфото. Рядко ще се кара в някакъв тежък оффроуд. По скоро предимно извънградско и сравнително леки черни пътища, които могат да се преидилеят с по-висока кола. Не си падам по калта въобще. Просто искам нещо масивно, и като завали някъде на майната си да мога да изляза когато си поискам. Че няколко пъти ми се случи да вися още 1 ден да изсъхне калта, или да събирам целия цирк за 30мин и да изчезвам, преди калта да започне да ми залепва по гумите.
За Чероки междодругото не съм гледал, и сега като поразлистих обявите Гранда не е лош, както и Черокито с кръглия фар. Тоя мотор 2.8 от какво е?


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот forski » Сря 20 май 2020 7:55


За това което описваш не ти трябва джип, човек не се набутвай с такава бангия!
Масивно ... тежи, гори, не върви и има пътно поведение на рейс, Черокито се клати като патка по-завоите, гори като змей, и е с ужасна електроника, разбирай проблемна, и автомата, и дизеловия мотор и те са проблемни! А онова малкото с кръглите фарове е още по-голямо дърво.
За твоите нужди вяко едно 4х4 с клиренс 18-20 см ще ти върши работа, разбирай CR-V RAV4 Forester стария Sportage, Оutlander или Grand Vitara и ще можеш да си ги оплзваш и като лек автомобил, слагаш един ГИ и забравяш.
Не се лъжи че колкото по-голям изглежда един джип,е толкова е по-проходим!


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот lion_heart002 » Сря 20 май 2020 8:15


То аз това го написах вече... Човек сам решава. Определено CRV-то се управлява почти като кола, което за мен е огромен плюс, клиренса е 21см при мен. Разхода около 10-газов инжекцион е хубаво да има, при този разход обаче, не е задължително.


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот forski » Сря 20 май 2020 8:22


Като лежи на платформата на Акорд, се управлява точно като лекa кола, и с повече газ минава навсякъде. Абсолютно безпроблемен автомобил :)


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот lion_heart002 » Сря 20 май 2020 8:28


forski написа:Като лежи на платформата на Акорд, се управлява точно като лекa кола, и с повече газ минава навсякъде. Абсолютно безпроблемен автомобил :)

Съвсем наскоро го купих. Скоро ще имам впечателения, моят е 2.0 бензин, доколкото разбрах веригата на двигателя е проблемна. Ще видим. Моя е на 199 000 км. За втора генерация с К20А4 става въпрос.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6246
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 20 май 2020 9:46


да дам и аз 5 стотинки по темата... Grand cherokee 2.7crd имаме от 6 години... намразих я тая кола честно. Всяко вадене на части е мисия с много неизвестни, избор почти нямаш, има една марка и ако ти харесва взимаш. Клати отзад доста, на магистрала се чувства несигурен и постоянно се опитва да си напуска лентата, пука глава два пъти, автомата чат пат влиза в някакъв сервизен режим и оправия няма, де що имаше датчици всичко е сменено, радиатор му търсим от 2 години, заради счупен щуцер към преливното казанче, нов е към 800лв с отстъпките , заменки няма, окачването го яде като солети, извънградско с 120км/ч на темпомат под 10 не е падал до сега, градско 16-17. За проходимост с хубави гуми е добре, по хижите и язовирите е извадил закъсали градски джипки поне 20 броя, така съвсем грубо по спомени, може и повече да са. Тесен е вътре, за пример двете бебешки кошчета в пасата ги слагам без проблем и оставя място между задни п редни седалки, в Jeep-a бутам двете седалки напред и ги затискам с облегалките и пак ми е тясно отпред (вярно съм 2 метра, ама все пак) Багажника е с много високо под, не ми е хич удобен за тежки и обемни неща, предпочитам пасата. Hyundai - a имам допис с едно Coupe 2 - 1.6сс тоя хюндай 8 години само се кара, една гарнитура сменихме на главата и гумички, дискове и накладки, изумен съм колко здрава кола е , а е на над 150хил вече при нас, ако и ДЖИП класа на хюндай е толкова здрав съм с две ръце за покупката му.
Да метна една друга кола за размисъл BMW X3 2500cc бензин, доста впечатляващо вътрешно пространство за такъв малък градски паркетник, не лошо 4х4 в никакъв случай офроуд насочено, но по описаните предназначения от теб мисля е 100% покриваща нуждите ти, става и газ , но бутилката трябва да е пура или да се правят магарии с акумулатора и резервната гума отзад в багажника.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 41 госта