


Оглед на автоматик
Оглед на автоматик
Взех да се подмамвам от идеята за автоматик - пробвах една кола преди 2 дни и ми допадна усещането. Знам, че отношението в БГ е предимно отрицателно, но животът минава и отминава - трябва да се пробва. Най-много ме притеснява по-големият разход, който е гарантиран. Евентуалните проблеми с кутията са друга екстра, но не задължителна, докато разходът е неизбежен. Надявам се поне на извънградско да няма особена разлика. Въпросът е какво трябва да се оглежда и изпробва за да се провери състоянието на кутията? Разбрах, че трябва да се пробва стоене на скорост без газ на нагорнище - да не се връща назад колата. Колата е Пежо, HDI 110кс - би трябвало да са универсални проблемите, но знам че все някой ще попита. Кутията е с 4 скорости за съжаление.
- krassen777
- Мнения: 61
- Регистриран на: Нед 15 ное 2009 21:40
- Автомобил: TUAREG 7L R5
- Двигател: BAC 2005
- Местоположение: ВАРНА
Re: Оглед на автоматик
Ако не те притеснява по-високия разход 1-1,5л. от горе, няма да съжаляваш колега!
Аз лично съединител не искам да видя повече.
Огледай кутията за течове първо! После е хубаво да я тестваш с каране на отрицателни температури докато не е загряла, но сега е лято и няма как да се случи. Тествай я за ускорение с малко газ и за ускорение с пълна газ, като съблюдавай за удари и предърпвания (насечени). Също така я пробвай и как сменя скорости в обратен ред, от четвърта до пълно спиране.
Ако всичко е окей, вече е божа работа. Успех!
Аз лично съединител не искам да видя повече.
Огледай кутията за течове първо! После е хубаво да я тестваш с каране на отрицателни температури докато не е загряла, но сега е лято и няма как да се случи. Тествай я за ускорение с малко газ и за ускорение с пълна газ, като съблюдавай за удари и предърпвания (насечени). Също така я пробвай и как сменя скорости в обратен ред, от четвърта до пълно спиране.
Ако всичко е окей, вече е божа работа. Успех!

Re: Оглед на автоматик
Да не говорим,че дали ще сменяш демпферен съединител комплект с маховик или ще ремонтираш автоматична скоростна кутия понякога е почти едно и също финансовото изражение.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Оглед на автоматик
Има 2 разлики: 1) съединителят е чисто нов и като го смениш знаеш, че докато продадеш колата няма да го мислиш; 2) като ти трябва съединител, отиваш и го купуваш от магазина. С кутиите не е сигурно кога ще се намери втора ръка. Предполагам зависи от модела.
- krassen777
- Мнения: 61
- Регистриран на: Нед 15 ное 2009 21:40
- Автомобил: TUAREG 7L R5
- Двигател: BAC 2005
- Местоположение: ВАРНА
Re: Оглед на автоматик
Кеф цена няма, колеги!!! Евтиното си е евтино!!!
Ремонтът на автомата е с една трета по-скъп от смяна на маховик плюс комплект съединител!
Всеки сам решава до колко и до къде може да си позволи!!!

Много добре казано!
Ремонтът на автомата е с една трета по-скъп от смяна на маховик плюс комплект съединител!
Всеки сам решава до колко и до къде може да си позволи!!!

jordanpar написа:Да не говорим,че дали ще сменяш демпферен съединител комплект с маховик или ще ремонтираш автоматична скоростна кутия понякога е почти едно и също финансовото изражение.
Много добре казано!
- relaxxx
- Мнения: 1279
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
- Автомобил: 4x4
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Оглед на автоматик
Колега, няма да съжаляваш, аз от 5 години карам само автоматици и няма да сменя на ръчка в обозримо бъдеще. Ръчната скоростна кутия тотално не е кеф да караш. За пежо не мога да кажа какви са им автоматиците, но ако са с хидротрансформатор, значи това е стандартна автоматична кутия. Не бива да те притеснява че е с 4 скорости. Те са изчислени за автомобила добре. Разхода 1-1.5 литра отгоре на градско, ако е ДСГ 0.5 литра от горе.
Сега детайлите...
НЕ трябва да има никакви тупкания, тресения и звуци при превключване на предавките. Ако има следващата.
Трябва да сменя безшумно и неусетно. Ако не е така следващата.
При стартиране на двигателя веднага пусни спирачката, веднага трябва да тръгне, не тръгне ли веднага.. лек проблем. Забави ли се много - следващата.
На лек наклон трябва да тръгва сама. На по голям трябва да стои без да мърда. На много голям може леко да пълзи на зад. Не може ли да тръгне сама на лек наклон - следващата.
Задължително да минеш диагностика на лаптоп на кутията за грешки - ако има следващата.
Течове никакви не трябва да има, ако има - следващата.
Като купуваш, трябва задължително ти да я тестваш, не джамбаза. Трябва с много лека газ да я пробваш как се държи. Трябва с мръсна газ да я пробваш как се държи - до ламарината да изръмжи на умряло. Ако всичко е безпроблемно - скачай :)
Като купиш, ако нямаш ясна сервизна история трябва да смениш масло и филтър. ТОВА Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, без значение кой какво ще ти каже.
Ако нещо те притеснява и не си сигурен, по добре пропусни конкретната бройка(да ти спестя чуденето). Не искаш да ремонтираш кутия в БГ, искаш само да и се наслаждаваш.
Успех!
П.С. В интерес на истината съм трошил ръчни кутии, но не и автоматични..
И накрая за усмивки... какво пропускат собстениците на ръчки... свободна дясна ръка :):):)
Сега детайлите...
НЕ трябва да има никакви тупкания, тресения и звуци при превключване на предавките. Ако има следващата.
Трябва да сменя безшумно и неусетно. Ако не е така следващата.
При стартиране на двигателя веднага пусни спирачката, веднага трябва да тръгне, не тръгне ли веднага.. лек проблем. Забави ли се много - следващата.
На лек наклон трябва да тръгва сама. На по голям трябва да стои без да мърда. На много голям може леко да пълзи на зад. Не може ли да тръгне сама на лек наклон - следващата.
Задължително да минеш диагностика на лаптоп на кутията за грешки - ако има следващата.
Течове никакви не трябва да има, ако има - следващата.
Като купуваш, трябва задължително ти да я тестваш, не джамбаза. Трябва с много лека газ да я пробваш как се държи. Трябва с мръсна газ да я пробваш как се държи - до ламарината да изръмжи на умряло. Ако всичко е безпроблемно - скачай :)
Като купиш, ако нямаш ясна сервизна история трябва да смениш масло и филтър. ТОВА Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, без значение кой какво ще ти каже.
Ако нещо те притеснява и не си сигурен, по добре пропусни конкретната бройка(да ти спестя чуденето). Не искаш да ремонтираш кутия в БГ, искаш само да и се наслаждаваш.
Успех!
П.С. В интерес на истината съм трошил ръчни кутии, но не и автоматични..
И накрая за усмивки... какво пропускат собстениците на ръчки... свободна дясна ръка :):):)
- krassen777
- Мнения: 61
- Регистриран на: Нед 15 ное 2009 21:40
- Автомобил: TUAREG 7L R5
- Двигател: BAC 2005
- Местоположение: ВАРНА
Re: Оглед на автоматик
Това последното ми хареса 

- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Оглед на автоматик
Бих добавил и тест на задната.
Re: Оглед на автоматик
Това с лаптопа малко сложно да стане. Повече ме притеснява това, че колата е пусната за продажба 1-2 месеца след като е купена за собствена употреба, а не за търговия. Подозренията веднага падат в/у автоматика. Все пак колко ли струва една нова кутия? Тия втора употреба из ebay звучат успокоително, но ако се наложи човек да си купи такова нещо от интернет ми изглежда доста рисково. Нищо не пречи да ти пратят една полуповредена кутия - платил си, изпратили са я - иди доказвай колко е здрава.
- Traytor
- Мнения: 1965
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Оглед на автоматик
Ако е през ebay няма да се набуташ много, плащаш доставката навръщане и ти дават парите. Имаш buyer protection който си е 60 дни. Можеш да върнеш кутията без изобщо да се обясняваш, като плащаш само доставката.
Кеф във автоматика си има, просто не е за всеки. Аз например съм от тия дето повече харесват ръчката
Кеф във автоматика си има, просто не е за всеки. Аз например съм от тия дето повече харесват ръчката

- relaxxx
- Мнения: 1279
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
- Автомобил: 4x4
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Оглед на автоматик
Причините може да са много... най-малкото можеш да попиташ каква е причината.. Но ти препоръчвам да не купуваш кола с проблемна кутия.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта