От прав към променлив ток

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
vlado_882
Мнения: 144
Регистриран на: Чет 22 окт 2009 11:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

От прав към променлив ток

Мнениеот vlado_882 » Пет 25 мар 2016 22:28


Колеги някой знае ли , как от 12в прав ток в автомобил, мога да изкарам 6в променлив ток. Благодаря предварително.

Последна промяна от vlado_882 на Съб 26 мар 2016 9:15, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: От 12в прав ток към 6в променлив- идей

Мнениеот Megasquirt » Съб 26 мар 2016 1:16


DC-AC преобразувател се нарича също инвертор. Колко херца ти трябва, какво ще храниш?
П.П само си оправи заглавието, че срам :c020


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6357
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: От 12в прав ток към 6в променлив- идей

Мнениеот ktamen » Съб 26 мар 2016 9:05


Най-вероятно, ще захранва нещо дето ще бачка и с нула херца :mhihi


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6357
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: От прав към променлив ток

Мнениеот ktamen » Съб 26 мар 2016 19:59


Браво, че си оправил заглавието, но ти зададоха въпрос. Какво ще захранваш?
Аз си признавам, че не се сещам за нито един 6 волтов консуматор, който задължително изисква променлив ток.
Разбира се стандартният начин е с инвертор, както ти писаха, но това е и доста скъп и сложен начин. Ако напишеш за какво ти трябва, вероятно ще получиш по-добър съвет.
ПП Най-евтиния и лесен начин е да вържеш обикновен вентилатор от компютър. Той се захранва с 12В прав ток, но през намотките му тече променлив ток. Дали такова захранване ще ти свърши работа :gruebel


Потребителски аватар
Megasquirt
Мнения: 322
Регистриран на: Чет 27 авг 2015 23:25
Автомобил:
Двигател:

Re: От прав към променлив ток

Мнениеот Megasquirt » Съб 26 мар 2016 21:44


Сигурно се е оправил човека. И аз днеска мислих, и не измислих какво може да е това нещо - нищо не ми хрумва, и това още повече разпалва интереса ми към консуматора на колегата. :icon_lol


Потребителски аватар
Golf 3 Yahting GT
Мнения: 445
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
Местоположение: Пловдив

Re: От прав към променлив ток

Мнениеот Golf 3 Yahting GT » Съб 26 мар 2016 21:50


Megasquirt написа:И аз днеска мислих, и не измислих какво може да е това нещо - нищо не ми хрумва, и това още повече разпалва интереса ми към консуматора на колегата. :icon_lol


Малко off, по темата.
Не е като да няма за какво да се използват 6 волта(това е само един пример) :mhihi : https://www.google.bg/search?q=6V+AC&bi ... V+AC+motor

Поздрави!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6357
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: От прав към променлив ток

Мнениеот ktamen » Нед 27 мар 2016 0:55


Golf 3 Yahting GT написа:(това е само един пример)

Ти пробва ли да цъкнеш на някоя от тези картинки за да се убедиш, че чичо Гошо не си прави майтап с теб.
Я пак го дай този един пример, щото аз не можах да го намеря :banghead


vlado_882
Мнения: 144
Регистриран на: Чет 22 окт 2009 11:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: От прав към променлив ток

Мнениеот vlado_882 » Пон 28 мар 2016 8:03


Трябва ми да преправя една търговска везна с вградена акумулаъорна батерия , който попринцип се захранва на 220в ,за да издържа няколко часа без да е вкючена в мрежата, но това всяка вечер да го качвам в нас ,не ми се иска, когато отворих уреда , на трансформатора пише само 220в 50 херца, взех мултицед и измерих ,изходната намотка която отива към платката, излизат точно 6в.Прибвах да пусна директно 6в към батерията, тъй като изглежда като малко ЮПС ,но нищо не се случва, тая китайска гад работи само ,след като на въпросните два изхода след трансформатора, има 6в променлив.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6357
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: От прав към променлив ток

Мнениеот ktamen » Пон 28 мар 2016 8:42


Тези 6 променливи волта се изправят още при влизането си в платката. Самата везна работи с постоянен ток. Не е проблем вместо променлив да и подадеш постоянен ток, обаче не е сигурно, че 6 волта ще са достатъчни, може да иска по-високо напрежение.
Там, където влизат жиците от трансформатора, има 4 изправителни диода (може и да е само 1 диод) и кондензатор. Измери какво е напрежението на двата извода на кондензатора и го напиши тук.
Вероятно платката може да се захранва от 6 волтово оловно акумулаторче, цената му в Бриколаж е десетина лева. Друг вариант е с някакъв адаптер от запалката на колата. Или зарядно с подходящо напрежение. Може да се захрани там където са влизали жиците от трансформатора или директно на изводите на кондензатора. Ако новите жици ги закачаш директно за кондензатора, трябва да внимаваш да не объркаш плюса и минуса.
Желателно е да помолиш някой познат да поразгледа лично платката, така от разстояние не съм сигурен, че ще ме разбереш достатъчно ясно.
Ако направиш няколко снимки на платката, обясненията ми ще бъдат по-разбираеми.


Потребителски аватар
Golf 3 Yahting GT
Мнения: 445
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:49
Автомобил: VW GOLF III YACHTING GT VARIANT
Двигател: AEK 1.6-74kW - 1996
Местоположение: Пловдив

Re: От прав към променлив ток

Мнениеот Golf 3 Yahting GT » Пон 28 мар 2016 8:50


ktamen написа:
Golf 3 Yahting GT написа:(това е само един пример)

Ти пробва ли да цъкнеш на някоя от тези картинки за да се убедиш, че чичо Гошо не си прави майтап с теб.
Я пак го дай този един пример, щото аз не можах да го намеря :banghead


Пробвах,
O изненада! Найстина имало ел мотор на 6 волта променливо напрежение и то представи си с честота 50/60Hz:
AC 6V.jpg

Не го приемай като заяждане, просто човек не може да знае всичко! Преди 15-на години и аз за сефте видях ел. мотор на 6 волта AC.

А сега малко по темата,
В работата имаме една електронна везна на моно-блок, която също се захранва с променливо напрежение, само че в случая на 9 волта. Преди време и беше изгорял адаптера(представляващ само един траф. вътре), свалих и от нета мануала и разбрах че в ней има вградена изправителна схема. Т.е. би трябва ло да работи на 12,7-13 волта право напрежение, въпроса с поляритета може би трябва да се отвори и да се погледне.
Или везната на 6 AC би трябвало да работи на 8,5-9 волта DC.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6357
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: От прав към променлив ток

Мнениеот ktamen » Пон 28 мар 2016 8:59


Забравих да предупредя, че ако подадеш 6 волта постоянно напрежение към платката, без да си откачил трафа, вероятно ще има дим и пушеци.
Направи снимки, и на платката и на цялата везна :exclaim
Golf 3 Yahting GT, мерси за примера, наистина имало такова животно. Всъщност аз вече се бях сетил за динамо от велосипед, то също може да бачка като моторче и работи добре, като му се подадат 6 волта променлив, ама не тръгва само, трябва да му първоначален тласък за да се завърти. Така или иначе вече е ясно, че автора го устройва и променлив ток с честота 0 херца :mhihi


vlado_882
Мнения: 144
Регистриран на: Чет 22 окт 2009 11:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: От прав към променлив ток

Мнениеот vlado_882 » Вто 29 мар 2016 16:58


Благодаря за инфото колеги , но реших проблема с едно китайско инверторче от илиянци. О



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта