Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."
Re: VW Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."
Също така в менюто с AIRBAG възможностите - също няма грешки или каквито и да било подсказки за такива проблеми.
Re: VW Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."
И последните снимки са от данни в реално време от подменю ДИЗЕЛ - относно CAN комуникацията. Отново е видно, е имаме връзка с климатика но нямаме управление.
Относно буксата която ме помоли да проверя, тук се разминават малко буксите. Не успях да намеря букса К с крак 20 - бял/черен който да влиза в BCM-a. А от буксата на модула на волана си излиза кабел, който е черен, но не успях да го замеря по никакъв начин. Най-вероятно аз бъркам нещо.
С това мнение още веднъж искам да изразя благодарност за помощта ! Заинатил съм се като магаре на баир и няма да се откажа, докато не оправя проблема.
С пожелания за приятна вечер
Александър

Относно буксата която ме помоли да проверя, тук се разминават малко буксите. Не успях да намеря букса К с крак 20 - бял/черен който да влиза в BCM-a. А от буксата на модула на волана си излиза кабел, който е черен, но не успях да го замеря по никакъв начин. Най-вероятно аз бъркам нещо.
С това мнение още веднъж искам да изразя благодарност за помощта ! Заинатил съм се като магаре на баир и няма да се откажа, докато не оправя проблема.
С пожелания за приятна вечер
Александър

- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1016
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: VW Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."
От всичко,което видях, става ясно следното:
1.Мултифинкционалният модул,няма проблем
2.Нагревателят на задното стъкло може да не работи от неговото прекъсване или отлепване на контактната букса от стъклото,много неприятен дефект.
3. Главен виновник е модула на климатика,той не отчита захранване след контактен ключ и друго много важно нещо - изгубил е изцяло кодирането си към автомобила. Всичко това може да се дължи на няколко неща: хардуерен дефект в модула, сменен климатичен модул, който не е за този автомобил, софтуерен бъг с който модула загубва кодировката и трябва да се пробва ново прекодиране към автомобила.
4. Никъде не видях на живи данни за работа на бутоните на стъклата и захранването им. Това се вижда как става в прикачената снимка по долу.
1.Мултифинкционалният модул,няма проблем
2.Нагревателят на задното стъкло може да не работи от неговото прекъсване или отлепване на контактната букса от стъклото,много неприятен дефект.
3. Главен виновник е модула на климатика,той не отчита захранване след контактен ключ и друго много важно нещо - изгубил е изцяло кодирането си към автомобила. Всичко това може да се дължи на няколко неща: хардуерен дефект в модула, сменен климатичен модул, който не е за този автомобил, софтуерен бъг с който модула загубва кодировката и трябва да се пробва ново прекодиране към автомобила.
4. Никъде не видях на живи данни за работа на бутоните на стъклата и захранването им. Това се вижда как става в прикачената снимка по долу.
Re: VW Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."
Делфи то не ми дава възможност да вляза в електрониката за прозорците. В момента в който искам са направя тест на прозорците, без значение преден ляв, десен или някой от задните прозорци. Цялото подменю е неактивно.
Re: VW Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."
А в интерес на истината когато смених ignition switch-а , копчето на шофьорския прозорец тръгна да работи на долу за 20 секунди и после пак спря. Вече няма никакъв сигнал от него. Предполагам се е рестартирал след откачането на ignition switch-a . Дали е възможно модула който контролира всички стъкла да е в шофьорската врата ?
Днес смятам да си дам почивка от колата, понеже съпругата и сина ми ми забравиха физиономията последните две седмици :)
Но ако случайно нещо ми хрумне, или ви хрумне - мога да сляза до колата и пак да проверя.
Мога ли да се опитам да кодиран климатик модула през Делфи ?
Днес смятам да си дам почивка от колата, понеже съпругата и сина ми ми забравиха физиономията последните две седмици :)
Но ако случайно нещо ми хрумне, или ви хрумне - мога да сляза до колата и пак да проверя.
Мога ли да се опитам да кодиран климатик модула през Делфи ?
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1016
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: VW Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."
След, като се конектне с модула на климатика се отива на Adjust, от там на (Calibration или Adaptation или Programin - зависи при теб в менюто къде е сложен) и според даниите на Аутоком и WOW има опция за кодиране на модула. При Делфи не знам дали имаш тази възможност, въпреки че го дават еднакъв софтуер, но не е точно така. Аз лично работя само с Аутоком и WOW. Въпросът е дали е наред модула, да позволи адаптация. Другият момент е да се използва един китайски кабел на VAG-COM, eто на този адрес, колегите от фирма Рос-Теч, направили оригиналния софтуер и кабел за групата на VAG, са дали всичко което се прави по този модел автомобил: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Touran_(1T)
Модула за управление на прозорците е в шофьорската врата. Имат проблеми групата на VAG с тези модули и често горят. Проверяваш дали има захранване до него и задължително проверяваш и масата му. Има масов кабел, който влиза в него и след това излиза от модула и продължава, като маса за други места(при един от проблемите, точно тази маса липсва на изхода, а я има само на входа на модула - липсват ел.огледала, осветление на бутоните, не работят ел.стъкла). Самият модул вътре прехвърля масата и ако не се намери проблема в него, може да се прехвърли между влизащия и излизащия кабел за маса с мост на входа между двата кабела.
Провери тези бушони: за модула за стъклата и вратата: ф49-10А,Ф57-30А,Ф58-30А
Климатик: Ф56,Ф35,Ф3
Модули Мултифункция 1 и 2:Ф53,Ф46
Модула за управление на прозорците е в шофьорската врата. Имат проблеми групата на VAG с тези модули и често горят. Проверяваш дали има захранване до него и задължително проверяваш и масата му. Има масов кабел, който влиза в него и след това излиза от модула и продължава, като маса за други места(при един от проблемите, точно тази маса липсва на изхода, а я има само на входа на модула - липсват ел.огледала, осветление на бутоните, не работят ел.стъкла). Самият модул вътре прехвърля масата и ако не се намери проблема в него, може да се прехвърли между влизащия и излизащия кабел за маса с мост на входа между двата кабела.
Провери тези бушони: за модула за стъклата и вратата: ф49-10А,Ф57-30А,Ф58-30А
Климатик: Ф56,Ф35,Ф3
Модули Мултифункция 1 и 2:Ф53,Ф46
Re: VW Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."
Днес отворих шоф.врата . Кабелите от купето към вратата са здрави. Бушоните също са здрави . В модула намерих малко корозия в буксата за огледалата и в бутона за стъклата на вратата. Води ме на мисълта, че модула е заминал. Влиза 12 В, масата си е добре, дори на другата букса към електрониката на вратата има 12В и маса. Изглежда просто модула е заминал. Ще търся вариант да го сменя.
Проблемите вече ги деля на два : Прозорци и Климатик.
Ако оправя прозорците - климатика може и да почака.
Проблемите вече ги деля на два : Прозорци и Климатик.
Ако оправя прозорците - климатика може и да почака.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1016
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: VW Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."
Почисти цялата платка със спирт, това, което видях е вода по платката. Може и да е заминал. Виждам,че и в буксата има. Почисти и там и пробвай дали работи. Ако не, пробваш с друг.
Re: VW Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."
Благодаря отново. Почистих, пробвах и не работи. Ще потърся в идната седмица за такъв модул и ще се опитам да го сменя. Искам да благодаря за КОМПЕТЕНТНАТА помощ от твоя страна !
Пожелавам приятен неделен ден и при новости ще пиша. Мисля, че се получава една разкошна тема с доста синтезирана информация.
Александър
Пожелавам приятен неделен ден и при новости ще пиша. Мисля, че се получава една разкошна тема с доста синтезирана информация.
Александър
Re: VW Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."
Здравейте отново. Днес излезе нова въпросителна ? Докато сменях маслото на колата, успях да замеря буксата която влиза в компресора. При запален автомобил напрежението беше 9.8 V ??? А сега въпроса : възможно ли е, поради ниското напрежение там, да не пуска сигнал и към панела на климатика ? Тук вече нещата ми намирисват на някаква слаба връзка. Трябва да проследя кабела от компресора къде отива...но това ще да е утре, понеже днес не остана време.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1016
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: VW Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."
Волтажа към ключа на компресора се прави директно от модула на климатика. Той е с два кабела, плюса идва от модула, минуса е директно на маса, чрез точка за замасяване. Мериш с мултицет плюса и маса ловиш на купето или директно на акумулатора, ако тогава имаш 12 волта, значи масата до буксата има проблем. Ако обаче волтажа е същия , както е замерен директно на буксата, значи плюса от модула е проблем (най-вероятно самия модул е проблем или има засечен дефект от модула,който не позволява пускането на компресора. Но при диагностика,трябва да се отчете). Масовия кабел е кафяв цвят , показано по-долу на схемата. Плюсът е бяло с червено, който след снадка преминава в зелен на 16 крак на букса А на модула на климатика. С две думи казано, компресора му се дава ток от модула, ако в модула си влизат нормалните 12в, а излизат много по-малко , нещата вървят към модул.
- Прикачени файлове
-
- ac.jpg (61.09 KиБ) Видяна 2488 пъти
Последна промяна от megatronS на Пон 17 юни 2019 21:08, променено общо 1 път.
Re: VW Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."
Утре ще дам подробна информация за това какво е показал мултицета.
megatronS написа:Волтажа към ключа на компресора се прави директно от модула на климатика. Той е с два кабела, плюса идва от модула, минуса е директно на маса, чрез точка за замасяване. Мериш с мултицет плюса и маса ловиш на купето или директно на акумулатора, ако тогава имаш 12 волта, значи масата до буксата има проблем. Ако обаче волтажа е същия , както е замерен директно на буксата, значи плюса от модула е проблем (най-вероятно самия модул е проблем). Масовия кабел е кафяв цвят , показано по-долу на схемата. Плюсът е бяло с червено, който след снадка преминава в зелен на 16 крак на букса А на модула на климатика. С две думи казано, компресора му се дава ток от модула, ако в модула си влизат нормалните 12в, а излизат много по-малко , нещата вървят към модул.
- ivan_pop
- Мнения: 823
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: VW Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."
variable deplacement solenoid,това е клапан който се управлява с ШИМ/PWM.Той отваря в зависимост от коеф. на запълване.А колко трябва да отвори зависи от много неща.Напрежението което си измерил там с мултицет, може и да е нормално!По принцип се гледа с осцилоскоп!
Re: VW Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."
ivan_pop написа:variable deplacement solenoid,това е клапан който се управлява с ШИМ/PWM.Той отваря в зависимост от коеф. на запълване.А колко трябва да отвори зависи от много неща.Напрежението което си измерил там с мултицет, може и да е нормално!По принцип се гледа с осцилоскоп!
Как да замеря нещо с осцилоскоп, при положение че нищо в системата не тръгва. Няма как да му дам различни сигнали, за да знам какво се случва в действителност.
Re: VW Touran 1.9 TDI 100 - грешка: "Терминал +15 - прекъсва - постоянно."
Сега слязох до колата. Буксата на компресора при запален автомобил с маса директно към акумулатора е 10 Волта . Ако следваме горната теза - клима модула трябва да е заминал и да не дава достатъчно ток, за да може да пусне и компресора.
Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 88 госта