VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
Потребителски аватар
nero
Мнения: 3104
Регистриран на: Чет 19 май 2005 12:08
Автомобил:
Двигател:

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот nero » Съб 22 авг 2020 21:17


Здравейте, колата пали и върви без проблеми но свети чека и на диагностиката излизат следните две грешки:

012295 - Camshaft Position Sensor (G40): No Signal
P3007 - 000 - - - Intermittent

001025 - EGR System: insufficient Flow
P0401 - 000 - -

п.с. двигателя е 1.9 тди , 105 к.с., 2008 г.

След триене на грешките, след един ден пак се появяват.




Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот jordancho » Пет 28 авг 2020 20:46


servo.JPG
servo.JPG (25.74 KиБ) Видяна 2367 пъти
Здравейте колеги, колата е Bora V5 150hp AGZ мотор. Спирачките, ESP-то и ABS-a си работят нормално, но от време на време (3-4 пъти годишно) ми светва лампата, че ESP-то е изключено и дори и да натискам бутона не мога да го включа. След изгаване и повторно стартиране на двигателя всичко е наред и ESP-то вече работи. На диагностиката в раздела на ABS-а излиза тази грешка:
Control Module Part Number: 1J0 907 379 S
Component and/or Version: ESP 20 CAN V010
Software Coding: 00209
Work Shop Code: WSC 01317
1 Fault Found:
00812 - Brake Pressure Release Solenoid (F84)
35-10 - - - Intermittent
Мисля да го извадя това нещо (номер 11 на снимката) и да го поизчистя, но не съм сигурен как да го разглобя, дали ще има някакви гумички след това за смяна и прочие.
На другите серво-апарати които съм виждал до сега такова нещо няма (майстора също за първи път видя такава джиджавка). Някой има ли представа точно каква му е функцията и как да го разглобя ?


Kiofre
Мнения: 52
Регистриран на: Сря 29 май 2019 7:19
Автомобил:
Двигател:

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот Kiofre » Нед 30 авг 2020 19:31


Mисля, че се зблуждаваш, 11 не е Brake Pressure Release Solenoid , а по-скоро датчик за вакуума в сервоусилвателя. 11 трябва да е някъде в клапанния блок на АБСа. Intermittent сигурно е захранването му, демек прекъсващо, губещо се.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот jordancho » Пон 31 авг 2020 10:53


Не съм качил цялата снимка - към нея има описание на всеки един от елементите на снимката. За 11 пише точно това - "Brake Pressure Release Solenoid "


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2500
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот zografski » Пон 31 авг 2020 12:19


Intermittent означава, че грешката не е постоянна, а се случва от време на време. Вероятно ел проблем, датчика не прави добър контакт или нещо такова.


Потребителски аватар
jordancho
Мнения: 487
Регистриран на: Пет 01 яну 2010 19:15
Автомобил: VW Bora
Двигател: AGZ 1999
Местоположение: Пловдив

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот jordancho » Вто 01 сеп 2020 19:44


Ще почистя буксата и пиновете на датчика, но за да стигна до него трябва да разглобя и изкарам филтърната кутия, а като стигна до там направо ми се искаше да изкарам и датчика да го почистя, но не знам дали след това няма да ми трябват нови гумички за уплътняване.


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2022
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот Курт Деликуртев » Съб 17 окт 2020 14:04


От няколко дни сутрин при първите 200 до 300 метра светва чек контрол лампата. Няколко пъти първо подгрявах мотора и след като тръгна грешката почти не излиза.

16514 4082 P0130 Bank 1-Sonde1 elektrischer Fehler im Stromkreis

Спирам, нулирам грешката и карам още 10 км до работата, повече не излиза. На другата сутрин се появява пак. При тръгване от работа за в къщи грешката излиза около 30%.

Къде да търся проблема? Предполагам първо външен оглед на ламбда сонда 1?


Потребителски аватар
Курт Деликуртев
предупреждение за БАН
Мнения: 2022
Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
Автомобил: Passat Variant 2001
Двигател: AWT
Местоположение: Филибето майна/ Щурград

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот Курт Деликуртев » Пон 19 окт 2020 23:00


В неделя с комшията качихме колата на VAG-COM. Влезнахме в канал 33, аз карах той с компа до мен.
Не знае как се записват подобни данни, затова следеше промените.

Ламбда regulation се качва до 25%, a напрежението на нея стига до 4,5 волта, каране в град на 3-та с до 60 км/ч.

Тук една снимка след като спряхме, излезна текст на английски (макар че версията му е немска), ако някой може да го преведе на български ще съм много благодарен.

IMAG4130_800x452.jpg
IMAG4130_800x452.jpg (56.26 KиБ) Видяна 1628 пъти


Какво смятам да правя като следваща стъпка:
1. Куплунг на ламбда сондата, контактен шпрей.
2. Мерене на захранващото напрежение, което трябва бързо да вдига раб. температура на ламбда сондата над 350 градуса.

Ако загрея на място двигателя и оставя оборотите да паднат до 750 обикновено мотор чек лампата не се включва. Може би липсва захранващ ток за ламбда сондата?

Вие какво ще ме посъветвате?

Последна промяна от Курт Деликуртев на Сря 16 дек 2020 0:08, променено общо 1 път.


Kiofre
Мнения: 52
Регистриран на: Сря 29 май 2019 7:19
Автомобил:
Двигател:

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот Kiofre » Вто 20 окт 2020 8:07


"Показанието в клетката трябва да варира от 0 до най малко 2%."
По нататък - "ако е 0 сондата не регулира, а превключва на контролна функция"
Захранването на отоплението на сондата се гледа на осцилоскоп, защото е ШИМ(импулсно)


Itsaka
Мнения: 290
Регистриран на: Сря 19 окт 2011 16:46
Автомобил: Passat B7
Двигател:

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот Itsaka » Съб 24 окт 2020 18:10


Здравейте колеги! Моля, помагайте със следната грешка на Passat B6 2.0 TDI 140 BMP мотор:

02840 - Awakening Wire From Central Control Module For Comfort System

При палене светва червената светлина за ръчната и изписва грешка в течността на спирачките. На компютър показва горната грешка. От какво може да е?


anev89
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 08 май 2018 12:05
Автомобил:
Двигател:

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот anev89 » Нед 25 окт 2020 19:55


А има ли течност в казанчето на спирачките?Ако има пробвай да му откачиш буксата и виж дали ще свети пак.


Потребителски аватар
zografski
Мнения: 2500
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:10
Автомобил: Golf IV V6 4Motion
Двигател: AUE 2001
Местоположение: Sofia

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот zografski » Пон 26 окт 2020 14:24


Проблема е или в някой кабел към комфорт модула или в самия него! Т>Е> огледайте кабелите към модула или го извадете, отворете и гледайте за студена спойка или нещо дефектирало по него. Ако можеш, вземи същия модул за тест, ако с него нямаш проблеми или търсиш проблема на стария модул и го ремонтираш или си плащаш тестовия и си свиркаш ;)
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/02840


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4149
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот инжектопляктор » Съб 31 окт 2020 1:31


Курт Деликуртев написа:ако някой може да го преведе на български ще съм много благодарен.

Показанието трябва да варира в рамките на поне +/-2% от 0(нулева стойност). Второто не е ясно, защото е доста странно.
Буквално би значело "Ако е 0, то тя е превключена от регулацията на контрола". Според мен трябва да се разбира...
"Ако е 0, то регулиращата й функция е изключена/игнорират се показанията й/ от контролния модул". Последното предполага, че тя е дефектна.
Това е група 33, зона 1.
Очакваната регулация е в рамките на +/- 10%. Това е толерансът, който намерих на пръв поглед. 25% ми се вижда повечко.
Но не знам как точно се интерпретират показанията.


Bogatashki
Мнения: 1
Регистриран на: Съб 07 ное 2020 12:30
Автомобил:
Двигател:

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот Bogatashki » Съб 07 ное 2020 14:22


Здравейте,
Имам VW Touran 2007 1.9 tdi 77kw и основно я кара жена ми градско. Когато ми светне лампата за DPF трябва да я разхождам по магистралата за да се изчисти филтъра. Много досадна процедура, но не ми се иска да го махам, защото мисля че все още има живот в него. Последния път жена ми докато се прибере колата натрупа грешки си се вкара в сервизен режим. Затова си взех едно кабелче с VCDS и мислех с него на паркинга да си регенерирам филтъра. Обаче се оказа, че ми е необходим 7-цифров PIN/SKC за да ми се отключи пълната функционалност на софтуера. Това което разбрах е, че с VAG K+CAN COMMANDER или VAG Tacho може да се прочете. Инсталирах ги на лаптопа, но се оказа че са несъвместими с моя кабел. Живея в Люлин и ще се радвам ако някой колега удари едно рамо с изчитането на кода или ако има друг начин да се разбере ще съм благодарен.


Потребителски аватар
Stoyanov_Vw
Мнения: 523
Регистриран на: Вто 06 дек 2011 1:31
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: 1.9 TDI AHF
Местоположение: Bourgas

Re: VCDS (VAG-COM) - работа и грешки

Мнениеот Stoyanov_Vw » Съб 07 ное 2020 21:12


Здравейте, колеги! При направена диагностика ми излизат грешки:
01423 - Lateral Acceleration sensor (G200) 014 - Defective - Intermittent
00778 - Steering Angle Sensor (G85) - 003 - Mechanical Failure
00778 - Steering Angle Sensor (G85) - 005 - No or Incorect Basic Setting / Adaptation

Разбирам, че най-вероятно ще трябва да подменя и двата сензора, последната грешка (005) ме навежда на мисълта, че първоначално поне с G85 мога да опитам да направя адаптация. Някой може ли да ме опъти със статия или клип как става това? Благодаря!



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта