Интересен проблем с алтернатора пасат Б5.5

Жици и кабели, релета и моторчета, OBD, OBD II, VAG Com и други
ivakopk
Мнения: 225
Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 14:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Интересен проблем с алтернатора пасат Б5.5

Мнениеот ivakopk » Пет 31 яну 2014 20:29


Здравейте колеги.Ситуацията е такава-Един приятел си свали динамото на пасата и го донесе да го погледна,отворих аз динамото замерих тук там(няма пробили намотки,няма пробили или прекъснати диоди)установих,че реле-регулатора е прецакан.Смених релето,сглобих алтернатора и ще го пробвам с Винтоверта,почвам да го въртя,подавам + на буксата за да го възбудя и динамото качи 14В зареждане,дадох го на моето приятелче да го слага на колата,но на другия ден ми звъни,че лампата изгаснала,но нямал зареждане :screwy докарва ми колата,слагам мултицета и няма зареждане.откачих буксата,запалих колата,пуснах 1 + за възбуждането и динамото започна да зарежда.Замерих на буксата-нямаше захранване.От там извадих схеми и прочетох,че трябва да идва 2 волта,свалих буксата на компа за да видя дали има верига,изненада-верига си има,закачих си всичко както си трябва,замервам на буксата преди динамото вече са се появили 2-та волта.Викам някъде се намести.Закачих буксата на алтернатора,меря как е зареждането и нищо....няма го,след 2 мин. колата промени работа,викам си я да видя как е зареждането и бам 14,2 :screwy след 2 мин. със зареждане пак го отнема..........Слизам под колата и гледам-ролката се върти но вътре в динамото никакво движение :banghead :banghead WTF..Колата е с ролка/съединител та въпроса ми е дали е възможно от нея да изпуска и да превърта така?


П.п алтернатора е някакъв китаец SI е марката.120Ампера е




phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Интересен проблем с алтернатора пасат Б5.5

Мнениеот phantom_ » Пет 31 яну 2014 21:13


Aми щом ролкaтa се върти a роторa не,знaчи е от ролкaтa :c020


ivakopk
Мнения: 225
Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 14:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik

Re: Интересен проблем с алтернатора пасат Б5.5

Мнениеот ivakopk » Пет 31 яну 2014 21:39


Ами ако се получава нещо като свръх пренатоварване на алтернатора и ролката от своя страна пък има някаква защита за да не счупи нещо ???


phantom_
Мнения: 2205
Регистриран на: Нед 25 сеп 2011 11:53
Автомобил: VW passat+BMW X3+Honda St1300
Двигател: avf+m47
Местоположение: shabla

Re: Интересен проблем с алтернатора пасат Б5.5

Мнениеот phantom_ » Пет 31 яну 2014 23:40


Едвa ли имa зaщитa,когaто нaй ти трябвa дa откaже..по скоро е свършилa.дa не би ролкaтa дa е сложенa по някaкъв нaчин нa обрaтно?


tamer07
Мнения: 8
Регистриран на: Чет 28 мар 2013 9:16
Автомобил:
Двигател:

Re: Интересен проблем с алтернатора пасат Б5.5

Мнениеот tamer07 » Съб 15 фев 2014 23:25


Ако сосвободена ролка, най-вероятно ти е изтървал ротора на генератора. Ако е от ония вид Freewheel ролки.


Потребителски аватар
Пешо2004
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
Автомобил: VW Passat Variant 5.5
Двигател: AVF 2004
Местоположение: София

Re: Интересен проблем с алтернатора пасат Б5.5

Мнениеот Пешо2004 » Вто 04 мар 2014 12:32


Да не отварям нова тема. Проблема е следния. Колата е Пасат 2004 TDI AVF. Имам проблем със зареждането на акумулатора. От алтернатора на празен ход без консуматори излизат 14.2V, със консуматори 14V. Като меря директно на клемите на акумулатора 13.8V без, 13.65V със консуматори. Релето съм го сменил за проба. Не мога да разбера къде е проблема. Кабели, връзки-всичко е проверено от алтернатора до акумулатора.
Благодаря предварително.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6357
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Интересен проблем с алтернатора пасат Б5.5

Мнениеот ktamen » Вто 04 мар 2014 13:17


Проблема е в кабелите и връзките. И ще се оправи като ги провери някой, който знае какво да им проверява.
Имаш една или няколко окислени връзки. Най-често главния виновник е връзката на минуса на акумулатора с купето и двигателя.
При работещ двигател и включени консуматори измери напрежението между корпуса на алтернатора и минуса на акумулатора.
После измери и напрежението между плюса на алтернатора и плюса на акумулатора.
И напиши числата в тази тема.


Потребителски аватар
Пешо2004
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
Автомобил: VW Passat Variant 5.5
Двигател: AVF 2004
Местоположение: София

Re: Интересен проблем с алтернатора пасат Б5.5

Мнениеот Пешо2004 » Вто 04 мар 2014 14:20


Това е проблема , че в една друга тема попитах къде е минуса между двигателя и купето и всички мълчат. Само там не съм проверил в какво състояние е връзката. Иначе ще проверя колко волта дава между алтернатора и акумулатора и ще пиша.


Потребителски аватар
DUNGO
Мнения: 56
Регистриран на: Чет 25 ное 2010 21:49
Автомобил: volswagen passat
Двигател: AEB 1998
Местоположение: ямбол

Re: Интересен проблем с алтернатора пасат Б5.5

Мнениеот DUNGO » Вто 04 мар 2014 15:24


На пасат B5.5 ролката на динамото е с тресчотка да се върти сано в една посока. по принцип се сменя с маслата периодично сигурно е заминала и за това се върти на празно.


Потребителски аватар
Пешо2004
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
Автомобил: VW Passat Variant 5.5
Двигател: AVF 2004
Местоположение: София

Re: Интересен проблем с алтернатора пасат Б5.5

Мнениеот Пешо2004 » Вто 04 мар 2014 17:42


Ролката е сменена преди две години(да тресчотна е), но не мисля , че проблема е в нея. Явно в тоя форум никой не знае къде е минуса между купето и двигателя на 5.5.


VAG_MANIA
Мнения: 101
Регистриран на: Вто 12 мар 2013 16:37
Автомобил: Seat Alhambra
Двигател: asz 1.9TDI 131
Местоположение: София

Re: Интересен проблем с алтернатора пасат Б5.5

Мнениеот VAG_MANIA » Вто 04 мар 2014 17:49


Аз мисля, че масата е под турбото, като проследиш кабела който е дебел и черен се вижда, че е закачен на двигателя (не помня точно къде) близо до десния рог на колата. Така е и на б5.


Потребителски аватар
Пешо2004
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
Автомобил: VW Passat Variant 5.5
Двигател: AVF 2004
Местоположение: София

Re: Интересен проблем с алтернатора пасат Б5.5

Мнениеот Пешо2004 » Сря 05 мар 2014 15:25


Така показанията са следните:от корпуса на алтернатора до минуса на акумулатора -0,03-0,04V; от плюса на алтернатора(силовия кабел отзад) до плюса на акумулатора -от 0,22 до 0,29V(с доста колебания в измерванията-бяха поне 10-всеки път с различни показатели). Иначе с парно и пуснати фарове на празен ход от алтернатора до минуса на акумулатора 14,1-14,2V. Директно на акумулатора- 13,65-13,80.Както и да го смятам като гледам загубите идват повече от плюса. Въпроса е , че колата пали без проблеми. Възможно ли е връзката акумулатор-стартер-алтернатор, и по-точно плюса им да е проблем или да търся някъде на друго място?
Благодаря предварително.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6357
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Интересен проблем с алтернатора пасат Б5.5

Мнениеот ktamen » Сря 05 мар 2014 16:38


Пешо2004 написа: връзката акумулатор-стартер-алтернатор, и по-точно плюса им да е проблем

Точно това е проблема, масата няма нужда да я търсиш, явно тя си е наред.
Най-лесния начин за оправяне е да пуснеш още един допълнителен кабел между плюса на акумулатора и плюса на алтернатора. Дебел кабел, поне 10мм2 с хубави запоени обувки в двата края и добре стегнат за клемите.
Може да търсиш лошата връзка с мултицета. Измерваш пада на напрежение върху всяка снадка между акумулатора и алтернатора, ако някое напрежение е твърде голямо значи снадката е лоша и трябва да се поправи.
Ако не си разбрал последното изречение е по-добре да си пуснеш допълнителен кабел за по-лесно.


Потребителски аватар
Пешо2004
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
Автомобил: VW Passat Variant 5.5
Двигател: AVF 2004
Местоположение: София

Re: Интересен проблем с алтернатора пасат Б5.5

Мнениеот Пешо2004 » Чет 06 мар 2014 9:46


Разбрах последното изречение. Благодаря за съвета.


Потребителски аватар
vankoni
Мнения: 362
Регистриран на: Пет 02 май 2008 16:46
Автомобил: VW passat B3 B5.5
Двигател: PF1991 ALT2003
Местоположение: Хисар London
Контакти:

Re: Интересен проблем с алтернатора пасат Б5.5

Мнениеот vankoni » Пон 27 окт 2014 0:44


Здравейте колеги, проблема е следния сутрин като запаля и тръгна понякога динамото не зарежда. Светлините започват да светят слабо, понякога радиото спира и двигателя започва да прекъсва.Като изфорсирам до 4-4,5 об всичко се оправа и колата си даботи добре... Динамото е ново на около година две, предполагам е някакво реле защото се чува цъкане като изфорсирам, къде се намира това реле как изглежда ?



Върни се в “Автоелектроника и автодиагностика”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта