проблем с климатроника на шаран 1.9 тди 116 кона AUV
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пет 22 яну 2016 20:59
- Автомобил: Фолксваген Шаран
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: СЛИВЕН
- Контакти:
проблем с климатроника на шаран 1.9 тди 116 кона AUV
Здравейте на всички.Проблема с климатроника на Шарана е следният.До преди два дни след стартиране на мотора климатроника се включваше и започваше да работи.В подледствие обаче започна при даване на контакт да мига дисплея около 10-15 секунди и пак започва да работи.Знам ли го нещо тества ли или дава грешка.На компютър няма проблем.Пробвах да го тествам с основните комбинации на дисплия и да видя дали ще ми изпише код за грешка, която после да проверя в таблицата за грешки. Но се оказа, че двузоновия климатроник неможе да бъде тестван ръчно. Свалих командния блок на климатроника, прегледах бушоните и пак нищо.Дайте предложения какво да правя. Иначе и така може да се кара, само, че до кога не знам.Годината на автомобила е 2001 г, 1.9 ТДИ 116 конски сили мотора е AUV.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19694
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: проблем с климатроника на шаран 1.9 тди 116 кона AUV
Е, ти сега, при 5*С околна температура, го пускаш да ти вее хладно ли?!?
Ако се опитам да пофантазирам и да чета много м/у редовете, мога да си представя, че пускаш не климатика, а парното, нали?
Да, парното ще продължи да работи, независимо от спуканата тръба и изтеклия фреон на климатика.
Поне това са случаите с 90% от Шараните (включително и моя)
Трябва ти читав климатикаджия, за да види от къде е избягал фреона

Ако се опитам да пофантазирам и да чета много м/у редовете, мога да си представя, че пускаш не климатика, а парното, нали?
Да, парното ще продължи да работи, независимо от спуканата тръба и изтеклия фреон на климатика.
Поне това са случаите с 90% от Шараните (включително и моя)
Трябва ти читав климатикаджия, за да види от къде е избягал фреона
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пет 22 яну 2016 20:59
- Автомобил: Фолксваген Шаран
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: СЛИВЕН
- Контакти:
Re: проблем с климатроника на шаран 1.9 тди 116 кона AUV
Твърде е възвожно това да е причината, знам че фреона изтича от някъде.Правих ремот на семеринга на компресора и дадох 200 лева, разликата, че и преди имах неработещ климатроник, но имах 200 лева а сега пак имам неработещ климатроник но нямам 200 лева.
Дано това да е проблема, че ми писна от майстори.Съмнявам се в изпарителя на системата в купето.

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19694
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: проблем с климатроника на шаран 1.9 тди 116 кона AUV
При Шаран проблемите по-скоро са изгнили тръби отдолу, при кората под мотора и изгнил дехидрататор.
При мен дехидрататора беше изгнил, но не пробил (смених го, де!) Оказа се нетипичен за модела дефект - изпуснала кербовка на високото налягане до компресора.
Кажи от къде си (и попълни съответната графа в профила си), за да може някой да те насочи към читав човек, ако знае такъв.
При мен дехидрататора беше изгнил, но не пробил (смених го, де!) Оказа се нетипичен за модела дефект - изпуснала кербовка на високото налягане до компресора.
Кажи от къде си (и попълни съответната графа в профила си), за да може някой да те насочи към читав човек, ако знае такъв.
-
- Мнения: 97
- Регистриран на: Съб 10 авг 2013 18:28
- Автомобил: VW Sharan 1.9 TDI 4motion
- Двигател: AUY 2002
- Местоположение: Sofia
Re: проблем с климатроника на шаран 1.9 тди 116 кона AUV
Колега, сигурен ли си че на VAG-COM (VCDS) не дава грешки в модула който тества климатроника ?
Точно там би трябвало да видиш точно какъв е проблема.
На адрес 08 HVAC би трябвало да ти излезат грешките.
Примерно аз от години имам проблем с някаква задна духалка на свеж въздух, която така и не намерих знаещ и можещ човек в СФ, който да се навие да я оправи.
Това е грешката която на мен ми дава:
Address 08: Auto HVAC Labels: 7M3-907-040.clb
Part No: 7M3 907 040 B
Component: CLIMATRONIC MPV GP 0003
Coding: 00010
Shop #: WSC 01317
VCID: 2D5B176DE70A1F1
1 Fault Found:
01185 - Rear Fresh Air Blower (V80)
35-00 - -
При мен също мига дисплея 20тина пъти след запалването.
Точно там би трябвало да видиш точно какъв е проблема.
На адрес 08 HVAC би трябвало да ти излезат грешките.
Примерно аз от години имам проблем с някаква задна духалка на свеж въздух, която така и не намерих знаещ и можещ човек в СФ, който да се навие да я оправи.
Това е грешката която на мен ми дава:
Address 08: Auto HVAC Labels: 7M3-907-040.clb
Part No: 7M3 907 040 B
Component: CLIMATRONIC MPV GP 0003
Coding: 00010
Shop #: WSC 01317
VCID: 2D5B176DE70A1F1
1 Fault Found:
01185 - Rear Fresh Air Blower (V80)
35-00 - -
При мен също мига дисплея 20тина пъти след запалването.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13538
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: проблем с климатроника на шаран 1.9 тди 116 кона AUV
Радо при новичките след 2000г климатичния радиатор е 3 в 1 /по-тънък там е наврян и филтъра/и се сменя често.
Няма като при нас ф-р дехидратор в десния калник с уплътнения О пръстени дето изгниват и дето ф-ра корозира. За тръбите е ясно.
По темата : щом мигат вс. символи записана е грешка / има неизправност/. Не може да се теста с бутоните , само с БагКом. Най-често е намалено к-во охлаждащ агент. Може и да е и вентилаторчето в панела.
Колегата като е свалял панела - почистил ли остта на вентилаторчето от прах и космарлък? , както и отворите . И 1 капка силиконово масло на остта на перката. Перката се изтегля нагоре без усилие, после се спуска на остта.
kriki - виж в темата с печките бях качил скици на задното парно, там е и тази клапа.
Цитати от Стефан :
"тече предния климатичен радиатор (това е сериозна болка на следващия Шаран,дето е след 2000 година).Сменя се с нов,цена около 150-250лв според марка,модел и т.н."...
"До сега не съм имал случай на Шаран от тези години да тече вътре под таблото който и да е от двата изпарителя (това е характерно за Голф 4 и Пасат В5,където са произведени от пресована ламарина и гният доста по-лесно)."..
"При Шаран след 2000 е по-сложно положението - изменят мястото,от където минава тази тръба,обаче тя не спира да гние,започва да гние точно зад десния мигач,но заради изменението,вече има проблем и с другата тръба - там пък тя е така закрепена,че не може да поема много усуквания и се чупи малко след компресора...даже доста колеги бяха ревнали от този проблем.Оправя се и поссе се чупи на друго място.Или се прави цялата на маркуч,или се преправят всичките и крепежи,за да не я напъват толкова.Среща се предимно при дизеловите мотори този проблем с чупещата се тръба." Дизел и

Няма като при нас ф-р дехидратор в десния калник с уплътнения О пръстени дето изгниват и дето ф-ра корозира. За тръбите е ясно.
По темата : щом мигат вс. символи записана е грешка / има неизправност/. Не може да се теста с бутоните , само с БагКом. Най-често е намалено к-во охлаждащ агент. Може и да е и вентилаторчето в панела.
Колегата като е свалял панела - почистил ли остта на вентилаторчето от прах и космарлък? , както и отворите . И 1 капка силиконово масло на остта на перката. Перката се изтегля нагоре без усилие, после се спуска на остта.
kriki - виж в темата с печките бях качил скици на задното парно, там е и тази клапа.
Цитати от Стефан :
"тече предния климатичен радиатор (това е сериозна болка на следващия Шаран,дето е след 2000 година).Сменя се с нов,цена около 150-250лв според марка,модел и т.н."...
"До сега не съм имал случай на Шаран от тези години да тече вътре под таблото който и да е от двата изпарителя (това е характерно за Голф 4 и Пасат В5,където са произведени от пресована ламарина и гният доста по-лесно)."..
"При Шаран след 2000 е по-сложно положението - изменят мястото,от където минава тази тръба,обаче тя не спира да гние,започва да гние точно зад десния мигач,но заради изменението,вече има проблем и с другата тръба - там пък тя е така закрепена,че не може да поема много усуквания и се чупи малко след компресора...даже доста колеги бяха ревнали от този проблем.Оправя се и поссе се чупи на друго място.Или се прави цялата на маркуч,или се преправят всичките и крепежи,за да не я напъват толкова.Среща се предимно при дизеловите мотори този проблем с чупещата се тръба." Дизел и


-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пет 22 яну 2016 20:59
- Автомобил: Фолксваген Шаран
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: СЛИВЕН
- Контакти:
Re: проблем с климатроника на шаран 1.9 тди 116 кона AUV
Здравейте на всички във форума.Днес смених сервиза и резултатите са налице. Закачихме рибата
на VAG и веднага се появи една грешка със следния код
00792-A/C Pressure Swich (F129)
35-00..
Датчик за високо налягане или пресустат.Най-вероятно от там е теча на хладилен агент. Но ходенето по сервизи продължава.Иначе Шарана е една великолепна кола и е нормално да боледува в претвит годините си.

00792-A/C Pressure Swich (F129)
35-00..
Датчик за високо налягане или пресустат.Най-вероятно от там е теча на хладилен агент. Но ходенето по сервизи продължава.Иначе Шарана е една великолепна кола и е нормално да боледува в претвит годините си.
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: Нед 11 май 2008 18:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив BKP 2.0TDi 140HP
- Контакти:
Re: проблем с климатроника на шаран 1.9 тди 116 кона AUV
Здравейте от много скоро имам Шаран и не духа топло. Това от радиатора ли е или има някой клапан който да спира дебита през радиатора?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19694
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: проблем с климатроника на шаран 1.9 тди 116 кона AUV
vvk79 написа:Здравейте от много скоро имам Шаран и...
Напиши поне годината на производство, ако е толкова тайна какъв е Шарана, че така мълчиш по въпроса
Иначе, клапан няма, но може да има циркулационна помпа, която, като съм я виждал как изглежда, май е с качеството и дълготрайността на детска играчка.
Важно е да кажеш и дали отзад, в багажника, също не духа топло, както и дали имаш печка и дали може да се използва като самостоятелен отоплител или е само донагревател
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: Нед 11 май 2008 18:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив BKP 2.0TDi 140HP
- Контакти:
Re: проблем с климатроника на шаран 1.9 тди 116 кона AUV
Здравей, познаваме се от преди 15 години то форума. Идвах 2 3 пъти на сбирките до гребната. Колата е дизел 115 коня 2000 година. Не съм я разучил още къде какво има.
Мисля си ,че може и някоя клапа да не работи. Може ли да се пусне адаптация чрез клавишна комбинация? На Пасат В6 може!
Мисля си ,че може и някоя клапа да не работи. Може ли да се пусне адаптация чрез клавишна комбинация? На Пасат В6 може!
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта