Вече не знам какво да правя - ако сменя каквото и да е от изброените неща, вероятно догодина ще трябва да ги сменям пак... Каква може да коренната причина за това?
От снимките се вижда как лявата чашка направо си опира в купето над нея, а дясната се опитва да я настигне. Чувам кръпките по пътя по-отчетливо от преди да сменим повечето части. След спящ полицай често се чува много отчетливо хлопване отдясно (предполагам чашката удря ламарината над нея).
Преди последния ремонт и двете чашки бяха примерно както дясната сега, като никога не са идвали плътно долу, каквото и да сме сменяли, все имаше към сантиметър разстояние, което е твърде много.
Аз нямам ясен спомен, но жена ми се кълне, че като взехме колата и двете са били плътно по купето без луфт.
Сменяно е май всичко по предницата, последно преди няма и година:
- тампони (неколкократно, различни марки вкл. оригинални, в момента не са ориг.)
- лагери
- амортисьори заедно с буферните тампони, ориг.
- пружини (уж шведски - голяма грешка, трябваше оригинални)
- втулки стаб. щанга, ориг.
- биалети, ориг.
- шарнири на главините, ориг.
- тампони предни носачи, не-ориг.
- самите чашки, ориг. (знам, че нямаше смисъл, но жената настоя и не бяха безумно скъпи)
Единствено за пружините може да се каже, че не са на ниво, но и с оригиналните го имаше проблема. Като ги сменихме, не бяха по-къси от новите и не ми будеха подозрение. Даже ако не беше жената, щях до сега да карам със старите.
Още са сменяни скоро всички (вт. и вн.) кормилни накрайници (ориг.) и само се надявам да не са заминали покрай другите неща и те...
ПП. Един интересен факт - след като колата е вдигана на крик, за ден-два усещам много по-нормална акустична и тактилна връзка с пътя, после пак си почва тракането и хлопането. (офтупик - подобно поведение наблюдавам и при двигателя след триене на грешки или откачане на акумулатор - ако е имало придърпване и пр., изчезват за ден-два - докато си натрупа статистиките предполагам... но при предницата е механика, не мога да си го обясня удовлетворително...)
Galaxy 7M 1998 Y5B - високи чашки макферсон, хронично
- tomata
- Мнения: 497
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
- Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
- Двигател: AWT AWC
- Местоположение: Пазарджик
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - високи чашки макферсон, хронично
Колега колко км минаваш за една година с колата? Без значение, че си ги сменял минала година може пак да имаш нещо разбито по предницата. Аз на моят шаран горе долу за 40 45 дни минавам лятото 15хил. км и със смяна на маслото му сменям и тампоните на стабилизиращата щанга. Колата я караме аз и брат ми, ние ли караме като идиоти, тампоните ли са фалшиви незнам, но ако не ги сменя с маслото се разбиват след 5хил. км.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13539
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - високи чашки макферсон, хронично
тампоните и на предна и на задна стаб. щанга са боклуци. Преди 2г ги сменях , тази пролет пак ,но от друг доставчик .Ще видим колко ще изкарат. Същото положение е и сс маншона на вътрешния накрайник - за 2-3г е нацепен.
Тампоните на макферсона ги сменях пролетта заедно с амортисьорите - засега биват.
2012г. сменах тампони на носачите , това лято само големите / бяха леш/
Явно качеството на частите е боклукчиво.
2012г.смених накрайниците с Ас метал/Беса/ добре са, но преди месец смених десния,че налетях в 20 см река на изместен чугунен капак на шахта.
Тампоните на макферсона ги сменях пролетта заедно с амортисьорите - засега биват.
2012г. сменах тампони на носачите , това лято само големите / бяха леш/
Явно качеството на частите е боклукчиво.
2012г.смених накрайниците с Ас метал/Беса/ добре са, но преди месец смених десния,че налетях в 20 см река на изместен чугунен капак на шахта.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19695
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - високи чашки макферсон, хронично
Че са боклуци тампоните - боклуци са!
Ама и че Сафрида отпред е 1040кг....
При мен не изкараха и 3 месеца, ама пък аз направих грешката да ги сменя с най-големите боклуци. Лемфьордер сложих!
От тази марка дори на Пассата не ми изкарваха повече от 4 месеца
Ама и че Сафрида отпред е 1040кг....

При мен не изкараха и 3 месеца, ама пък аз направих грешката да ги сменя с най-големите боклуци. Лемфьордер сложих!

От тази марка дори на Пассата не ми изкарваха повече от 4 месеца
- vanesto
- Мнения: 6332
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - високи чашки макферсон, хронично
Кажете кои не са боклуци, че и аз ще сменям, Закс добри ли са? От пролетта карам със семеринги 10мм под чашките. Ефект има, не хлопат, ама ще сменям и други неща и затова ще ги махам.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13539
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - високи чашки макферсон, хронично
@ Кажете кои не са боклуци,
Ами знам ли ? Като сменях амовете тампони взех от Тандер а/ на редицата след Интерком под новия Практикер Засега са добре 4-5месеца са добре.

Ами знам ли ? Като сменях амовете тампони взех от Тандер а/ на редицата след Интерком под новия Практикер Засега са добре 4-5месеца са добре.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19695
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - високи чашки макферсон, хронично
И аз не знам кои не са боклуци...
Пассата последните 2 години ги карах с едни, дето ги прави един човек до Пловдив.
Така го и продадох, с тях.
За съжаление, прави само от 'големите', малките, като за Шарана няма матрица.
Този път смятам да пробвам с AsMetal

Пассата последните 2 години ги карах с едни, дето ги прави един човек до Пловдив.
Така го и продадох, с тях.
За съжаление, прави само от 'големите', малките, като за Шарана няма матрица.
Този път смятам да пробвам с AsMetal
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - високи чашки макферсон, хронично
Излиза че всичко е краткосрочен консуматив... :(
А пружините доколко могат да имат пръст в бързото състаряване на обкръжението си?
ПП. Големите ми тампони на носачите бяха от пловдивските и се отлепиха от вътрешната си метална втулка за по-малко от година. За тях също ме притеснява, че са от плътна гума. Оригиналните са с "прозорци", което ги прави доста по еластични, особено на усукване.
А пружините доколко могат да имат пръст в бързото състаряване на обкръжението си?
ПП. Големите ми тампони на носачите бяха от пловдивските и се отлепиха от вътрешната си метална втулка за по-малко от година. За тях също ме притеснява, че са от плътна гума. Оригиналните са с "прозорци", което ги прави доста по еластични, особено на усукване.
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Съб 14 апр 2012 21:30
- Автомобил: VW Sharan
- Двигател: TDI ASZ 2003
- Местоположение: Хасково
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - високи чашки макферсон, хронично
Можели един лаишки въпрос ?
До какво може да доведе тази позиция на "чашките на макферсоните" ?
В смисъл освен сравнително лекият дискомфорт при шофиране - допълнителните шумове , може ли да случи нещо много неприятно на път , в движение ?
Нещо застрашаващо безопасността ?
До какво може да доведе тази позиция на "чашките на макферсоните" ?
В смисъл освен сравнително лекият дискомфорт при шофиране - допълнителните шумове , може ли да случи нещо много неприятно на път , в движение ?
Нещо застрашаващо безопасността ?
- vanesto
- Мнения: 6332
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - високи чашки макферсон, хронично
Водят до промяна в геометрията на предницата и неравномерното износване на гумите, ако разбира се караш повечко км така. От друга страна на всяка смяна на маслото да даваш пари за смяната им и реглаж, пак си от такованата страна. Аз предпочитам да ги сменям, когато се разхлопа и нещо друго.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13539
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - високи чашки макферсон, хронично
забравих. Измерих старите тампони / оригиналните на ел.везна 325-327 гр / само гумения тампон./
Новите по 299-300 гр / по-малко гума или метал за икономия /
Новите по 299-300 гр / по-малко гума или метал за икономия /
- miro_toyaga
- Мнения: 607
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 22:23
- Автомобил: Sharan 18t 20v 2008 automat
- Двигател: AWC
- Местоположение: София
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - високи чашки макферсон, хронично
намерих български производител на полиоретанови тампони но за старият ван нестанаха сега ще купя един за новият и пак ще ходя при момците да видя дали ще станат
че по тек док ги дават че стават за доста фолцвегени-сеати и ще пиша за резолтат
http://www.polyurethan.me/
че по тек док ги дават че стават за доста фолцвегени-сеати и ще пиша за резолтат
http://www.polyurethan.me/
- ФЕРАРИСТ
- Мнения: 37
- Регистриран на: Сря 25 мар 2009 18:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - високи чашки макферсон, хронично
Не се произвеждат вече въпросните тампони за макферсона.
Найстина са проблемни, при коли с спортно окачване траят над година и нещо, при обикновенна стоковица за 2 седмици са заминали. Или обратното.....
Найстина са проблемни, при коли с спортно окачване траят над година и нещо, при обикновенна стоковица за 2 седмици са заминали. Или обратното.....
- miro_toyaga
- Мнения: 607
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 22:23
- Автомобил: Sharan 18t 20v 2008 automat
- Двигател: AWC
- Местоположение: София
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - високи чашки макферсон, хронично
вчера смених пак тампоните на стабилизиращата щанга пък тия на макферсона са сменени февруари ще видим
- vanesto
- Мнения: 6332
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Galaxy 7M 1998 Y5B - високи чашки макферсон, хронично
Вчера ги смених, сложих Закс и лагери SKF. На първо четене возията стана много по-мека и изчезна луфта от 1см при чашките. Ще видим колко ще изкарат.
Върни се в “Sharan, Touran & Caddy”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта