двигател 1,8 бензин или 1,9тд дизел

Техническа и сервизна информация за бусовете от серия T3 - Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
deko70
Мнения: 32
Регистриран на: Съб 07 ное 2009 19:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

двигател 1,8 бензин или 1,9тд дизел

Мнениеот deko70 » Сря 12 яну 2011 15:01


колеги моля за компетентното ви мнение.Предлагат ми два двигателя от голф единият бензинов 90к.с. а дргия е дизелов но не знам колко коня е 1,9тд но не могат и те да ми кажат,не знам и каде да гледам за букви и номер на двигателя.Буса ми е с дизелова ск.кутия с букви DX с 5 скорости.Та с две думи кой да взема за да увелича поне малко мощноста и скороста на моя Т3 да не забравя че цената на дизеловия двигател е два пъти по висока от бензиновия, а и друго дали скоростите и съединителя трябва да се преправят.Благодаря предварително.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19299
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: двигател 1,8 бензин или 1,9тд дизел

Мнениеот stefan4o » Сря 12 яну 2011 15:35


1.9 ТД щом няма интеркулер значи е с код AAZ. Мощността му е 75 к.с. Карал съм няколко автомобила с тоя мотор и мога да го съпоставя като вървеж горе-долу до моето ABU (но на бензин, разбира се). Не е най-якия мотор в гамата, даже напротив - някои колеги са имали приключения свързани с него и прословутата му шпонка на кол.вал, за справка огледай дизел-раздела на форума. За бус турбо-дизелът е според мен по-подходящият избор от гледна точка на повечето килограми и по-добрата динамика предимно в ниските обороти. Говорим сравнено с мотор с почти същата мощност на бензин.
Опа, сега видях, че бензинът е два пъти по-ефтин като цена, ами на кантар е работата и нещата са доста относителни.
Нека колегите, които са правили такива рокади по техните бусчета да кажат какво и как се преправя. :да:


Потребителски аватар
soaring
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 21 мар 2010 23:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: двигател 1,8 бензин или 1,9тд дизел

Мнениеот soaring » Чет 13 яну 2011 9:52


Мисля, че 1,6TD също е подходяща алтернатива - 70 к.с. Моят бус е с такъв (фабрично) и съм много доволен! Разхода му е малък около 8 градско и малко по-малко извънградско. Вярно, че не може да вдигне повече от 110-115 км/ч, но мисля, че за бус е приемливо. И аз съм мислил да сменям двигателя с нещо по-мощно, но поне да е TDI и 110 коня, иначе не си заслужава. Мисля, че PACH обстойно е описал одисеите с различните двигатели, които е слагал на така наречената от него "синята стрела".Виж в неговите теми. :deal
Успех!


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: двигател 1,8 бензин или 1,9тд дизел

Мнениеот KingoftheROAD » Чет 13 яну 2011 11:49


А какъв е бензиновия 90к.с.? Колегата PACH последно е сложил на синята стрела AGG мотор със 110 коня. Една газификация също има смисъл, и може да е по-добър вариант от ТДИ мотор. Там ремонтите жилят яко. Докато бензиновия си е класика в жанра и турбо не му трябва за да върви.


Потребителски аватар
deko70
Мнения: 32
Регистриран на: Съб 07 ное 2009 19:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: двигател 1,8 бензин или 1,9тд дизел

Мнениеот deko70 » Чет 13 яну 2011 18:46


KingoftheROAD написа:А какъв е бензиновия 90к.с.? Колегата PACH последно е сложил на синята стрела AGG мотор със 110 коня. Една газификация също има смисъл, и може да е по-добър вариант от ТДИ мотор. Там ремонтите жилят яко. Докато бензиновия си е класика в жанра и турбо не му трябва за да върви.


в момента съм с ДФ мотор и съм газифициран :D от доста време но мотора е прекалено слаб а пък издуха гарнитура така че гледам хем да увелича мощността около 100к.с. хем и да е на сносна цена


ji4kata
Мнения: 159
Регистриран на: Вто 04 ное 2008 0:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: около Несебър

Re: двигател 1,8 бензин или 1,9тд дизел

Мнениеот ji4kata » Пет 14 яну 2011 1:49


Според мен ,ама нека и други колеги да се изкажат ако несам прав,но бензиновия двигател трябва да е пълна инжекция заради разположението му. В буса двигатела седи доста по наклонен и мисля ,че ако е карбураторен или моноинжекция няма да стане лесно.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: двигател 1,8 бензин или 1,9тд дизел

Мнениеот KingoftheROAD » Пет 14 яну 2011 9:57


deko70 написа: в момента съм с ДФ мотор и съм газифициран :D от доста време но мотора е прекалено слаб а пък издуха гарнитура така че гледам хем да увелича мощността около 100к.с. хем и да е на сносна цена

Още по-добре, тогава газовата уредба си я имаш. И щом бензиновия движок ти ляга наполовината на дизела, какво има да се чудиш? Дизела ако е в добро състояние иди дойди, но ако се скапе нещо по него ремонтите са по-скъпи, особено на ТДИ-тата, за комън рейл да не говорим...

Колкото до моноинжекцията или карбуратор всичко си стаа без проблем оргиналдъ, има го и едното и другото монтирано в завода на такива бусове...


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: двигател 1,8 бензин или 1,9тд дизел

Мнениеот PACH » Пет 14 яну 2011 12:37


Охххх, не четете брееее :beat_butt2
Погледнете темите назад, сменил съм няколко двигателя и за пореден път казвам, ако ви се кара бензин то двигателя който най-добре пасва е 2.0 GTI 8V 115 к.с.
Двигателя се слага под наклон от 50* и за това е хубаво да е пълна инжекция.Слагат и 1.8 моно, но се преработва смукателния колектор, за да се изправи моното, там предимството е по-лесното газифициране.
За дизел, препоръчвам 1Z 1.9 TDI 90 кс. може и 110 кс. ако не ви притеснява турбо с променлива геометрия, но там ще е филм с изпускателния колектор, наместването на интеркулера и още много неща.Който иска да си изясни как върви GTI & TDI да заповяда до Бургас и да ми тества бусовете, направете си изводи от първа ръка и после решете какво искате.Отделно поставянето на бензиновия мотор като цена е много по-евтино и по-малко трудоемко от дизела.Преценете и финансовата страна на смяната.

GTI проекта: viewtopic.php?f=8&t=140576
TDI проекта: viewtopic.php?f=66&t=178639

Не съм фен на 1.9 ТД, макар че се сменя лесно.Прекалено муден и шумен за вкуса ми.Повече ми хареса 1.6 ТД.


Потребителски аватар
soaring
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 21 мар 2010 23:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: двигател 1,8 бензин или 1,9тд дизел

Мнениеот soaring » Пет 14 яну 2011 13:32


И аз съм за 1,6 TD :да:


Потребителски аватар
chato
R.I.P
Мнения: 318
Регистриран на: Сря 20 май 2009 12:21
Автомобил: VW bus T3
Двигател: 1.6D CS 1981
Местоположение: sofia

Re: двигател 1,8 бензин или 1,9тд дизел

Мнениеот chato » Пет 14 яну 2011 14:21


И аз съм за 1.6TD,ама имам само D :D .


Потребителски аватар
soaring
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 21 мар 2010 23:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: двигател 1,8 бензин или 1,9тд дизел

Мнениеот soaring » Пет 14 яну 2011 14:50


Меткай един от Golf 2 и си готов :drive


Потребителски аватар
chato
R.I.P
Мнения: 318
Регистриран на: Сря 20 май 2009 12:21
Автомобил: VW bus T3
Двигател: 1.6D CS 1981
Местоположение: sofia

Re: двигател 1,8 бензин или 1,9тд дизел

Мнениеот chato » Пет 14 яну 2011 16:08


soaring написа:Меткай един от Golf 2 и си готов :drive



Ще трябва да пробвам да турбилирам моя си матор,че е новичък :roll: .


Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: двигател 1,8 бензин или 1,9тд дизел

Мнениеот Mihailov78 » Пет 14 яну 2011 20:39


Защо не потърсиш някой оригинален за T3: DJ серия 2100 кубика 110 коня инжекция воден боксер, щом гониш мощност? Не бих сменил боксера с редови мотор :idea:

Карал съм дизел Т3 ка, няма ли го боксера да боботи отзад все едно не съм в тази кола. Това и е чара. Първата и втората серия бусове са били само с боксери. Дизел само за товарен Ваген, баничарка.

Боксера е много по-добър мотор според мен. Вярно, по-трудно се намира читав и е по-скъп. Ремонта им е безобразно скъп и сложен, но ако се намери читав двигател и се пази e доста корав. Бус с двигател от Голф, Поло или Лада наклонен до несвойствени за него градуси е ужас за мен.

Но ти си знаеш.

Ще ме извините, но по-хубаво от боксер, 1500-2000 оборота, 5-та предавка, бус Ваген, салон приятели и широк равен път няма :beer


Потребителски аватар
deko70
Мнения: 32
Регистриран на: Съб 07 ное 2009 19:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: двигател 1,8 бензин или 1,9тд дизел

Мнениеот deko70 » Пет 14 яну 2011 21:23


благодаря за мненията но нака не забравяме и тези малки хартиики така наречените-/пари/ които все по трудно се заделят и се влагат в проекти като този на Ванката или на някой друг колега които 90% си вършат работата сами а и имат база кадето работят, а такъв като мен който живее в блок и дето плаща на майстори за почти за всичко просто ми идва да се :banghead: :bishop .Почти съм изключил дизеловия двигател заради високата цена от 650лв. остава бензин 1,8 90к.с. или друг бенз. двигател с по голяма мощност но да е на добра цена така че ако някои има нещо на предвид нека да ми пише


Потребителски аватар
deko70
Мнения: 32
Регистриран на: Съб 07 ное 2009 19:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: двигател 1,8 бензин или 1,9тд дизел

Мнениеот deko70 » Пет 14 яну 2011 21:28


Mihailov78 написа:Защо не потърсиш някой оригинален за T3: DJ серия 2100 кубика 110 коня инжекция воден боксер, щом гониш мощност? Не бих сменил боксера с редови мотор :idea:

Карал съм дизел Т3 ка, няма ли го боксера да боботи отзад все едно не съм в тази кола. Това и е чара. Първата и втората серия бусове са били само с боксери. Дизел само за товарен Ваген, баничарка.

Боксера е много по-добър мотор според мен. Вярно, по-трудно се намира читав и е по-скъп. Ремонта им е безобразно скъп и сложен, но ако се намери читав двигател и се пази e доста корав. Бус с двигател от Голф, Поло или Лада наклонен до несвойствени за него градуси е ужас за мен.

Но ти си знаеш.

Ще ме извините, но по-хубаво от боксер, 1500-2000 оборота, 5-та предавка, бус Ваген, салон приятели и широк равен път няма :beer



напълно съм сагласен с теб но каде е този мотор и съответната ск.кутия защото с този мотор за да е всичко ок трябва и кутията



Върни се в “T3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 120 госта