Смяна спирачна течност и обезвъздушаване

Техническа и сервизна информация за Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Смяна спирачна течност и обезвъздушаване

Мнениеот galyaradeva » Сря 16 ное 2011 9:44


Дойде време да сменям спирачните апарати и с тази процедура искам да сменя и спирачната течност. Та въпроса ми е как да я източа всичката и колко ново масло ще ми е нужно.
И за последователността на обезвъздушаването мисля беше задно дясно, задно ляво. предно дясно . предно ляво .. нали :wink:




Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Смяна спирачна течност и обезвъздушаване

Мнениеот KingoftheROAD » Сря 16 ное 2011 11:02


Спирачната течност се сменя по време на обезвъздушаването. В дебелите книги пише, че от всяко колело по време на обезвъздушаването трябва да се изкара минимум 0,5л. спирачна течност, докато стане чиста и бистра. Така, че за смяната са нужни 2л. А последователността е правилна, започва се от най-отдалеченото колелот от главния спирачен цилиндър.


Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Смяна спирачна течност и обезвъздушаване

Мнениеот galyaradeva » Сря 16 ное 2011 11:34


Мерси Ванка :beer


Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Смяна спирачна течност и обезвъздушаване

Мнениеот galyaradeva » Сря 16 ное 2011 15:20


Такааа. След смяната на супортите и обезвъздушаването спирачката задържа и загрява. Гумата не се върти свободно на ръка. На какво може да се дължи това?
Новият супорт "втора употреба" съм го почистил от ръждата минах го с преубразовател за ръжда и го боядисах. Без да съм отварял цилиндърчето. Диска си е старият както и накладките. При монтажа прибрах цилиндърчето леко на вътре за да влязат накладките. Старият супорт не задържаше но пък ръчната не държеше лосчето не се движеше. Сега имам ръчна лосчето се движи но загрява.. :screwy


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Смяна спирачна течност и обезвъздушаване

Мнениеот KingoftheROAD » Сря 16 ное 2011 15:55


Провери добре възвратните пружини, дали са сложени където, и както трябва. Вероятно нещо не се връща както трябва. Буталцето е било добре да му направиш няколко хода при свален маншон, почистване и смазване със спирачна течнност на самото бутало. Преди монтажа на второупотребни джавки, винаги е полезна пълна ревизия, и проверка на състоянието и действието на всички механизми. Иначе после изненади.


Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Смяна спирачна течност и обезвъздушаване

Мнениеот galyaradeva » Сря 16 ное 2011 16:04


Ванка пружинката е само една и тя връща лостчето на ръчната.Отзад съм със дискове а не барабани. Не го отворих целиндърчето защото не знам как и ме достраша да не сгафя нещо че сумъти време ги търсих тези апарати. Утре ще отворя старият да видя как става и за какво иде реч.


Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1081
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: Смяна спирачна течност и обезвъздушаване

Мнениеот DA@KA » Сря 16 ное 2011 19:21


:applause: не слушаи Ванката тои е с барабани.Прибираш буталото ,като едновремено с това го въртиш.Инак ще грее не и още как.Аиде наздраве и друг път питаи. :beer


Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Смяна спирачна течност и обезвъздушаване

Мнениеот galyaradeva » Сря 16 ное 2011 20:25


Знам бре Мишо даже и инструмент съм си взел ей като този но с една врътка само за VW "по евтинко да ми излезне"
http://zimber-tools.com/avto-instrumenti-rchni-instrumenti-skobi-za-prugini/592-k-t-za-svaliane-na-spirachni-cilindri-instrumenti-klyuchove-gedore-vlogki-skobi-za-klapani-adaptor-otvertka-ekstraktori.html
И го врътнах за да влезнат накладките.
Чудя де дали боята ми прави чалъми. Уж специална за спирачки взех.. но напръсках и леглата на накладките. Но те си се движиха свободно когато ги слагах... :screwy


Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1081
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: Смяна спирачна течност и обезвъздушаване

Мнениеот DA@KA » Сря 16 ное 2011 22:16


А жилата на ръчната движат ли се свободно??Наи добре разглоби цилиндрите и смени гумичките.При тая сол при вас боята е излишна приятелю. :beer


Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Смяна спирачна течност и обезвъздушаване

Мнениеот galyaradeva » Сря 16 ное 2011 22:32


Е аз нали писах че не съм ги разглобявал щото не знам как. А и тука не мога да намеря ремонтен комплект.Затова минах на вариант нови от Бг. ама не стана.И си ги взех от тука от една морга. Два апарата с дисковете накладки и жила за ръчната за 200 Бг. лева. но сложих само единия апарат щото другия ми работи. Обаче тоя задържа нещо. Утре след работа ще изкормя стария дето го свалих да видя как се отваря и кво има вътре.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Смяна спирачна течност и обезвъздушаване

Мнениеот KingoftheROAD » Чет 17 ное 2011 12:09


Имах предвид само да раздвижиш буталата, не да ги сваляш. Но в краен случай може да се наложи да ги свалиш. Навиват се със скоба, или инструмент подобен на инструмента за диска на ъглошлайф (не знам дали става). Знам, че си с дискове, но понеже аз не съм, и не знам конструкцията на спирачните апарати на дисковете, затова така казвам, да се проверят всички пружинки, скобички, и тн, дали са по местата си, и дали действат както трябва. Ако трябва свали жилата, и ги смажи и тях. При мен едното жило не искаше да се връща само, оказа се че шлаухката на бронята там, където се държи за носача се протрила, влязла вода, и бронята се пречупила, отвън не се вижда, но като го разглобих се видя добре. И жилото на ръка се изтегляше леко, но не искаше да се върне, а като го бутна на ръка се връщаше трудно...



Върни се в “T4, T5 и T6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 41 госта