CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Техническа и сервизна информация
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3690
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот Spas » Пет 22 май 2020 10:36


goppa написа:От показанията на датчика се регулира дроселовата клапа. А от нейното положение зависи вакуумът в тръбата след въздушният филтър. Като няма достатъчно вакуум не се затваря pcv клапана и маслото излиза през картерната вентилация.
Аз така си го обяснявам.


Гопе, това звучи най-логично.




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот muns61 » Пет 22 май 2020 11:17


Да не са сътворили някой регулируем клапан на вентилацията, управляван от компа?


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот niks76 » Вто 26 май 2020 18:40


на 3 буса с изведена картерна вентилация за по 2000км даже и не цапаха много изведените маркучи а маслото харч кило на 1000км ,затова писах че по скоро се разрежда и изпарява.кога да го мирише човек,шоферите правеха по 1000км за почти денонощие


ilian77
Мнения: 62
Регистриран на: Пон 20 мар 2006 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот ilian77 » Чет 03 апр 2025 19:27


Може ли да е от филтър картерна вентилация?Крис от Das auto често споменава за този филтър.Когато не се сменя на 80 000км.започва да гори масло.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 1112
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот railfan » Пет 04 апр 2025 9:02


ilian77 написа:Когато не се сменя на 80 000км.започва да гори масло.


Това е съвършено невярно. Нито е нужно да се сменя на 80к, а само при проблем.
Може да е от него горенето на маслото - да, но не защото не е сменян на 80к, а защото просто му е дошло времето.
При мен е цял капак с филтъра, със сигурност не е сменян в близките 80к, не мисля и да го сменям ей така профилактично, а колата не пипа грам масло.
Избягвай да го слушаш точно този "майстор".


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4661
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот tdi fen » Пет 04 апр 2025 9:09


на какви километри е буса ? реални ли са


ilian77
Мнения: 62
Регистриран на: Пон 20 мар 2006 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот ilian77 » Пет 04 апр 2025 11:00


Бусът го карам от чисто нов.В момента е на 320000км.В автотрейд ми обявиха за капак филтър картерна вентилация 800лв.не съм го сменял никога до сега!А как ще коментирате горенето на масло да е от ламбда сондатаБлагодая.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8943
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот samo_pechka » Пет 04 апр 2025 19:15


Трудно ми е да направя някава взаимовръзка. Но колегата goppa спомена в коменатр от какво вероятно е. И мисля, че има право.
Аз лично бих си сменил Л-сондата, за да премахна съмнението , че може да е оттам . Тъй като е подъл дефект и необигран мастер не насочва към проблем оттам. И чак след това други неща, ако проблема продължава...


vladobosh
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 15 юни 2010 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: tarnovo

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот vladobosh » Съб 07 юни 2025 19:05


ilian77 написа:Бусът го карам от чисто нов.В момента е на 320000км.В автотрейд ми обявиха за капак филтър картерна вентилация 800лв.не съм го сменял никога до сега!А как ще коментирате горенето на масло да е от ламбда сондатаБлагодая.

И аз съм на 320 000 с Пасат б8 2.0 ТДИ 150к.с. След смяна на капак на клапаните 800 лв.,никаква промяна. Продължава да гори по 1л. на 2000 км.
Нищо не мирише, не пуши и няма никаква разлика в ускорение и мощност. Просто не знам какво да правя?!


Потребителски аватар
deodriver
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 15:26
Автомобил: Passat B7 DSG 4motion
Двигател:
Местоположение: ...

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот deodriver » Съб 07 юни 2025 19:55


vladobosh написа:И аз съм на 320 000 с Пасат б8 2.0 ТДИ 150к.с. След смяна на капак на клапаните 800 лв.,никаква промяна. Продължава да гори по 1л. на 2000 км.
Нищо не мирише, не пуши и няма никаква разлика в ускорение и мощност. Просто не знам какво да правя?!


Проблема при теб е сегментни пръстени на буталата.Трябва да се сменят с нови оригинални,вече са с нов дизайн и проблема се решавa като цяло.И да остане разход е минимален.


vladobosh
Мнения: 4
Регистриран на: Вто 15 юни 2010 15:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: tarnovo

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот vladobosh » Нед 08 юни 2025 17:01


deodriver написа:
vladobosh написа:И аз съм на 320 000 с Пасат б8 2.0 ТДИ 150к.с. След смяна на капак на клапаните 800 лв.,никаква промяна. Продължава да гори по 1л. на 2000 км.
Нищо не мирише, не пуши и няма никаква разлика в ускорение и мощност. Просто не знам какво да правя?!


Проблема при теб е сегментни пръстени на буталата.Трябва да се сменят с нови оригинални,вече са с нов дизайн и проблема се решавa като цяло.И да остане разход е минимален.


Натам отиват нещата. Някаква идея колко би струвала смяната към днешна дата и трудно ли се сменят?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8943
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот samo_pechka » Нед 08 юни 2025 19:42


Ами вадят се буталата, което значи глава и картер - долу.
Не е малко пари и труда. Понякога се налага вадене на мотора за целта , при други може и на място, ако има вариант да се смъкне картера .


Потребителски аватар
deodriver
Мнения: 282
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 15:26
Автомобил: Passat B7 DSG 4motion
Двигател:
Местоположение: ...

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот deodriver » Нед 08 юни 2025 22:22


vladobosh написа:
Натам отиват нещата. Някаква идея колко би струвала смяната към днешна дата и трудно ли се сменят?


Конкретна цена само в сервиз могат да ти кажат.Става и на място без да се вади мотора,но не всеки сервиз го прави.



Върни се в “LT и Crafter”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта