Удар - Бутало в Клапани - Водна помпа 1.8HV 86г. РЕШЕНО!
- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Удар - Бутало в Клапани - Водна помпа 1.8HV 86г. РЕШЕНО!
Колеги някой знае ли при разместване на ангренажния ремък и при опит за палене след това дали на мотор 1.8HV 90Коня 86г. е възможно да ударя клапаните в буталата?

Последна промяна от Tinko на Съб 02 фев 2008 1:07, променено общо 1 път.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Няма такъв ДВГ на ФВ който да не удари клапани(доказа го отдавна Ваското 1!) ама при скъсване на ангренважния ремък....а колкото до разместването...зависи колко е разместването...аз при един зъб разместване(бях сменял само ролката,пък и доста бързахме
) ходих и се върнах от Варна до Боровец(1100 км) и освен леко намалената мощност и малко по-високия разход на газ друго не усетих...после по друг повод видяхме,че ремъкът е с един зъб несъвпадение..
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Tinko написа:Ами при мен не успяхме и да я зацепим.... Сега уж е зацепена но не пали..
Така е който сменя водна помпа през ангренажа... :cry:
е как ще свалиш водната помпа без да свалиш ангренажа и паразитния вал???Аз скоро имах тази огромна чест...в най-големия студ да сменям водната помпа.....е не аз сам ама помагах в част от процедурите...
- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами еи така много лесно след 5 часа найгравка разбираш как трябва да се свали.
1. Одвиват се шестограмите на шайбата
2. Откача се алтернатора от ремъка ( сваля се ремъка )
3. Одвива се дългия болт на пантата на алтернатора
4. Премахваме в страни алтернатора.
5. Одвиват се 4-те болта 17 на фланеца на водната помпа.
6. Откачат се скобите и се премахват водните съединения от фланеца.
7. Премахва се фланеца заедно с помпата и се работи на маса и спокойствие.
8. Гарнитурката е хубаво да се намаже с масло.
9. Всичко връшате обратно по процедурата.
Нищо не се сваля от към ремъка, дори и капаците не се махат там работа при смяна на водна помпа нямате.
Цяла нощ на ОМВ-то в младост 1 съм седял и съм мръзнал и накрая от много акъл си разцепих мотора, падна ми акумолатора след опит за зацепване.
Кръстя се утре да запали след маисторско зацепване и дано не съм шибнал клапаните.
1. Одвиват се шестограмите на шайбата
2. Откача се алтернатора от ремъка ( сваля се ремъка )
3. Одвива се дългия болт на пантата на алтернатора
4. Премахваме в страни алтернатора.
5. Одвиват се 4-те болта 17 на фланеца на водната помпа.
6. Откачат се скобите и се премахват водните съединения от фланеца.
7. Премахва се фланеца заедно с помпата и се работи на маса и спокойствие.
8. Гарнитурката е хубаво да се намаже с масло.
9. Всичко връшате обратно по процедурата.
Нищо не се сваля от към ремъка, дори и капаците не се махат там работа при смяна на водна помпа нямате.
Цяла нощ на ОМВ-то в младост 1 съм седял и съм мръзнал и накрая от много акъл си разцепих мотора, падна ми акумолатора след опит за зацепване.
Кръстя се утре да запали след маисторско зацепване и дано не съм шибнал клапаните.
- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Номер 13 е въпросния фланец.
Когато се свали този фланец можете да си смените гарнитурите по него, термостата на втория кръг и става за нула време защото можете да го работите на маса и е много удобно.
Стискайте ми палци да не съм си батисал моторчето.
П.С
Ако случайно съм го потрошил кажете какво следва оттук натам.
Приятелю, на старата ми кола, която още притежавам два пъти съм и сменял разни детайли по водната помпа(същият двигател) и не ми се е налагало да пипам ангренажа. Ама ти, ако имаш съмнения за "целувка" клапан - бутало не пробвай да я палиш. Включи на 4та скорост и я бутай на ръка докато двигателя не направи пълен оборот. Ако удари клпан бутало ще се разбере. Така няма опасност да предизвикаш фатални последици. Айде успех.
- ZZ_TOP
- Мнения: 202
- Регистриран на: Пет 22 юни 2007 18:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
извади 1ва свещ и бракни с отверка в цилиндъра трябва да е на ГМТ (горна мъртва точка) след това махаш дистрибуторната капачка палеца трябва да на 1ви цилиндър (или малко преди него )после гледаш на разпределителния вал отдад има един белег тои трябва да съвпада с ръба на капака на клапаните и главата откъм теб и след това погледни на маховика белега трябва да е на стрелкичката ако всичко съвпада трябва да запали , Ако е с механична инжекция отваряш въздушния филтър и като вътиш да запалиш натисни отдолу клапата нагоре леко .Успех и дано неси потрошил ДВГ-то
- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами аз вече се пробвах да го паля.
Просто стана така че отвих шайбата на коляновия вал за ангренажа, просто само я отвих леко да я поместя мъчейки се да вадя помпата.
И си мислих че няма да измести... После паля......
Значи звуци като тракания удари не чух но колата не запали.... падна ми акумолатора накрая... и така...
Иначе съм 1.8 HV Мотор Карбуратор КейХин Година на производство 86.
Този мотор HV го няма по повечето каталози правен е за шфейцария, цялата джета за там е правена... Доста хора ми казаха, че имало все пак някви неща по цилиндрите на тоя мотор които не позволявали или не са достатачно дълги ли нещо такова за да удари клапана...
Просто стана така че отвих шайбата на коляновия вал за ангренажа, просто само я отвих леко да я поместя мъчейки се да вадя помпата.
И си мислих че няма да измести... После паля......
Значи звуци като тракания удари не чух но колата не запали.... падна ми акумолатора накрая... и така...
Иначе съм 1.8 HV Мотор Карбуратор КейХин Година на производство 86.
Този мотор HV го няма по повечето каталози правен е за шфейцария, цялата джета за там е правена... Доста хора ми казаха, че имало все пак някви неща по цилиндрите на тоя мотор които не позволявали или не са достатачно дълги ли нещо такова за да удари клапана...
- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Колеги запалихме я колата. Преди да стане това нещо пробвахме на ръка дали може да удари клапаните в буталото като въртяхме разпределителния вал на горна мъртва и се оказа че може
. Просто явно съм имал късмет. Сега сменям и ремъка и гарнитура на капака на главата. Купих гарнитура но никаде не намерих щпилки, някой знае ли от къде мога да си ги купя.
Последна промяна от Tinko на Пет 01 фев 2008 18:29, променено общо 1 път.
- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
joker написа:Няма такъв ДВГ на ФВ който да не удари клапани(доказа го отдавна Ваското 1!) ама при скъсване на ангренважния ремък....а колкото до разместването...зависи колко е разместването...аз при един зъб разместване(бях сменял само ролката,пък и доста бързахме) ходих и се върнах от Варна до Боровец(1100 км) и освен леко намалената мощност и малко по-високия разход на газ друго не усетих...после по друг повод видяхме,че ремъкът е с един зъб несъвпадение..
Тук подкрепям Жокера, явно Ваското 1 наистина е прав, но нзн аз от двиг не разбирам.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], MyLens и 70 госта