духа ли ви от щеката на ТДИ мотор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 29 яну 2008 19:16


Неска си направих експеримент.Извадих маркуча на подкартерните газове/не горния на главата/ от пласмасовия тройник/дето е нещо като цедка/ и запалих мотора - мале как духаше от там не истина :cry: ,а като е мушнат където трябва привидно има само лек повей като си мушнеш пръста.




Потребителски аватар
Vanich
Мнения: 316
Регистриран на: Пон 26 ное 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Vanich » Вто 29 яну 2008 20:46


При мен грам не духа /110 к.с./ 190 000км. Според Виктор /бакърената/ мотора е "слънце", компресия 29 на четирите цилиндъра еднаква, но въпреки двете посещения при него, колата трудно пали / 3 - 5сек. върти/, ще трябва и трети път да го посетя.
Това е първата тема, в която някои споделя, че на помпа дюза е нормално да духа! Една 4-ка /6ск/ не я взех само защото духаше, а иначе беше перфектна.


boi4eto
Мнения: 1518
Регистриран на: Нед 11 мар 2007 12:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Чипровци

Мнениеот boi4eto » Вто 29 яну 2008 21:58


Rabbit_TDI написа:Неска си направих експеримент.Извадих маркуча на подкартерните газове/не горния на главата/ от пласмасовия тройник/дето е нещо като цедка/ и запалих мотора - мале как духаше от там не истина :cry: ,а като е мушнат където трябва привидно има само лек повей като си мушнеш пръста.

Моя пенсйонер,не духа нито грам,пали при -15 от раз,дано е за дълго!


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Вто 29 яну 2008 22:42


на колегата vanich бих препоръчал да се свърже с владко на лични и след това на живо.няма да повярва как пали .


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 30 яну 2008 0:48


Колеги не говоря за духането от щеката когато сички маркучи са навързани и подкартерните газове ходят горе в цедката и от там в входящия колектор.Става въпрос че вадя маркуча от цедката и тогава гледам - разликата е :horror: Иначе Вентоман ми мери преди половин година компресията/писано е по горе/ и е 29.5 което си е в норма/ся обаче колко верен е уреда - как се мери компресия топла-студена ,с въртене без въртене.........../.Като падне под -5 и иска 2-4 врътки да запали и изпушва след това ,като понякога една минута след това работи на 950-1000 оборта.


VALKOV
Мнения: 264
Регистриран на: Чет 06 сеп 2007 12:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот VALKOV » Чет 31 яну 2008 14:19


Ами да споделя и аз: при една проверка на маслото бях оставил щеката до колата и какво се мотах около нея не знам но затворих капака и тръгнах така! Като се върнах я видях и...... истинах! Отворих капака- имаше съвсем малко петънце на кората отгоре. Представяте ли си ако духаше яко,не ми се мисли......Все пак имало е картерни газове но духане определено не!


sklimoto
Мнения: 264
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 21:07
Автомобил: Passat 9 Elegance
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот sklimoto » Чет 31 яну 2008 17:22


аз съм със 1.9 пд 115к 2000г-за добро или зло не духа.


Потребителски аватар
Morskia
Мнения: 87
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 19:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот Morskia » Чет 31 яну 2008 17:29


И аз като колегата
съм със 1.9 пд 115к 1999г - за добро или зло не духа.
Прочетох темата и си викам така не съм го палил два дни я да пробвам на студен двигател - Нито духа ни има маслени пръски или някъкъв намек :D


Потребителски аватар
Vanich
Мнения: 316
Регистриран на: Пон 26 ное 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Vanich » Чет 31 яну 2008 18:51


Morskia написа:И аз като колегата
съм със 1.9 пд 115к 1999г - за добро или зло не духа.
Прочетох темата и си викам така не съм го палил два дни я да пробвам на студен двигател - Нито духа ни има маслени пръски или някъкъв намек :D


До колкото знам духането се появява на загрял двигател!! Ако духа на студен май нещата са още по зле.


Потребителски аватар
passatdriver
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 28 фев 2007 18:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Радомир

Мнениеот passatdriver » Пет 01 фев 2008 10:18


АФН-грам не духа


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 04 фев 2008 15:30


Vanich написа:
Morskia написа:И аз като колегата
съм със 1.9 пд 115к 1999г - за добро или зло не духа.
Прочетох темата и си викам така не съм го палил два дни я да пробвам на студен двигател - Нито духа ни има маслени пръски или някъкъв намек :D


До колкото знам духането се появява на загрял двигател!! Ако духа на студен май нещата са още по зле.

Да на загрял духа повече.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 04 фев 2008 20:02


Общо взето всеки двигател,независимо какъв е духа - въпроса е откъде и колко.
Нормално винаги има духане от картера - дали през маркуча за картерните газове дали през щеката - без значение.
Иначе не е редно да има налягане ;) а не духане.
Общо взето духането се получава заради движението на коляновия вал,движението на буталата,на биелите и т.н.Това завихря въздушен поток и като измъкнеш щеката или маркуча подухва.
Важно е друго - като запушиш маркуча за картерните газове и измъкнеш щеката и я затапиш с пръст да не ти прави налягане на пърса и да го избутва както и да не започне да пуши отвсякъде (гледах един ситроен,който като го затапиш така и започваше да пуши през всякакви резбови съединения на капака на клапаните :) ).
Аз не вадя щеката за маслото ами запушвам маркуча за картерните газове (прищипвам го някак ако мога рабзира се без да го свалям).Отварям капачката за маслото и гледам какво се случва - има духане винаги ама въпроса е като си сложиш ръката да не я избута ;) и дори да не се опитва - това вече значи,че двигателя си е в ред с компресията ;)
Успех!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgi_1986, Google [Bot], TheEx0rcist и 187 госта