Алтернатора ли или...?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
peshonp
Мнения: 434
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Алтернатора ли или...?

Мнениеот peshonp » Сря 30 яну 2008 18:24


Лампичката на таблото за акумулатора свети постоянно,не ярко но си свети.Алтернатор може ли да е?Май си е той ама...Имам си уред с който си мери показанието на акумулатора и той си показва 11 волта като работи колата.Интересното е,че като слизам от колата и искам да затворя колата и ме бие леко ток,като разреждане все едно,еднократно.Дали пък не е утечка някъде.Някой имал ли е подобен проблем?




Потребителски аватар
Biotest
Мнения: 60
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 23:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Biotest » Сря 30 яну 2008 19:16


4етки колега,провери ли :?:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Алтернатора ли или...?

Мнениеот radotom » Сря 30 яну 2008 23:34


peshonp написа:....Имам си уред с който си мери показанието на акумулатора и той си показва 11 волта като работи колата....

:shock Ам... Как 11V?!?
Човече, напрежението при работещ алтернатор трябва да е 14, а не 11 В!
Е, хубаво, в краен случай 13.5
Такааа... почвай:
1. Натягане на ремък- трябва, като го натиснеш с пръст в най-широката му точка (дето са най-далече ролките) да не потъва повече от 15 мм.
2. Развиване, зачистване до блясък със шкурка и стегнато! завиване на всички клеми по силовите кабели от алтернатора към акумулатора, купето и стартера (шпилката му) Ама под стягане имам предвид наистина 2-3* на завъртане, преди да се скъса болта! :lol:
3. Четки и ако трябва нов регулатор на напрежение. Това ти е онова, черничкото, дето се намира на дупето на алтернатора и се държа за него с 2 болтчета.
Айде, късмет и да кажеш после какво е станало ;)


Потребителски аватар
Pavcho2
Мнения: 2008
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
Автомобил: Golf Mk4 GTI
Двигател: 1798 Т AGU custom intake
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pavcho2 » Чет 31 яну 2008 1:04


А ако алтернатора е Валео а не Бош си направо за реле- регулатор защото няма смяна само на четки там :(.
И внимавай с многото натягане на ремъка че да не ходиш после за лагери на алтернатор.
Виж си и масата да я почистиш хубаво .
В краен случай на алтернаторджия:).


Потребителски аватар
peshonp
Мнения: 434
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот peshonp » Чет 31 яну 2008 7:43


Ами проблема ми се случи снощи в тъмницата и нямах време да огледам,днес като светне вече ще почна да проверявам едно по едно.И 11 V показва,да.Проблема е,че акумулатора ми е нов и ако не оправя проблема отиде пари и за нов акумулатор :) Ама само се чудя,защо лампичката на акумулатора на таблото свети много слабичко,ако черпи ток само от него не трябва ли да свети както си свети преди да запаля?Или пък малко ток прави алтернатора а останалото взема от аку-ра?Днес ще пиша какво е станало.
Аааа, и друго се сетих.Преди да стане проблема,светеше ми АБС лампичката,ама то е разбираемо заради липсата на достатъчни токове,щото после като изключа други консуматори ( фарове,музики) и тя си угасва.Но,какво стана.Гася колата,въртя ключа да запаля...нищооо,не върти изобщо.И направо си ми ресетна всичко.Часовника се занули.Което ме навява на мисълта,да не би да не прави хубав контакт клемата на акумулатора.След оглед и побутване под капака,въртя и...запали.Нататък знаете.


Потребителски аватар
slavi ivanov slavov
Мнения: 563
Регистриран на: Вто 28 авг 2007 12:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: варна
Контакти:

Мнениеот slavi ivanov slavov » Чет 31 яну 2008 13:01


Пич аз еи така само че сьс друга кола,сьщата работа, мьждика тя лампа и мьждика, само вечер се виждаше.Не свети както трябва да свети, а сьвсем лекичко мьждика,И така пет години и нещо и така я продадох и сигурно още си свети при новия собственик. И аз си мислех отечки разни, казваха ми че ще имам проблеми зимите и т.н. Но колата палеше от четвьрт като си имаш на предвид че беше и дизелова.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 31 яну 2008 16:02


Pavcho2 написа:А ако алтернатора е Валео а не Бош си направо за реле- регулатор защото няма смяна само на четки там :(.
Виж си и масата да я почистиш хубаво .

Ами то и при БОШ-овските е така. Не, че не ги сменях моите, но си е извращение това! :twisted:
peshonp написа:.Гася колата,въртя ключа да запаля...нищооо,не върти изобщо.И направо си ми ресетна всичко.Часовника се занули.Което ме навява на мисълта,да не би да не прави хубав контакт клемата на акумулатора.

БИНГО!!!
Другия вариант е новия ти акумулатор да не ти е бил на късмет и да се е прецакала някоя клетка :( Щом уреда показва 11V.... много е възможно клетка на късо... :(


Потребителски аватар
peshonp
Мнения: 434
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот peshonp » Чет 31 яну 2008 20:33


Оправи се работата.Алтернатора е Валео,сменят му се четките за 5 лв. и ела да го видиш сега :) Мерси за помощта де,имаше да се лутам иначе.Но..оня акумулатор е на зареждане де,сега съм с резервния :)


Потребителски аватар
Pavcho2
Мнения: 2008
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
Автомобил: Golf Mk4 GTI
Двигател: 1798 Т AGU custom intake
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pavcho2 » Чет 31 яну 2008 22:53


peshonp написа:Оправи се работата.Алтернатора е Валео,сменят му се четките за 5 лв. и ела да го видиш сега :) Мерси за помощта де,имаше да се лутам иначе.Но..оня акумулатор е на зареждане де,сега съм с резервния :)


:shock как така ? Аз се мъчих много видях че са капсовани и не успях да го оправя .. :( накрая реле- регулатор.


Потребителски аватар
peshonp
Мнения: 434
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот peshonp » Пет 01 фев 2008 9:26


ами развива се капака ,развиват се и болтовете на държача на четките и..ги сменяш,поне на моята е така.Мога да ти кажа къде има и свестен майстор за алтернатори,в Дружба 1,в сервиза Двужба,до Про мобил,влизаш там дето пише с големи букви Хюндай и си готов,те правят всичко там де,ходова част,даже видях че и настройват фарове,светлини...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта