Относно температурен проблем на Пасат Б3!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
hristov_GL
Мнения: 426
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Относно температурен проблем на Пасат Б3!

Мнениеот hristov_GL » Пет 01 фев 2008 11:37


Здравейте, нов съм във форума и се надявам ако има грешки в темата ми да ги маркирате и няма да се повторят :) карам пасат б3 92' година и проблема е такъв.Взехме колата от италия през зимата и нямаше проблем със греенето 85-90 до 92-3 на светофари ...обаче всичко излезе лятото няма да се впускам в подробности само ще ви спомена резултата от всички мъки... 4 гарнитури (една от които беше издухана още при тръгването ми от сервиза поради това че от 2ри цилиндър се е отчупило парче с формата на полумесец=това остановихме като я отворихме пак) 3 4 смени на масла поради превръщането им в изолационна пяна...... последното отваряне беше критично ,след като установихме че тоя полумесец се отчупи от блока ,същия тоя блок отиде за скрап и зех нов (втора ръка).Затворихме я и е вече на около 2000 км разработка ,мисля вече да и сменя маслото.
И защо пиша тази тема , проблема е там ,че италианеца през 95та искал да сложи климатиче и радиатора на климатика е пред радиатора на мотора .... това прави всички проблеми защото маслото на климатика като стане около 60 70 градуса (поправете ме ако бъркам просто го констатирам при допир) и перката на мотора като вкючи и вместо да прекарва по хладен въздух то става още по зле.
Въпроса ми към вас е можете ли да ми дадете някакво решение на въпроса КЪДЕ ДА ГО ПОМЕСТЯ тоя радиатор на климатика ,защото съм сигурен че всичките проблеми ще ми се решат ако го махна от сегашното му място (а именно пред радиатора на мотора).
Мислил съм си да махна термостата (мн.добре съм запознат с последиците обаче след толкова ремонти само за 1 лято вече съм готов на всичко)!!!! моля помагайте !




Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2080
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Мнениеот vladtod® » Пет 01 фев 2008 11:58


е виж как е оригинално и там го сложи,или радиатор с друга форма :wink:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пет 01 фев 2008 12:15


Здравей и :welcome_to_group
Изглежда подозренията ти за радиатора на климатика са верни.
Общо взето има 2 варианта
Единия е да се опиташ да преместиш радиатора на климатика максимално в дясно, пред картера. Трябва да исрежеш неразпробитите отвори на въздухозаборника и да приспособяваш някакъв отделен вентилатор, обаче!
Другия вариант е този, който се прилага в практиката -> поставяне на по-голям радиатор на охлаждането.
Поне такъв, като моя, от 2 000 куб.см. А най-добре е да си осигуриш от грамаданските, с 2 перки който е. Това след себе си води до търсене на нов въздухозаборник, дето е м/у радиатора и маската, нова конзола за закрепване на вентилаторите, както и самите вентилатори.
Ето за това, ограденото говоря:
Изображение
Въздухозаборника отпред не се вижда на рисунката, но щом си отварял двигателя, предполагам, че си го виждал и него.


Потребителски аватар
hristov_GL
Мнения: 426
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот hristov_GL » Пет 01 фев 2008 12:18


благодаря за съвета :) мислил съм да преместя радиатора надясно обаче се нямам време и сега вече ще пробвам ,а дифузьора ще поработа и по него :) (по твоята схема) благодаря !

а също мисля да мина на алуминиев радиатор ама това по нататък като се видя с пари :)

иначе твоя 2000 см3 пасва ли на местата за захващане (ест с малко човъркане) или трябва нещо по сериозно да се пипа по стоиките ????


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 01 фев 2008 15:51


Колега, ако правилно разбирам си с късия воден радиатор с една перка и клапи (вероятно) отстрани, а после отпред е сложен кондензатора на климатика?
По принцип по-правилно е като се слага климатик да се слага и дълъг воден радиатор, но понеже това повлича след себе си маса проблеми - трябва нови маркучи, нов двоен вентилатор, нови въздуховоди и т.н. често не се прави. :-)
И аз като си слагах климатика избрах по-лесния вариант (оставих късия радиатор), но добавих 2ри ел. вентилатор. :-) Това по съвет на човек от сервиз за климатици, който ми каза "без 2-ри вентилатор не може, но с него може".

Мисля че можеш да си решиш проблема и ако просто добавиш втори електрически вентилатор отдясно на основния, върху гумените клапи (самите клапи се махат), а отдясно трябва да се направи въздуховод от някаква пластмаса, който да обхваща стърчащата част от кондензатора на климатика (ако е оригинален). Разбира се трябва да намериш по моргите подходящ вентилатор - достатъчно малък че да се вмести между маркучите и да не опира отзад в компресора.
Също така добре е да разделиш радиаторите леко и да видиш дали не са затлачени с боклуци.
Не е ясно дали са направили нужните уплътнения около радиаторите - важно е да не може топъл въздух от района около двигателя (на празен ход в задръстванията) да минава над/встрани от радиаторите и да се засмуква отново. Т.е. отстрани и над радиаторите трябва да е уплътнено. Оригинално това го прави въздуховода, но ако няма въздуховод, може просто да се уплътни с нещо подходящо.

Правилно ли работи вентилатора? Би трябвало щом включиш климатика веднага да заработва на 1-ва скорост, а при покачване налягането на фреона - на втора, и двете неща не зависят от температурата на водата.


Потребителски аватар
hristov_GL
Мнения: 426
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот hristov_GL » Пет 01 фев 2008 17:09


благодаря за съвета и мисля че вече един път завинаги ще го отстраня тоя проблем. тия дни се захващам и ще го направя а иначе радиатора на мотора си е наред, като отвори термостата го опипвам отсякъде и няма студени места .перката и на радиатора и на конденза си бачкат нормално .
пак благодаря ... поздрави !


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Пет 01 фев 2008 17:17


Пасатора ми е със слаган климатик във талянско и съм със огромен радиатор от фар до фар и със двойна перка :idea:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rayedie и 46 госта