Особености м/у Паралелно и Последователно връзване...

Силна музика, видео и навигация във Вашия Volkswagen
prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Особености м/у Паралелно и Последователно връзване...

Мнениеот prj57 » Вто 11 окт 2005 1:03


Я кажет колеги кви са разликите, освен че при едното съпротивлението пада а на другото се качва....

Кое е повече за предпочитане да се върже двунамотков суб....

Има ли разлика в силата, качеството на звука.....




Потребителски аватар
koceto_pz
Мнения: 79
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: Особености м/у Паралелно и Последователно връзване...

Мнениеот koceto_pz » Вто 11 окт 2005 8:56


prj57 написа:Я кажет колеги кви са разликите, освен че при едното съпротивлението пада а на другото се качва....

Кое е повече за предпочитане да се върже двунамотков суб....

Има ли разлика в силата, качеството на звука.....

Сьс сигурност паралелно ако го вьржеш,да падне на 2 ома ще свири повече,друг е вьпроса дали стьпалото няма да ти изключва на 2 ома,защото на повечето стьпала пише че работят на 2 ома,обаче като ги натовариш изключват,това е жалката истина :)


Потребителски аватар
zaio_baio
Мнения: 607
Регистриран на: Сря 11 май 2005 15:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот zaio_baio » Вто 11 окт 2005 8:56


Има значение - приципно се събират 2-та канала в предусилватеното стъпало когато си с еднонамотъчен бас - със произтичащите от това последици .... при двунамотъчен subwoofer каналите се сумират/изваждат в самоя говорител и той ти пуска/подтиска дирефнциалните сигнали - като това става в 2-те намотки ама в електрониите съпала кадето може да има шумове, утечки , смущения, флуктуации и други т.нар. путки майни... По добре е да е с двунамотъчен бас но като се има предвид че ще го слушаш в кола къде вибрациите и шумовете са доста повече - почти няма да усетиш разликата в свиренето - така че ако проблема е поставен от финансова гледна точка - за баса за кола си вземи еднонамотъчен - а пък ако си перфекционист ... взимаш двунамотъчен - разликата в цената е почти двойна.
... Това е накратко

ZB
http://autodiags.net-bg.net


Потребителски аватар
koceto_pz
Мнения: 79
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот koceto_pz » Вто 11 окт 2005 9:23


Сьс сигурност има голяма разлика в свиренето,и разликата в цената е малка,примерно между 1канален и 2канален на PIONEER е 10 лева :)


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Вто 11 окт 2005 11:31


Сега да разясним нещо веднъж завинаги :) Двунамотъчният говорител е направен с една единствена цел - НЕ, че ще свири по-добре или някакви такъва глупости, а просто за по-лесно нагаждане към цялата система. Примерно ако се вземе такъв с две намотки по 4 ома, ще има два варианта на свързване - последователно двете намотки, което ще ви даде говорител с импеданс 8 ома, а в другия случай двете намотки се свързват паралелно и имате говорител с импеданс 2 ома. Вариантът да се свърже само едната намотка НЕ е препоръчителен, както и свързването на двуканален усилвател към двете намотки!! Няма да обяснявам надълго и нашироко защо, най-общо ще кажа, че между сигналите които идват от двата канала има големи разлики и да се сетим какво ще стане - едната намотка ще иска в един момент да ходи надолу, а другата нагоре е какво ще излезне? В най-добрия случай говорителя няма да свири така както би трябвало, а в най-лошия ще се развали.
Обобщено - двунамотковия говорител е направен НЕ с цел да се връзва на двуканален усливател, а за да има повече опции за неговото свързване и ще си свири точно така както би свирил един еднонамотков говорител (със същия импеданс).
Надявам се да съм разяснил добре :)


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Вто 11 окт 2005 20:23


Добре тогава, кажете как да вържа 1500W RMS двунамотков с 2 бубини по 2 ома?

Трябва ми амп койта да вади поне 1000W RMS на един канал на 1 ом или пак толкова на 4 ома, ама за да ги вади на 4 ома ще е поне 2-3 пъти по мощен от тоя дето ще ги вади на 1 ом......а разбира се и цената отива нагоре....


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Сря 12 окт 2005 0:44


Значи все тая дали ще е паралелно или последователно..... така ли?


Потребителски аватар
marine
Мнения: 201
Регистриран на: Сря 01 дек 2004 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот marine » Сря 12 окт 2005 8:36


prj57 написа:Добре тогава, кажете как да вържа 1500W RMS двунамотков с 2 бубини по 2 ома?

Трябва ми амп койта да вади поне 1000W RMS на един канал на 1 ом или пак толкова на 4 ома, ама за да ги вади на 4 ома ще е поне 2-3 пъти по мощен от тоя дето ще ги вади на 1 ом......а разбира се и цената отива нагоре....

Ами слагаш ги последователно бубинките и общо ще стане говорителя 4 ома.Иначе паралелно става 1 ом и просто не знам такъв усилвател(може и да намериш) :D Просто трябва да видиш ампа до колко ома може да му се върже на изхода-най малко.Ако паднеш под него, се задейства защитата на ампа ...


Потребителски аватар
koceto_pz
Мнения: 79
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Мнениеот koceto_pz » Сря 12 окт 2005 8:53


prj57 написа:Добре тогава, кажете как да вържа 1500W RMS двунамотков с 2 бубини по 2 ома?

Трябва ми амп койта да вади поне 1000W RMS на един канал на 1 ом или пак толкова на 4 ома, ама за да ги вади на 4 ома ще е поне 2-3 пъти по мощен от тоя дето ще ги вади на 1 ом......а разбира се и цената отива нагоре....

HIFONICS-Това ти трябва,стабилна работа на 1 ом,имам го и затова ти го препорьчвам :)


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Сря 12 окт 2005 18:34


prj57 написа:Значи все тая дали ще е паралелно или последователно..... така ли?


Ако ти е двунамотков говорителя, забележи, че става дума да свържеш самите намотки на говорителя последователно...по-качествените модели си имат упътване към тях как да се свързват намотките....а иначе усилвател, който да работи стабилно на 1 ом....мноого трудно...има такива, които се твърди, че са стабилни, но всъщност истината е друга..по-добре потърси някой говорител с две намотки по 4 ома и ги вържи паралелно...така ще получиш говорител с импеданс 2 ома - такива усилватели вече има, които реално си работят на 2 ома...ако задължително ти трябва такава мощност..иначе според мен може да си намериш някой клас D, които да вади примерно 400-500W RMS, което хич не е за подценяване :)


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Сря 12 окт 2005 19:15


Намерих един на Power Acoustik,работи на 1 ом и вади 1400W RMS @ 1 ом :shock:

Сериозно говедо, 200$, има страшни отзиви от него, нищо че не е много привлекателен на външен вид.....



Друго да питам, имайки предвид консумацията на ток от толкова много ватове, дали да сложа кондензатор, замислил съм един 1 Farad, или да турна поне 2..... смятам да сложа 3 усилватеял, 1 за бас, 1 4 канален с 4x150RMS и 1 2канален с 2x 150RMS.....

Колоните за сега се очертават да са със следните мощности:

2x 140RMS
2x 200 RMS
2x 150RMS (елипси)
1x1500RMS
2x Tweeter-a

Мисля си 2каналния да вземе елипсите, а 4каналния останлите 4 колони, плайер-а да вземе двата tweeter-a и баса си е със цял амп само за него.... 8)


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Сря 12 окт 2005 19:51


Тези кондензатори незнам за какво ги слагате :):):) Ама честно :) Сега верно, че изглеждат гъзарски, но само толкоз....те имат смисъл само при някакава моментна бас нота дето евентуално ще ти издръпа повече ток...те се зареждат и разреждат за частица от секундата, а не съхраняват енергия както някои може би си мислят...за парите за кондензатори по-добре си направи един добър upgrade на зареждащата система...алтернатор, акумулатор/и и тн (П.С.- то при тези мощности upgrade-a на зареждащата система е абсолютно наложителен...ако всичко си направиш както трябва, няма да имаш нужда от никакви кондензатори.)


prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Сря 12 окт 2005 20:13


Ми на мен алтернатора ми е 90 ампера, аку-то съм го ебал колко е ама ще трябва по мощен..... поне си мисля с кондезатора че няма да дърпа толкова ток от аку-то, щото ще има да си дръпне първо от кондензатора.... :roll: Знам ли не съм много наясно с тоците...


П.П. Да се похваля преди 5 мин си купих това:

Изображение


Audiobahn AMD60Q

6.5” MID-BASS/MIDRANGE DRIVER
Power Handling: 200 watts RMS /pair
Frequency Response: 30Hz - 5kHz
30 oz. Strontium Magnet
Faraday Cage™
Laminated Glass Fiber Composite/Pulp Cone
EPDM Rubber Surround
2 Layer High-temp ASV Voice Coil
3 Ohm Impedance
Sensitivity: 93dB
Mounting Depth: 3 1/2"


mad_doctor
Мнения: 743
Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mad_doctor » Сря 12 окт 2005 20:21


Не разчитай на кондензаторите....те са само за някакъв моментен дърпоч на ток...иначе никаква работа няма да ти свършат...алтернаторааа може и да ти е малко....незнам сега готовата система как ще ти е, но може да се наложи да сложиш и по-голям. То всичко може да се сметне, като се има предвид ефективността на стъпалата, можеш да си изчислиш колко ток ще дърпат при тези мощности, които искаш да постигнеш...не забравяй, че тези 90А са МАХ, а от тях като отделиш 20-30А за фарове, парно, климатици и всякви други обичайни ел. консуматори, не ти остава голям излишък :)


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Сря 12 окт 2005 20:43


Поздравления.Говорителите са супер!!!Каронена мембрана ламинирана със фибро стъкло.Поне така пише.200 W са доста, ако искаш да ги натовриш в номинални мощности ти трябва 100 вата ампли.Май няма да издържи алтернатора.Особено нощем като пуснеш и фаровете направо ще се секси.
Я кажи цената за това удоволствие!!! :heavymetal: :heavymetal: :heavymetal:



Върни се в “CAR Audio, Video & Navigation”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта