Оказа се, че смяната на тези лагери не е толкова проста работа, поне за мен. Свалих алтернатора, махнах му пластмасовия капак, свалих блокчето с четките и до там. Не можах да разбера как да продължа. От намотките на статора излизат 6 или 7 жици, които са запресовани към една пластмасова джаджа, където са диодите май. Трябва ли да се режат, за да се махне тази плочка или има друг начин за разглобяване. Не можах да махна и ремъчната шайба - дали там не е разковничето. Моля ако някой знае процедурата за разглобяване, да я опише.
Освен това видях, че четките са направили доста дълбоки канали в колектора. Има ли начин този колектор да се възстанови, защото в противен случай .......



Въпрос за лагерите на динамо Valeo 90 A
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
не се режат никакви кабели....шайбата се маха иначе не може да се свали преднния лагер...развива се гайката контра хващаш с тръбен ключ на втулите зад нея...биеш с големия чук но с подходящ дорник или твърдо дърво за да не подбиеш резбата на оста на вала...за предния лагер ти трябва подходяща скоба...задния излиза с капака и се избива с пробой...не се реже нищо...по големи подробности подробности за съжаление вече не си спомням...
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13547
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
само със скоби. друг начин за вадене няма. Иначе се пре..ва я ротор я резба. Или в ремонтна работилница за алтернатори и стартери. По старо инфо от познати вземат 30лв за ремонт.
Шайбата да не се напъва да се вади със скоба , че се криви!!!!Обилно поливане със спрей за ръжда или WD 40, че всичко е задрало.
За задния лагер трябва малка скобичка или приспособление от годините на ала "Лада".
Почисти и колектора. за да се избегне в последствие т.н. "газърчене" и неудобни пози смени и четките - продават се отделно само четки- сменят се чрез запояване. Не , че е невъзможна после смяната на четки и регулатора, но си е излишен гърч.
Шайбата да не се напъва да се вади със скоба , че се криви!!!!Обилно поливане със спрей за ръжда или WD 40, че всичко е задрало.
За задния лагер трябва малка скобичка или приспособление от годините на ала "Лада".
Почисти и колектора. за да се избегне в последствие т.н. "газърчене" и неудобни пози смени и четките - продават се отделно само четки- сменят се чрез запояване. Не , че е невъзможна после смяната на четки и регулатора, но си е излишен гърч.
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Така, да докладвам, за да финализираме темата. Значи смениха ми лагерите, колектора и четките и всичко за 75 лв. Май множко ми се вижда, но има подробности. Оказа се, че лагерите на това динамо - "Valeo, 90 A" съвсем не са тези, за които стана въпрос по-горе. Предният бил някакъв "специализиран" според майстора, 6302 май беше, а задния е 6202 със сигурност. Според майстора, за това динамо били предвидени едни от най-скъпите лагери.
Така че, както беше посъветвал един колега, първо разглобявай и тогава купувай. Защото аз, за да спестя време, купувайки предварително лагери, загубих пари. Е верно, около 15 лв., но защо да е така. Нам за к'во са ми сега. Всъщност, ако на някой му трябват лагери SNR 6203 и 6200, да свирка. Подарявам ги срещу една бира, примерно.
Така че, както беше посъветвал един колега, първо разглобявай и тогава купувай. Защото аз, за да спестя време, купувайки предварително лагери, загубих пари. Е верно, около 15 лв., но защо да е така. Нам за к'во са ми сега. Всъщност, ако на някой му трябват лагери SNR 6203 и 6200, да свирка. Подарявам ги срещу една бира, примерно.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта