Въпрос за лагерите на динамо Valeo 90 A

Техническа и сервизна информация за Passat
GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Пон 04 фев 2008 8:21


Оказа се, че смяната на тези лагери не е толкова проста работа, поне за мен. Свалих алтернатора, махнах му пластмасовия капак, свалих блокчето с четките и до там. Не можах да разбера как да продължа. От намотките на статора излизат 6 или 7 жици, които са запресовани към една пластмасова джаджа, където са диодите май. Трябва ли да се режат, за да се махне тази плочка или има друг начин за разглобяване. Не можах да махна и ремъчната шайба - дали там не е разковничето. Моля ако някой знае процедурата за разглобяване, да я опише.
Освен това видях, че четките са направили доста дълбоки канали в колектора. Има ли начин този колектор да се възстанови, защото в противен случай .......




Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Пон 04 фев 2008 8:36


не се режат никакви кабели....шайбата се маха иначе не може да се свали преднния лагер...развива се гайката контра хващаш с тръбен ключ на втулите зад нея...биеш с големия чук но с подходящ дорник или твърдо дърво за да не подбиеш резбата на оста на вала...за предния лагер ти трябва подходяща скоба...задния излиза с капака и се избива с пробой...не се реже нищо...по големи подробности подробности за съжаление вече не си спомням...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13547
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 04 фев 2008 19:53


само със скоби. друг начин за вадене няма. Иначе се пре..ва я ротор я резба. Или в ремонтна работилница за алтернатори и стартери. По старо инфо от познати вземат 30лв за ремонт.
Шайбата да не се напъва да се вади със скоба , че се криви!!!!Обилно поливане със спрей за ръжда или WD 40, че всичко е задрало.
За задния лагер трябва малка скобичка или приспособление от годините на ала "Лада".
Почисти и колектора. за да се избегне в последствие т.н. "газърчене" и неудобни пози смени и четките - продават се отделно само четки- сменят се чрез запояване. Не , че е невъзможна после смяната на четки и регулатора, но си е излишен гърч.


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Сря 06 фев 2008 12:19


Така, да докладвам, за да финализираме темата. Значи смениха ми лагерите, колектора и четките и всичко за 75 лв. Май множко ми се вижда, но има подробности. Оказа се, че лагерите на това динамо - "Valeo, 90 A" съвсем не са тези, за които стана въпрос по-горе. Предният бил някакъв "специализиран" според майстора, 6302 май беше, а задния е 6202 със сигурност. Според майстора, за това динамо били предвидени едни от най-скъпите лагери.
Така че, както беше посъветвал един колега, първо разглобявай и тогава купувай. Защото аз, за да спестя време, купувайки предварително лагери, загубих пари. Е верно, около 15 лв., но защо да е така. Нам за к'во са ми сега. Всъщност, ако на някой му трябват лагери SNR 6203 и 6200, да свирка. Подарявам ги срещу една бира, примерно.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта