Запотяване на стъклата vs. Climatronic..

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Запотяване на стъклата vs. Climatronic..

Мнениеот Sir T » Съб 15 окт 2005 11:33


Навън започна да вали и се сбълсках с непознат до сега проблем ..
Стъклата ми се запотяват .. нормално?! Аз ли съм малоумен или немога да намеря начин да обдухвам предния прозорец без да е пуснат климатика? Искам да си пусна парното да ми духа на прозореца само?
Ако пусна само вентилатора (ECON свети на дисплея) духа съвсем слабо към предния прозорец и ефекта е никакъв .. затварях всички клапи по таблото да не духа към мен - греда! От самото управление на парно/климатроник мога да избера да духа в мен или в краката .. или двете заедно?! Натисна ли обаче да духа към прозореца (бутончето горе в ляво) , се включва компресора, от прозореца за секунди изчезва всякакъв вид запотяване и всичко е прекрасно .. спра ли го обаче с повторно натискане след две-три минути се запотява отново?! Споделете моля Ви какво правите Вие в този случай, защото почвам да се притеснявам дали аз нещо несъм наред или тия от Волфсбург са мислили за други неща като са го правили това? Рових в книжката - нищо по въпроса!

Слагам снимка на климатроника да се ориентирате, ако е нужно?!
Изображение

пс. Направо ме влудява това нещо ..




Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Съб 15 окт 2005 11:46


Аз имам един приятел с Мондео 99' и при него е същата работа.Като пусне въздух към стъклото се пуска климатика(при него е климатик).Май си е нормално явление.Климатика най-добре обира влагата по стъклото и затова е направено така.При него имаше и нагревател на предния джам ама го счупи и ся е без нагревател и не мога да ти кажа каква е разликата с този нагревател.Ако имаш такъв пробваи с него.
Наистина е мн досадно щот мн бързо изчезва влагата ама после пак се запотява


Потребителски аватар
gti
Мнения: 1793
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:47
Автомобил: MK4 R32
Двигател: BFH 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gti » Съб 15 окт 2005 11:52


Провери си филтъра в какво състояние е.На един приятел октавията беше така и се оказа задръстен филтър. :wink:


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Съб 15 окт 2005 11:59


Ако искаш да ти духа само от радиатора и то силно, натисни копчето за духане към предното стъкло, след това увеличи малко градусите, за да може да се изпари всичко от стъклото. Ако искаш да не ти работи климатика, натисни econ и си готов. За по бърз ефект, натисни да се върти въздуха в купето и направо ще ти отнесе предния прозорец.
На кола без климатик се налага да пусне температурата на максимума, а ти вероятно не го правиш това. Ако не го направиш то доста по-трудно ще се оправи прозореца. Ето защо се включва климатика автоматично - за да може да ти издуха прозореца дори и да сложиш 18 градуса.


Потребителски аватар
evgenyh
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет 25 мар 2005 19:47
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: BSE 2005
Местоположение: София

Мнениеот evgenyh » Съб 15 окт 2005 12:39


и при мен е така, в смисъл, че като натиснеш да духа нагоре директно се вкл.компресора, но може и само на парно да духа яко - вдигаш градусите на маx -IH и духа здраво/е, с компресора е много по-здряво ама и така става/ и увеличаваш вентилатора до край, но не ти решава проблема генерално - пак се запотяват но много по-малко. Най-добре пъво пускаш климата да ги издуха и после оставяш само на парно, като след известно време пак включваш компресора за 1,2 минути


Потребителски аватар
Jerom
Мнения: 2711
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 10:45
Автомобил: Golf II
Двигател: RF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jerom » Съб 15 окт 2005 12:42


spam земи си едно парцалче да забърсваш като се изпоти spam mhihi


Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Мнениеот didodi » Съб 15 окт 2005 13:39


Идеята с парцалчето е тъпа , защото се замазва предния джам (особенно ако се пуши в колата) .Колегата Dan4ote го е обяснил много добре :wink:


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Съб 15 окт 2005 14:07


bobcho написа:При него имаше и нагревател на предния джам ама го счупи и ся е без нагревател и не мога да ти кажа каква е разликата с този нагревател.


мдам .. по едно време търкалях един MINI Cooper S и той беше с много тънки жички през целия преден прозорец! Работи чудесно тази система, което пък ме подсеща, че на Rolls Royce Phantom на абсолютно всички прозорци има такива жички .. но това е за офф-топик тема, ако Ви е интересно мога да споделя каква невероятна машина е Phantom-а .. Септември 2004та имах удоволствието да се докосна и карам няколко дни такова :D Няма по-невероятен автомобил!


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Съб 15 окт 2005 14:10


Само неразбрах как ако затвориш клапата (бутона долу в ляво) ще ти издуха джама като в книжката пише аи си е така затворена ли е клапата джама се запотява ама яко. Филтъра на купето си го сменям на 7500км.


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Съб 15 окт 2005 14:13


Dan4ote написа:Ако искаш да ти духа само от радиатора и то силно, натисни копчето за духане към предното стъкло <...> Ако искаш да не ти работи климатика, натисни econ и си готов.


Ето това не знаех! Ходих току-що да го пробвам! Като натисна копчето да духа на предния прозорец, включва компресора, за да разкара изпотеното бързо, но ако натиснеш веднага след това ECON продължава да духа на прозореца, но от парното .. топлината си регулираш с температурата! Играх си доста време, но пуснеш ли само парното, каквито и градуси да му сложиш не включва компресора!

Много съм доволен! Благодаря на всички и специално на Dan4ote! Отново си обичам колата! :D

пс. gti> филтъра е ок, смених го скоро .. не че напролет няма да го сменя пак с нашата чиста страна .. :roll:

Последна промяна от Sir T на Съб 15 окт 2005 14:20, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Съб 15 окт 2005 14:17


didodi написа:Идеята с парцалчето е тъпа , защото се замазва предния джам (особенно ако се пуши в колата) .Колегата Dan4ote го е обяснил много добре :wink:


Цигара в колата - ПОД НИКАКЪВ ПОВОД! Дори и като пушех и пътувах - спирах, пушех и тръгвах пак, но от година и половина съм непушач! Дори баща ми, който е заклет пушач има забрана да пуши в другия Golf :D


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Съб 15 окт 2005 14:49


Ко лега радвам се че си се справил.Аз също съм с климатроник но слаган допълнително.Колата е Г3.И аз като тебе първия път се шашнах.Но бързо разбрах къде е проблема.Също много ми се запотява стъклото когато превклуча само вътре да върти въздуха.Първоначално го издува но после пак се запотява.Когато се запоти и натисна да обдухва прозореца,и при мене се включва компресора и обдухването е на макс, и не ми позволява да пусна на ECON.Но като го превключа да духа към стъклото и краката ми позволява всичко.Сега се зачудих и се сетих че като натисна само за стъклото за да ми позволи да мина на ECON май трябва да намаля малко духането.


Потребителски аватар
gti
Мнения: 1793
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:47
Автомобил: MK4 R32
Двигател: BFH 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот gti » Съб 15 окт 2005 15:27


Sir T написа:Цигара в колата - ПОД НИКАКЪВ ПОВОД! Дори и като пушех и пътувах - спирах, пушех и тръгвах пак.


Позната работа mhihi mhihi


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Съб 15 окт 2005 15:31


Sir T не се и съмнявам че Phantom е невероятна кола и като дизаин и като двг направо всичко


Потребителски аватар
Wizi
Мнения: 329
Регистриран на: Нед 06 мар 2005 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Wizi » Съб 15 окт 2005 18:18


Ваското1 беше дръпнал една чудесна лекция *точно* по тази тема, но в Ауди форума. Ще се опитам да ви я изровя, поне да знаете защо точно се получава така - не че тук не е обяснено, но не напълно. Освен ако самия автор не ме изпревари с обяснение на ново...



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта