Здравейте!
Извинете за глупавия въпрос, но си купих Пасат В5 с климатроник. Нямам книжка и бих искла да ми обясните как да работя с него. Сега, когато е студено искам да използвам "парното" без да ползвам самия климатроник, това възможно ли е?
Въобще можете ли да ми обясните как да работя с климатроника, така че да го щадя най-много и да го пускам само когато ми е необходим.
Благодаря!



Как да управлявам климатроника на В5?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
По прнцип мога да ти обесня.Конкретно за В5 едва ли ще се справя понеже незнам дали е същото като наименования на копчетата и режимите.Както и да е ето малко теория като за начало.
Самия климатроник реално представлява доразвита система от обикновенно парно с климатик.Какви са ралзиките:
-имаш възможност да нагласяваш температурата прецизно до градус (при някои и до половинки даже).А не като при парното - с врътка.
-изцяло електрически се управлява посоката на потока на въздушната струя (стрелкичките,които виждаш с посоката на тях).
-има няколко режима на работа на системата като цяло.
Като за начало климатроника е предвиден да не се гаси - постоянно да си е включен.Разбира се си има копче ОFF ако все пак човек не го иска.
Има си Режим Ауто,при който се задава само температурата и той си знае работата - определя си къде да духа струята и с каква скорост за да достигне най-бързо въпросната стойност - после има грижата да я поддържа постоянна независимо от всичко (времето навъм например).
Друг режим е Econ - по-старите климатроници го нямат а по-новите го имат.Идеята му е,че реално с това копче можеш да си спираш компресора на климатроника (икономия на гориво) и да го ползваш като електронно парно така да го кажем.
Друга важна особеност - ако оставиш климатроника на максимална или минимална температура (при мен пишe Hi и Lo) реално го караш да вее непрекъснато студ или непрекъснато жега без оглед каква става температурата в купето.В режим на Lo лятото съм стигал до +8 градуса температура в купето.
Общо взето това са основните неща.
При моя специално има други две особености :
-ако температурата навън е под или 3 градуса бутона за рециркулация (една стрелка като такава от знака за рециклиране ако се сещаш) се вклюва само за 30 секунди и се самоизключва (това беше някаква система за предпазване от влага и нещо....не помня).
-ако температурата навън е под +5 градуса компресора на климатроника не се включва (пази се да не замръзне) и образуването на температурата вътре става посредством студения въздух от околната среда.
С цел да го щадиш и пазиш.Основното нещо - гаси го рядко.той си има система да се пали сам автоматично ама все пак е по-полезно да не го оставяш изгасен безкрайно дълго време.Напролет задължително една профилактика със спрей за климатик (има едни доста добри ама не се сещам марката) срещу мухъл,влага и т.н.Също така може би най-важното - сменяй си навреме филтъра за климатроника.Той пази от разни буклуци а като се задръсти започва да намалява дебита на въздух и това товари мотора на вентилатора и не е хубаво.
За лятото хората препоръчват да се кара на температура максимум с 10 градуса по-ниска от околната за да не боли глава като слезе човек от колата (чисто информативно иначе за климатроника няма никакво значенит и той както казах може и до +5-6 да докара температурата в купето).
Успех и дано съм ти бил полезен!
Самия климатроник реално представлява доразвита система от обикновенно парно с климатик.Какви са ралзиките:
-имаш възможност да нагласяваш температурата прецизно до градус (при някои и до половинки даже).А не като при парното - с врътка.
-изцяло електрически се управлява посоката на потока на въздушната струя (стрелкичките,които виждаш с посоката на тях).
-има няколко режима на работа на системата като цяло.
Като за начало климатроника е предвиден да не се гаси - постоянно да си е включен.Разбира се си има копче ОFF ако все пак човек не го иска.
Има си Режим Ауто,при който се задава само температурата и той си знае работата - определя си къде да духа струята и с каква скорост за да достигне най-бързо въпросната стойност - после има грижата да я поддържа постоянна независимо от всичко (времето навъм например).
Друг режим е Econ - по-старите климатроници го нямат а по-новите го имат.Идеята му е,че реално с това копче можеш да си спираш компресора на климатроника (икономия на гориво) и да го ползваш като електронно парно така да го кажем.
Друга важна особеност - ако оставиш климатроника на максимална или минимална температура (при мен пишe Hi и Lo) реално го караш да вее непрекъснато студ или непрекъснато жега без оглед каква става температурата в купето.В режим на Lo лятото съм стигал до +8 градуса температура в купето.
Общо взето това са основните неща.
При моя специално има други две особености :
-ако температурата навън е под или 3 градуса бутона за рециркулация (една стрелка като такава от знака за рециклиране ако се сещаш) се вклюва само за 30 секунди и се самоизключва (това беше някаква система за предпазване от влага и нещо....не помня).
-ако температурата навън е под +5 градуса компресора на климатроника не се включва (пази се да не замръзне) и образуването на температурата вътре става посредством студения въздух от околната среда.
С цел да го щадиш и пазиш.Основното нещо - гаси го рядко.той си има система да се пали сам автоматично ама все пак е по-полезно да не го оставяш изгасен безкрайно дълго време.Напролет задължително една профилактика със спрей за климатик (има едни доста добри ама не се сещам марката) срещу мухъл,влага и т.н.Също така може би най-важното - сменяй си навреме филтъра за климатроника.Той пази от разни буклуци а като се задръсти започва да намалява дебита на въздух и това товари мотора на вентилатора и не е хубаво.
За лятото хората препоръчват да се кара на температура максимум с 10 градуса по-ниска от околната за да не боли глава като слезе човек от колата (чисто информативно иначе за климатроника няма никакво значенит и той както казах може и до +5-6 да докара температурата в купето).
Успех и дано съм ти бил полезен!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами на този,който аз имам пише,че се маха филтъра и оттам.Ето го "AIRCO CLEANER / KLIMAANLAGEN REINIGER" на Motip.Взех си го от Бриколаж за мисля 16лв или някъде там.
ето обясненията по бележката на български "Спрей за почистване на климатик,почиства и създава свеж и приятен аромат.Особено подходящ след дълъг период на престой на климатичната инсталация след зимен период.Употреба - отстранете въздушния филтър на климатика така,че да подсигури свободен достъп до питата на изпарителя (това при нас не е точно така ама няма значение) нанесете обилно върху всички достъпни канали и оставете за 15 мнути.Осигурете необходимата вентилация!"
Реално аз го ползвам по друг начин понеже нямам как да стигна до изпарителя.А именно :
-свалям филтъра за климатика
-паля колата и остава климатика да върти на сравнително средна скорост и минимална температура.
-през това време отвън започвам да пръскам спрея докато започне да излиза миризма през духалките.Продължавам известно време така и след около 10-тина секунди спирам.Гася климатика и го оставям така.
След 20-тина минути слагам филтъра (нов разбира се) и паля колата.Климатика на 6 на минимална температура и така 10-тина минути.След това няма прах от духалките,няма гадна смрад на мухъл т.н.
Действа добре - аз съм доволен.Този сезон преди да го ползвам ще си оправя клапите,че са се разпаднали с времето....
Успех!
ето обясненията по бележката на български "Спрей за почистване на климатик,почиства и създава свеж и приятен аромат.Особено подходящ след дълъг период на престой на климатичната инсталация след зимен период.Употреба - отстранете въздушния филтър на климатика така,че да подсигури свободен достъп до питата на изпарителя (това при нас не е точно така ама няма значение) нанесете обилно върху всички достъпни канали и оставете за 15 мнути.Осигурете необходимата вентилация!"
Реално аз го ползвам по друг начин понеже нямам как да стигна до изпарителя.А именно :
-свалям филтъра за климатика
-паля колата и остава климатика да върти на сравнително средна скорост и минимална температура.
-през това време отвън започвам да пръскам спрея докато започне да излиза миризма през духалките.Продължавам известно време така и след около 10-тина секунди спирам.Гася климатика и го оставям така.
След 20-тина минути слагам филтъра (нов разбира се) и паля колата.Климатика на 6 на минимална температура и така 10-тина минути.След това няма прах от духалките,няма гадна смрад на мухъл т.н.
Действа добре - аз съм доволен.Този сезон преди да го ползвам ще си оправя клапите,че са се разпаднали с времето....
Успех!
- slance
- Мнения: 501
- Регистриран на: Съб 11 юни 2005 7:13
- Автомобил: Audi A6 3.0TDI
- Двигател:
- Местоположение: София Дружба-1
свали си сервизната книжка.на руски е http://www.download-zone.org/14590
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
От ТУК, дръпни надолу до Пасат Б5, и първите два линка трябва да ти свършат работа.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
За управлението на климатроника на Б5 - ЦЪК. (на руски е, първо за редките модели без хладилна инсталация, после за климатик, и накрая най-много за климатроник)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Pitonq и 53 госта