Центровка запалване на 1.8 ABS Mono-motronic двигател

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Центровка запалване на 1.8 ABS Mono-motronic двигател

Мнениеот dimitarpetrov » Пон 11 фев 2008 20:24


Здравейте колеги!
Значи рових с търсачката но не намерих смислено описание как се прави центровка на запалването на 1.8 ABS двигател с Mono-motronic управление. Четох в литературата че за Mono-motronic се дава на маса диагностичния изход на OBD-1 (долната клема на белият/кафяв куплунг с жълт/бял кабел, отиващ на клема 22 на компа, това за 35 пинов куплунг, говориме за В3 Пасат) и тогава се пали мотора да се успокои на тихи и след това се настройва по белезите на 5 +- 1 градуса преди ГМТ предварение със стробоскоп.
Ето и копие от източника(на руски):
Начальная установка опережения
3 Прогрейте двигатель до нормальной рабочей температуры.
4 Подключите считыватель кодов к диагностическому разъему и вызовите на нем программу регулировки опережения. На моделях с 35-штырьковым разъемом при отсутствии считывателя закоротите на массу диагностическое гнездо (коричневое/белое гнездо с желтым/ белым проводом, соединенным с гнездом 22 разъема БЭУ).
5 Запустите двигатель и дайте ему работать на холостых оборотах.
В Проверьте базовую установку опережения (5±1 Градус до ВМТ).
7 Если требуется регулировка опережения, ослабьте болты крепления распределителя и поворачивайте его до получения требуемого результата. Осторожно затяните болты и еще раз проверьте опережение.
8 Заглушите двигатель и закройте программу установки опережения на считывателе или отключите диагностическое гнездо от массы.

Проблема е че срещах из темите разни истории че се откачвал датчика за темп. на водата и т.н. (май за 2Е се говореше, не помня :oops: )
Та, понеже имам от отдавна стробоскоп CRAFSTMANN с който си центровах ЛАДА-та доста добре преди и реших че е грехота да давам 20+ лв. за центровка при условие че имам уреда. Уточнявам че в сервиза ползваха стенд на BOSCH и не бутаха кабели на маса, но качваха повече жици по колата.
Въпроса ми е към знаещите и правилите го:
Верно ли съм разбрал литературата или има някаква друга "врътка"
Очаквам квалифицирани мнения (не догадки и общи предположения), с които да направиме тази тема "Полезна". И без това форума се "понапълни" с мнения от сорта на " Абе на брат ми на шурея зетьовия калеко чул че така се правело, МАЙ... пробвай!" :D

Последна промяна от dimitarpetrov на Пон 11 фев 2008 23:02, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пон 11 фев 2008 21:57


Василий Първи, мнение?


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Центровка запалване на 1.8 ABS Mono-motronic двигател

Мнениеот vaskoto1 » Пон 11 фев 2008 22:02


dimitarpetrov написа:да давам 20+ лв. за центровка


ще ти дам аз на тебе едни 20+ кинта шебек ньеден! :beat_butt2 mhihi
ела да те светна с моя (ама си носи и твоя) и да ти направиме белегче и си капитан. 8)


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Re: Центровка запалване на 1.8 ABS Mono-motronic двигател

Мнениеот dimitarpetrov » Пон 11 фев 2008 22:10


vaskoto1 написа:
dimitarpetrov написа:да давам 20+ лв. за центровка


ще ти дам аз на тебе едни 20+ кинта шебек ньеден! :beat_butt2 mhihi
ела да те светна с моя (ама си носи и твоя) и да ти направиме белегче и си капитан. 8)

:lol:
Еееее, не с лошо де!
Хареса ли ти врачанския препек?
Малко си ми далече и за туй ми е презръки(ти -на Цар Борис, аз . в Младост и редовна смяна).....
Дай да опишеме методиката, пък ше се светнеме некой път на маса (или под...)
Майтапа на страна, пушката ми е стандартна, без корекция на ъгъла, ама ме човърка каква е ПРАВИЛНАТА методика, да опишеме методично, като за "Полезни връзки и статии"
ПП Имам вече вентилатора за принудително пълнене, утре ше диря кутия за филтъра и почвам Low Pressure Forced Air Filling проекта!!!


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пон 11 фев 2008 22:14


няма как бре митеййй.
при тебе (и при голяма част от форума) центровката не съвпада точно със заводските данни...mhihi
така че ще ти трябва къстъм белег за пушка без ъгли и чудеса. :wink:


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kr1s0 » Пон 11 фев 2008 22:22


vaskoto1 откога го имаш тоя пасат бе въобще с тва ли се занимаваш шашкаш ме нов съм ама ти насекъде те знаят и винаги знаеш сичко което питат :oops: някаква такава ли специалност си учил и къде си завършил да те питам бай да уей :)


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пон 11 фев 2008 22:26


vaskoto1 написа:няма как бре митеййй.
при тебе (и при голяма част от форума) центровката не съвпада точно със заводските данни...mhihi
така че ще ти трябва къстъм белег за пушка без ъгли и чудеса. :wink:

Тъй де, тъй де!
Ама нали ме стяга шапката каква е аджеба базовата постановка на задачата, наречена "Центровка на запалването на ABS двигател"
Мама му и прасе!
Тия дни ше тургам MONROE SENSATRACK/REFLEX и "сешоар", а ако останат кинти и Плазмено запалване. На края на седмицата ше се усмъртвам по случай 36-я лазарник и евентуално другата седмица може да се видиме. И понеже искам да мина на дино тестове да видим ефекта от Принудително Вентилаторно Пълнене, та искам и да се "центровам" преди това и за туй се чеша там дето не ме сърби....
ПП Усещаш ли как от тоя препек почвам да се самоуспамвам... :lol:


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Вто 12 фев 2008 16:10


kr1s0 написа:vaskoto1 откога го имаш тоя пасат бе въобще с тва ли се занимаваш шашкаш ме нов съм ама ти насекъде те знаят и винаги знаеш сичко което питат :oops: някаква такава ли специалност си учил и къде си завършил да те питам бай да уей :)


Добре дошъл колега.
:welcome_to_group Бай дъ уей това което правиш е :офф , но си съвсем от скоро тук. Виж тази тема: http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... highlight= в "Организационен", може и ти да пишеш там за себе си.


apostol
Мнения: 126
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 23:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот apostol » Вто 12 фев 2008 22:16


загрят мотор-min 80 град,мот.електроника,осн.настройки,нулева група,6+_1 градуса пр.гмт-за това ти трябва тестер,колега.За по-лесно-докарай мотора на белези(колянов и разпределителен вал)и нагласи и делкото на белег(ако не е).Ако ти е наред компютара-всичко ще е тип-топ.успех!


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 12 фев 2008 22:51


apostol написа:загрят мотор-min 80 град,мот.електроника,осн.настройки,нулева група,6+_1 градуса пр.гмт-за това ти трябва тестер,колега.За по-лесно-докарай мотора на белези(колянов и разпределителен вал)и нагласи и делкото на белег(ако не е).Ако ти е наред компютара-всичко ще е тип-топ.успех!

колега делкото на белег теоретично не е ли 0 /нула/ градуса?
по мои сметки е 0 градуса и като сложим и механичните загуби и става още по-голяма каша според мене /лично мнение/.


Потребителски аватар
kr1s0
Мнения: 919
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kr1s0 » Вто 12 фев 2008 23:13


Dpop написа:
kr1s0 написа:vaskoto1 откога го имаш тоя пасат бе въобще с тва ли се занимаваш шашкаш ме нов съм ама ти насекъде те знаят и винаги знаеш сичко което питат :oops: някаква такава ли специалност си учил и къде си завършил да те питам бай да уей :)


Добре дошъл колега.
:welcome_to_group Бай дъ уей това което правиш е :офф , но си съвсем от скоро тук. Виж тази тема: http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... highlight= в "Организационен", може и ти да пишеш там за себе си.


сори за офтопика усетих се ама късно :( добре заварили
има 1 проблемче само че съм още на 15 ама имам много ентусиазъм и занатам няма да се повтаря :)


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Вто 12 фев 2008 23:36


apostol написа:загрят мотор-min 80 град,мот.електроника,осн.настройки,нулева група,6+_1 градуса пр.гмт-за това ти трябва тестер,колега.За по-лесно-докарай мотора на белези(колянов и разпределителен вал)и нагласи и делкото на белег(ако не е).Ако ти е наред компютара-всичко ще е тип-топ.успех!

Това за белезите е правено вече (Никси) Но той самият ме прати в последствие да ходя на центровка.
убеден съм на 101% че има стандартен начин по който на компа му се казва да не бута предварението с цел настройка на базовото предварение и това нещо, което срещнах в описанието на Моно-мотроника ми изглежда точно така.
Интересува ме така ли е наистина и някой правил ли го е?


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Сря 13 фев 2008 7:54


dimitarpetrov написа:
apostol написа:загрят мотор-min 80 град,мот.електроника,осн.настройки,нулева група,6+_1 градуса пр.гмт-за това ти трябва тестер,колега.За по-лесно-докарай мотора на белези(колянов и разпределителен вал)и нагласи и делкото на белег(ако не е).Ако ти е наред компютара-всичко ще е тип-топ.успех!

Това за белезите е правено вече (Никси) Но той самият ме прати в последствие да ходя на центровка.
убеден съм на 101% че има стандартен начин по който на компа му се казва да не бута предварението с цел настройка на базовото предварение и това нещо, което срещнах в описанието на Моно-мотроника ми изглежда точно така.
Интересува ме така ли е наистина и някой правил ли го е?


Колега, тук във форума има една коментирана схемичка за четене на блинк кодовете на компа. Схемата е много елементарна - има един светодиод, резистор и бутонче. Включва се към К;L буксата, и от съседната букса и се подава +. При запален двигател и правилно включена схема след като се натисне бутончето, светодиода започва да подава блинк кодовете.
Но миля че, (някой беше споменал) с така направената схемичка при мономотроника, като натиснем и задържим бутона и чак след това запалим (като през това време бутона се държи натиснат), управляващият блок влиза в сервизен режим и съответно не докоригира центровката. Никакви датчици не се разкачат!!
При 2Е мотора се разкача темп. датчик , и центровката се гледа но на определени обороти.


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Сря 13 фев 2008 8:09


mafiota написа:
dimitarpetrov написа:
apostol написа:загрят мотор-min 80 град,мот.електроника,осн.настройки,нулева група,6+_1 градуса пр.гмт-за това ти трябва тестер,колега.За по-лесно-докарай мотора на белези(колянов и разпределителен вал)и нагласи и делкото на белег(ако не е).Ако ти е наред компютара-всичко ще е тип-топ.успех!

Това за белезите е правено вече (Никси) Но той самият ме прати в последствие да ходя на центровка.
убеден съм на 101% че има стандартен начин по който на компа му се казва да не бута предварението с цел настройка на базовото предварение и това нещо, което срещнах в описанието на Моно-мотроника ми изглежда точно така.
Интересува ме така ли е наистина и някой правил ли го е?


Колега, тук във форума има една коментирана схемичка за четене на блинк кодовете на компа. Схемата е много елементарна - има един светодиод, резистор и бутонче. Включва се към К;L буксата, и от съседната букса и се подава +. При запален двигател и правилно включена схема след като се натисне бутончето, светодиода започва да подава блинк кодовете.
Но миля че, (някой беше споменал) с така направената схемичка при мономотроника, като натиснем и задържим бутона и чак след това запалим (като през това време бутона се държи натиснат), управляващият блок влиза в сервизен режим и съответно не докоригира центровката. Никакви датчици не се разкачат!!
При 2Е мотора се разкача темп. датчик , и центровката се гледа но на определени обороти.

Е именно за това говориме - сигналният кабел се дава на маса!
Дай малко повече инфо и да събелеме всичко на куп и да я плякнем тази тема в "Полезните"


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Сря 13 фев 2008 10:38


Е, това е обсъждано вече.

Специално за моно-мотроник, трябва да се омаси въпросния диагностичен извод преди да се запали, и да се държи замасен докато се проверява/наглася ъгъла на изпреварване.
Докато е вързан към маса, компютъра не пипа ъгъла на запалване.
Ако не го омасиш, добре ще видиш със стробоскопа как компютъра непрекъснато мени ъгъла. :-)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта