Странно тропане при включване на контакт

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
egoiZta
Мнения: 40
Регистриран на: Сря 09 яну 2008 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Странно тропане при включване на контакт

Мнениеот egoiZta » Вто 12 фев 2008 10:46


Здравейте колеги,
Отново проблем с моето Polo 96г. (1043 АЕV). Днес се качвам, давам на контакт и се чува някакво ама доста странно тропане отпред вдясно някаде. Все едно съм затворил някои в жабката и тои блъска да излезе :lol: .
Някой да има идея каква може да бъде причината?

А и сега се сещам още нещо, което не знам дали има общо - рестартирах компа миналата седмица (заради грешки които трупаше заради АГУ) и след това взе да се получава нещо странно с оборотите - при отнемане на педала за газта - позадържаше за около 10 сек на 2000 оборота и тогава започва да пада.




Потребителски аватар
budimir
Мнения: 104
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 21:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот budimir » Вто 12 фев 2008 11:12


За странното тропане - да не е във вентилатора на парното причината. Той се намира там долу зад жабката.

За оборотите - нямам идея. Досега не съм рестартирал компа. Но по спомен от други теми, май е така в началото. Това на газ или на бензин го прави. Аз бих я покарал на бензин известно време тая кола за да може да се освести малко, пък после пак на газ.


Потребителски аватар
egoiZta
Мнения: 40
Регистриран на: Сря 09 яну 2008 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот egoiZta » Вто 12 фев 2008 11:17


Ами май причината не е в парното, тъй като в момента не е включено изобщо (на 0 е ).. и чак така да тропа ... :?
А иначе сутринта, идвайки към офиса всичко си беше ОК дори и това с оборотите не се прояви и сега ... за 2 часа се оплескаха пак нещата.
И сеге се чудя какво ли пак е изгърмяло, реле ли ще излезе ... помпа ли някаква...?!?!

Ами дано по-бързо да открия и отстраня проблема, че вече доса му се насъбра .. все в бокса


Потребителски аватар
budimir
Мнения: 104
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 21:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот budimir » Вто 12 фев 2008 11:30


Не се сещам там да има нещо друго освен вентилатора. Пък и такива релета дето да тропат?!? Обикновено щракат :wink:
Като загрее колата, т.е. да се стопли купето как е. Да не е някоя пласмаса от студ да вибрира.


Потребителски аватар
egoiZta
Мнения: 40
Регистриран на: Сря 09 яну 2008 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот egoiZta » Вто 12 фев 2008 11:34


Не, не е като да вибрира ... нали ти казвам по-скоро като блъскане е :?
Дано не е се окаже нещо сериозно ... ако до довечера няма някакви идеи или предложения от ваша страна ... единия вариант е да рискувам ...да си я запаля и да пробвам да карам така (да видим до каде ще стигна :oops: ), а другият - пак на майстор.


Потребителски аватар
budimir
Мнения: 104
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 21:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот budimir » Вто 12 фев 2008 11:40


Аз сега се сещам да те питам, че не си казал. Това в движение ли се чува или и на место? Вдигни капака и виж евентуално като подпираш тук там с ръка дали няма да се променя звука. Това ще те насочи.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Вто 12 фев 2008 11:46


Вдигни капака и виж това тупкане дали не е от този клапан (дето се вижда малко синичко)
Изображение

Пак си рестатрирай компа ,откачи акумулатора за поне 20 мин. Тоя моно-мотроник хич необича газените уредби (имам 3 годишен личен опит). Нещо против грешки да имаш сложено? Емулатор може би


Потребителски аватар
egoiZta
Мнения: 40
Регистриран на: Сря 09 яну 2008 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот egoiZta » Вто 12 фев 2008 12:07


Шумът се чува на място. И до дори без да паля - само да дам на контакт.
Иначе емулатор нямам.
Имах проблем с бензина ... не поддържаше обороти. След това ми се наложи даправя основен ремонт, направих го и ... "чудо" - всичко изглеждаше да работи. ПОкарах я 5-6 дни и отново се появи проблема с бензина. Реших да ида до Аргус - видях тук по форума, че има добри отзиви за там и наситина - отидох, момчето се отнесе доста добре и ми каза, че има 2 възможности: едната е ако след рестарт накомпа се оправи - той щял да оправи нещата срещу 25 лева, а другата - да ме прати в Обеля (предполагам за емулатор) и там щели да оправят проблема, но малко по-скъпичко (80 лв.)
Рестартирахме компа и всичко си се оправи. Той извади буксата от компа, отряза една от жичките, запои нещо и вика ОК си вече - не би трябвало да имаш повече такива проблеми. Така, че едва ли има сложен емулатор.
А този клапан който си посочил на снимката за какво е?


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Вто 12 фев 2008 13:51


Ако е кадъррно направена размяната на тези жички, всеки път щом загасиш колата паметта на компа се изчиства ,абе все едно да го рестартираш. Твоята дроселова клапа сама си се настройва след известно време след рестарт, но докато не се настрои повишени или понижени обороти на празен ход са си нещо съвсем нормално. Води се ,че през първите 20 км от пробега на колата след рестарт ,са нужни на компа да събере нужната си информация от всички датчици и да направи нужните настройки. Не мога да ти кажа кое е правилното нещо което трябва да направиш в този случей ,но мога да ти кажа какво бих направил аз на твое място :
Ще се върна при тоя дето ми е разменил жичките и ще му кажа ,че колата ми държи високи обороти на празен ход и искам да си въстанови нормалната схема. После ще отида да ми монтират някакъв емулатор(ама не от тия дето са по 15-20 лв) и на 500-600 км ще си резетвам компа и това е.
Прочети тази тема (системата за подаване на горивото + компа са едни и същи както при теб)и ще научиш доста по въпроса с грешките : http://forum.vwclub.bg/viewtopic.ph ... 0%F2%EE%F0
До колкото зная ти трябва емулатор който да лъже компа с правилен сигнал от ламбда-сондата и със сигнал за нормална работа на дюзата (докато караш на газ дюзата е затворена и компа се чуди как върви колата при положение ,че дюзата не впръсква гориво)

Този клапан дето ти го показвам се управлява от компа и служи за пропускане на изпареният бензин от резервоара в моноинжекцията.Зная ,че като се прецака нещо тупка много силно. Изпаренията от бензина в резервоара се отвеждат до един цилиндър който се намира точно зад фара ти (не-шофьорска страна). В него има някакви въглища дето итечняват изпаренията и да не става зян бензина отива в моноинжекцията. Цялата тази система не е направена за икономия на гориво ,а за да не се изпускат изпаренията в околната среда (в помощ на екологията).Абе като катализатора : хубаво за екологията ,ама не до там хубаво за колата (в смисъл : колкото повече части по една кола - толкова повече проблеми) :wink:


Потребителски аватар
egoiZta
Мнения: 40
Регистриран на: Сря 09 яну 2008 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот egoiZta » Вто 12 фев 2008 18:01


Колеги помагайте, че дойде време да тръгвам от работа и все още не знам дали е безопасно да карам така ... с това блъскане и тропане.
Някакви идеи или препоръки все пак от какво може да е?


Потребителски аватар
egoiZta
Мнения: 40
Регистриран на: Сря 09 яну 2008 11:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот egoiZta » Сря 13 фев 2008 9:27


Зрдавейте отново!
Вчера открихме откъде идва проблема - както бяхте споменали, оказа се че е от парното.
За съжаление обаче не открихме каква е конкретната причина :(
Поогледахме го с един приятел и решихме, че това тропане идва от местото където е филтърра за климатика ... под предното стъкло вдясно.
А аз климата не съм го пускал (само няколко пъти преди време, за да видя дали работи). Пуснахме климатика, спряхме го и въпросното тропане изчезна ... отново "чудо" :roll:
Та това е за сега по този проблем, ако развитие ще пиша пак!
Мерси на всички за съветите!



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта