Постоянно ми гори комутатора на бобината

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
maik_76
Мнения: 32
Регистриран на: Пон 11 фев 2008 16:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Постоянно ми гори комутатора на бобината

Мнениеот maik_76 » Вто 12 фев 2008 16:17


Здравейте колеги. Постоянно ми гори комутатора на бобината. Вече свършиха майсторите в Шумен. Смених свещи, кабели, капачка на делкото, палец и проблема се остава. Някакви идеи??? Благодаря предварително.....




GOLF-GTI
Мнения: 119
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот GOLF-GTI » Вто 12 фев 2008 16:22


И на мен ми се е случвало веднъж да сменям комутатор,купих си чисто нов и след два месеца се прецака и пак нов взех.От майстори знам че трябва да смениш и бобината и комутатора и проблема се решавал но колко е вярно си нямам на представа :wink:


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Вто 12 фев 2008 16:25


Както виждам само бобината не си сменил.Тя е "товара" на комутатора и следователно тя най-вероятно го поврежда(ако разбира се комутатора не е менте).Смени я!Успех :wink:


Потребителски аватар
maik_76
Мнения: 32
Регистриран на: Пон 11 фев 2008 16:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот maik_76 » Вто 12 фев 2008 17:00


Досега сменях комплекти бобина+комутатор. Но след 4-тата вече взех само комутатор, понеже е на половин цена.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Вто 12 фев 2008 17:33


Може би кабели менте?


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Вто 12 фев 2008 17:35


А можеби повредени диоди и неизправност в алтернатора?
Измери тока с мултиметър на акумолатора при запалена кола и кажи колко волта е. Измери и колко волта идва на комутатора. :wink:


cacho
Мнения: 76
Регистриран на: Чет 18 авг 2005 10:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот cacho » Вто 12 фев 2008 20:04


виждал съм го тоя проблем и причината беше кофти палец- спукана му беше заливката отгоре и правеше бая беля ...... но щтом си го сменил и него и пак.....??


Потребителски аватар
dido4i
Мнения: 7
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 17:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот dido4i » Вто 12 фев 2008 20:54


колега имах подобен проблем ,ако не можеш да се справиш сам ,ще ти дам телефона на този маистор които ми го оправи ,разбира доста ,не казвам че взема ефтино ,но по добре на него от колкото за бобини :lol:


Потребителски аватар
XIKS
Мнения: 896
Регистриран на: Пет 24 мар 2006 10:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

лллл

Мнениеот XIKS » Вто 12 фев 2008 21:28


при мен 2 изгоряха накрая един майстор ми пусна допълнителна маса с едно кабелче от бобината и е хванат за двигатея с едно винче
1година няма проблем да чукна на дърво


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 12 фев 2008 22:58


Само предположение, не казвам, че това е причината:
Транзистора в комутатора по принцип работи в ключов режим и се нагрява твърде малко. Все-пак - нагрява се! Затова и комутатора е монтиран на алуминиева плочка.
Тя, обаче, може да се окаже недостатъчна за доброто топлоотвеждане и охлаждане на крайния транзистор. Помага й металната стена на купето, където е хваната.
Почисти идеално под плочката на комутатора, ако трябва с шкурка заглади разни неравности и капки по боята и стегни здраво болтовете, които държат комутатора за купето.


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Вто 12 фев 2008 23:00


Ако това е проблема, и термо паста сложи! :wink:


Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gyb » Вто 12 фев 2008 23:37


каква е колата? на колко време ти гори комутатора?
смени бобината както каза колегата radotom. ако можеш намери някаква със сигурност работеща и пробвай да видиш дали ще изгори :)
Интересно ми е какво ги правиш тия комутатори и бобини,че се налага да ги сменяш.. :wink:


volf
Мнения: 109
Регистриран на: Сря 30 май 2007 15:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот volf » Вто 12 фев 2008 23:53


/XIKS/ по-горе го е споменал.Прегледай си масите.При предишната ми кола "рено' заради хлабава връзка на масата с двигателя ми изгоря комутатора.


Потребителски аватар
maik_76
Мнения: 32
Регистриран на: Пон 11 фев 2008 16:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот maik_76 » Сря 13 фев 2008 8:21


gyb написа:каква е колата? на колко време ти гори комутатора?
смени бобината както каза колегата radotom. ако можеш намери някаква със сигурност работеща и пробвай да видиш дали ще изгори :)
Интересно ми е какво ги правиш тия комутатори и бобини,че се налага да ги сменяш.. :wink:


Колата е голф 3. 1,4mi 1992г.. А пък от бобините вече си правя колекция.... черен хумор...


Потребителски аватар
maik_76
Мнения: 32
Регистриран на: Пон 11 фев 2008 16:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Мнениеот maik_76 » Сря 13 фев 2008 8:21


Действително преди да изгори комутатора /комплект с бобината/ загрява много над 70 градуса. За допълнителната маса ще пробвам. Вчера закачах друг компютър /същият номер/ но продължи да загрява. Пробвах с ново динамо-същият проблем.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 49 госта