Здравейте колеги!
Нещо се прецака в люка и сега не се затваря добре. За момента съм го прикрепил някак си за да стои в положение "затворено" и само чакам момента да се постопли времето и да се захвана с поправката.
Положението не е розово, защото колкото и добре да съм го затворил пак влиза влага и сутрин стъклата от вътрешната страна имат лед.
От огледа който направих, установих че люка има от двете страни два плъзгача, които може би са свързани с моторчето. Един от тези плъзгачи (левия) не се движи, поради това има неравномерно и неправилно затваряне на люка, тъй като се получава осукване,изкривяване.
Имам два въпроса и една молба:
Въпросите:
1) Моторчето което задвижва люка, всъщност едно ли е, или са две ( по едно за ляв и десен плъзгач)?
2) С какво са свъразни плъзгачите към моторчето?
Молбата:
Някой ако има схема на люка, или ако може да ми каже къде мога да я намеря;
Проблем с люка/шибидаха
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Схема нямам....моторчето е едно.При мен го имаше същия проблем и се оправи само със сериозно почистване на водачите и плъзгачите (както са на място без да разглобявам).Отворих шибидах-а съвсем докрая (помагах му с ръка понеже не искаше да се движи добре).След това с една отвертка и парцалче почистих много хубаво двата канала,в които релано лягат водачите.После забърсах много хубаво всичко за да е съвсем чисто.След това напръсках обилно с тефлонова грес.Имай в предвид че водачи освен отстрани имаш и отпред и ги почисти и тях (тръгват по един от всяка страна отзад и вървят напред.В редния край завиват и се срещат един с друг).После затваряш шибидах-а и го отваряш в другото му положение (дето е само малката половинка вдигната нагоре).Влизаш вътре и пръскаш обилно двете лостови системи отляво и отдясно пак със същата грес (продава се на спрей-ове под налягане).След това го отваряш и затваряш доста пъти и ако няма нещо повередено проблема се решава за около 5-6 месеца след което почистваш отново
Успех!

Успех!
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Колега, благодаря ти за включването.
Значи моторчето е едно - това до някъде е успокоение защото поне то със сигурност работи.
Може ли да се уточниш, кое е плъзгач, кое е водач?Ако можеш даже направи снимки и посочи кое , къде и какво е. Всъщност за да не те затруднявам ще ги направя аз снимките и на тях ще посоча точно кое не се движи.Отивам да снимам
Според теб, самия люк, т.е. прозореца с рамката могат ли да се развият свалят, за да може да се работи евентуално и отгоре ( от към покрива) ?
Значи моторчето е едно - това до някъде е успокоение защото поне то със сигурност работи.
Може ли да се уточниш, кое е плъзгач, кое е водач?Ако можеш даже направи снимки и посочи кое , къде и какво е. Всъщност за да не те затруднявам ще ги направя аз снимките и на тях ще посоча точно кое не се движи.Отивам да снимам

Според теб, самия люк, т.е. прозореца с рамката могат ли да се развият свалят, за да може да се работи евентуално и отгоре ( от към покрива) ?
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Здрасти Яворе!
Доста логично ми се струва обяснението ти за проблелма, защото и аз имам подозрения че нещо се е счупило или скъсало за да не се движи левия водач. Ти същия проблем ли си имал?
Направих снимка, предполагам че под водач имаш/те в предвид това което е отбелязано с номер 1. Точно то не се движи от лявата страна, т.е. движи се свободно като го побутна с ръка, но не и от моторчето. Ето снимката
Къде се намира това ухо, само едно ли е, или са 2 ушички, съответно за предната и задна част на водача?От какъв материал е направен този водач, не позволява ли лепене?
Давайте съвети как може да се оправи,защото в София не съм ходил от 2-3 години
Сериозно ли това джадженце като ново струва 400 лв
? А втора употреба дали не би могло да се намери
Доста логично ми се струва обяснението ти за проблелма, защото и аз имам подозрения че нещо се е счупило или скъсало за да не се движи левия водач. Ти същия проблем ли си имал?
Направих снимка, предполагам че под водач имаш/те в предвид това което е отбелязано с номер 1. Точно то не се движи от лявата страна, т.е. движи се свободно като го побутна с ръка, но не и от моторчето. Ето снимката

Къде се намира това ухо, само едно ли е, или са 2 ушички, съответно за предната и задна част на водача?От какъв материал е направен този водач, не позволява ли лепене?
Давайте съвети как може да се оправи,защото в София не съм ходил от 2-3 години

Сериозно ли това джадженце като ново струва 400 лв

- Iavor
- Мнения: 3233
- Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
- Автомобил: Škoda Octavia VRS
- Двигател: CEGA 2008
- Местоположение: София
Ako си се наел да го правиш сам(а според мен няма смисъл),най-добре си вземи цял люк от морга!Но ,едва ли,ще го намериш за под 60-70лв.
Този водач се чупи в 99% от случаите,затова и няма да ти го продадат отделно.
Това е водача,да.
Виж в руския сайт,има схеми на люка!
Много работа имам сега,иначе ще потърся аз.
Този водач се чупи в 99% от случаите,затова и няма да ти го продадат отделно.
Това е водача,да.
Виж в руския сайт,има схеми на люка!
Много работа имам сега,иначе ще потърся аз.
- cerosina
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
doktora написа:Здрасти Яворе!
Доста логично ми се струва обяснението ти за проблелма, защото и аз имам подозрения че нещо се е счупило или скъсало за да не се движи левия водач. Ти същия проблем ли си имал?
Направих снимка, предполагам че под водач ...
От това което виждам, водача ти е счупен , точно на две части ( 1 и 2 ). Това трябва да е едно цяло. Моторчето е едно и посредством жица се свързва с водача, който е закачен за шибидаха. При тебе, е скъсана връзката между това което го тегли моторчето и това което е хванато за шибидаха и най вероятно се е заклинил. Пробвай да го отвориш и после като затваряш малко по малко да прибутваш с отверка част 1 или 2, така ше го затвориш до лятото. Моя е счупен също но не го ползвам. Или ако се случи да го отворя, си го затгварям с отверката.
След толкова много приказки, ремонта е гадна работа , не се лепи.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
По обстоен оглед за момента е невъзможен. За съжаление докато не се свали облицовката от тавана, няма как да разбера какво е станало. Положението в момента е следното - от снимката - номер 1 и 2 се движат, което позволява с не много усилия да сработва и лостовата система 3. Странното е обаче, че онова кръгличкото нещо от лостовата система, като се придвижи в крайно задно и горно положение и люка щракне/заключи, то тогава като погледна от вън и отгоре се вижда че люка е увиснал, стои в по долно положение и не се затваря плътно
. Поради тази причина, в момента не смея да го щракна и съм го подпрял от едната страна с дървено трупче за да не пада надолу.

- Batmirko
- Мнения: 305
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
...
Леле мале какво ме чака
предполагам моят е като пасаторският
моят носач е здрав обаче в едната посока забравя да тръгне....(т.е като тръгна да затварям и от едната страна забива муцуната)
скоро ще се "пробвам" да го заглобя...
стискайте палци



моят носач е здрав обаче в едната посока забравя да тръгне....(т.е като тръгна да затварям и от едната страна забива муцуната)
скоро ще се "пробвам" да го заглобя...
стискайте палци


-
- Мнения: 39
- Регистриран на: Нед 23 дек 2007 21:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Гоце Делчев
моя люк имаше същия проблем. правите по една дупка на двете счупени парчета и слагате тел. стоманена която е правите във формата на телбод . поставяте е в двете пробити дупки и сте готови. Малко лепило за да не подскочи телта от хубавите пътища.В този вариант люка ще се отваря само нагоре не и назад защото тела ще пречи ,но пак е нещо.Ако някои се интересува ще покажа и снимки
- Radoslav_Radev
- Мнения: 141
- Регистриран на: Съб 20 авг 2005 10:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
sibidah T-AF
колега,от 96г се разправям с тия чудеса на Немското ум-та мога да ти кажа следното:шибедаха се състои от следните детаили----ляв о жило--дясно жило----ляв водач---десен водач--плъзгачи--ляв--десен---мотор с управение,за съжаление мекия таван трябва да се свали за да може целия шибедах да се свали/ сваля се от страна салон /при теб има счурен десен водач+ плъзгача.смянята става за 2 - 3- 4 часа,важен е момента с зацепването на моторчето/играта там е с шестограм 5/ и си готов.питаи----с каквото мога ще ти помогна. 

- Batmirko
- Мнения: 305
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:

smilianovabs за това ли говориш...


Ти как я огъна тази стомана ?

