Проблем съединител - Сама се оправи!

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
letitbe12
Мнения: 19
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 17:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белово

Проблем съединител - Сама се оправи!

Мнениеот letitbe12 » Пет 08 фев 2008 16:12


Колеги, педала на съединителя на полото трудно се движи - леко скърца, и въобще, трудно е да бъде отпуснат плавно. Иначе съединителя прилепва добре, и съм сигурен че не е износен. Възможно ли е самият педал да има нужда от смазване - как да го направя да се движи плавно, и нужно ли е да ходя на сервиз за да ми свършат тази работа? Полото е 1,4, 1996 година. Благодаря ви предварително за мненията!

Странна работа - изведнъж сама се оправи, и педала отново започна да прилепва гладко, точно когато щях вече да ходя на сервиз. Наистина не мога да разбера каква е причината - може би е имало парченче, отчупило се отнякъде, или какво... :banghead:

Последна промяна от letitbe12 на Чет 14 фев 2008 15:05, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Lizard
Мнения: 940
Регистриран на: Чет 27 юли 2006 8:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Варна
Контакти:

Re: Проблем съединител

Мнениеот Lizard » Пет 08 фев 2008 17:17


letitbe12 написа:Колеги, педала на съединителя на полото трудно се движи - леко скърца, и въобще, трудно е да бъде отпуснат плавно. Иначе съединителя прилепва добре, и съм сигурен че не е износен. Възможно ли е самият педал да има нужда от смазване - как да го направя да се движи плавно, и нужно ли е да ходя на сервиз за да ми свършат тази работа? Полото е 1,4, 1996 година. Благодаря ви предварително за мненията!


ами 90% да си за смяна на съединител!
10% да е само в жилото проблема!

Аз не знам каквко може да му змажеш на педала...

Като загрее колата скърцането усилвали се?

Той и моя съединител не боксуваше и гуми въртях, ама си беше за смяна!
Сменя се всичко де може се смени, притискател феродо и лагер!
Цените на комплекта са от 180 до 300 лв.
Жило:
-самореголиращо се около 80 кинта.
-обикновенно 20-30 кинта.

Ако караш така по-вероятно е да с счупиш педала, който е пласмасов. отколкото да започне да боксува съединителя!

И Ползваъ Линка Търсене горе дясно на екрана. Писа ли сме много по въпроса за съединителя!


Потребителски аватар
ANTOV_MS
Мнения: 121
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 5:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ANTOV_MS » Съб 09 фев 2008 9:50


колега намери едно читаво жило и опитай с него 99% съм сигорен че е от него :wink: имал съм го същият проблем :wink: свалих го смазах го с масло,но докато излезе ръждата и готово :wink: все едно нищо не е било пък и не съм купувал нищо


abcd
Мнения: 167
Регистриран на: Съб 22 юли 2006 16:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот abcd » Вто 12 фев 2008 13:22


Какво ти е жилото на съединителя, саморегулиращо или обикновено?


Потребителски аватар
digigi
Мнения: 192
Регистриран на: Чет 15 юни 2006 9:24
Автомобил: Audi A6 C8 50TDI
Двигател: 2019
Местоположение: Варна-->London

Мнениеот digigi » Вто 12 фев 2008 14:25


Той Lizard ти го е казъл но и аз пак да повторя :D
90% си за смяна на съединител, но комлект :!:
При мен беше по същия начин много трудно се движеше скърцаше а си отделяше съединителя дори и малко по горе. Първо смених жилото като сложих регулиращо се за 22лв. но не се оправи. Единствено че го регулирах да отделя по средата и туй то.
После си смених комлект съединител на VALEO за 220лв. частите и съединителят вече е перфектен - леко се натиска не скърца отделя си добре и тъй... :lol:
По принцип ти е прецакан повече притескателния диск при тези симптоми, обаче съвет - смени комлект :idea:
Можеш да отложиш известно време, но бавно бавно се прецаква повече и повече и все по гадно става - дори аз с мъка натисках вече и накрая трудно се превключваше дори...


abcd
Мнения: 167
Регистриран на: Съб 22 юли 2006 16:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот abcd » Сря 13 фев 2008 13:08


Почни от лесното и евтиното - жилото. Ако то се окаже добро тогава решавай за съединителя. При мен не се връщаше плавно педала на съединителя и понякога оставаше долу. Много неприятно, но няколко капки ВД в долната част на жилото решиха въпроса и сега се радвам на плавно връщане на педала. Виж постинга на Anbuch от 11.02.2008 и коментарите към него. Ако сменяш автоматично жило имаи предвид, че дължините са ралични и за да ти работи добре трябва да сложиш същата дължина. Тези жила работят по особен начин - бронята, а не жилото задвижва лоста на съединитела и радиуса на корема на жилото с който слиза към скоростната кутия е важен за нормалното износване.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Проблем съединител

Мнениеот Anbuch » Сря 13 фев 2008 15:23


http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=75772
това е темата за която говори колегата abcd


Lizard написа:Сменя се всичко де може се смени, притискател феродо и лагер!


А-а-а-а за 3 път няма да се хвана на тоят номер. Дорде не ми е цвили поне 20 000 км аксиалният лагер няма да го сленя ПОСМЪРТНО!

letitbe12, някакво тракане чуваш ли когата колата работи на празен ход на место, скоростите си се включват нормално нали?


Потребителски аватар
letitbe12
Мнения: 19
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 17:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белово

пробл. съединител

Мнениеот letitbe12 » Сря 13 фев 2008 16:02


Благодаря, колега, прочетох темата, но проблемът е друг - няма тракане, или чукане, съединителят прилепва перфектно - и се натиска лесно - мисля, че си е съвсем наред. Проверил съм го - на трета и ръчна, колата веднага гасне. Проблемът е, че ми е трудно да отпусна педала плавно - и по този начин при сменяне на скоростите колата леко подскача - трудно улучвам мястото на залепяне. Сякаш има нужда просто от малко масло, за да се движи плавно самият педал или жилото на съединителя- поне така ми се струва.


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: пробл. съединител

Мнениеот Anbuch » Сря 13 фев 2008 16:05


letitbe12 написа:Благодаря, колега, прочетох темата, но проблемът е друг - няма тракане, или чукане, съединителят прилепва перфектно - и се натиска лесно - мисля, че си е съвсем наред.


Не ,не не ме разбра правилно : щом нямаш тракане и скоростите си влизат нормално и аз смятам ,че проблема е изцяло от жилото


Потребителски аватар
Gal
Мнения: 1486
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 12:37
Автомобил: МК7
Двигател: DCYA 2018
Местоположение: София

Мнениеот Gal » Сря 13 фев 2008 16:18


гадно жило
жилото опира някъде и се трие
гаден феродов диск
крив огледален
пружини


Потребителски аватар
Gal
Мнения: 1486
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 12:37
Автомобил: МК7
Двигател: DCYA 2018
Местоположение: София

Мнениеот Gal » Чет 14 фев 2008 15:24


Или от промените в температурата? :)


Потребителски аватар
letitbe12
Мнения: 19
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 17:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Белово

Не е от температурата

Мнениеот letitbe12 » Чет 14 фев 2008 16:31


Това го имаше и на ктуден двигател, и на топло... Абе, дано да върви, пък... :D :D :D


Потребителски аватар
Tihomircho
Мнения: 37
Регистриран на: Съб 12 сеп 2009 12:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Проблем съединител - Сама се оправи!

Мнениеот Tihomircho » Пон 14 юни 2010 5:52


Колеги имам въпрос значи като отпусна съидинителя ми се получава едно биене при зацепване от какво може да е това :?: Иначе съидинителя ми е нов на около 5000км (то си го правеше и при стария съидинител) . Беше ми разбит тампона на скопростите и си мислех, че се получава от "лашкането" на кутията напред и назад е смених го и него и пак си "бие" :|


Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: Проблем съединител - Сама се оправи!

Мнениеот djshomi » Пон 14 юни 2010 12:17


Към колегата с предният пост а лагера на притискателя смени ли го като смени съединитеоля.Обикновенно тои прави тези магарии.
Към автора на темата смени си самореголиращото се жило , някои приятел да гледа докато отпускаш дали случаино не мърда кожуха рязко наи вероятно има износени зъбчета и те те базикат.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19334
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблем съединител - Сама се оправи!

Мнениеот stefan4o » Пон 14 юни 2010 20:59


Стана ми интересна темата, та вместо да отварям нова бих искал да попитам тук. С позволението на колегата, който я е пуснал.
Карам Джета със сменен мотор ABU е в момента. Когато преди около 2 години сменяха съединителя в сервиза ужким сложиха хубав Закс, обрулиха ме 400 лева с труда, смениха ми и жилото с нормално. Та от едно известно време забелязвах, че при загряла кола скоростите влизат трудно и първа и задна си хъркат, все едно съединителят е ненатиснат докрай. Карам с кофти масло 80в90 на мобил, знам, че трява да е 75в90 пълна синтетика. Вчера малко регулирахме жилото, понеже луфтът беше почти колкото хода. В смисъл ако целият ход на педала е 15 см, то половината си бяха луфт. Установихме, че гайката, която застопорява задния край на жилото се е поохлабила, сложихме контрагайка и притегнахме малко. Сега вече скоростите влизат независимо от загрял/незагрял двигател, но пък за сметка на това започна да се чува едно като скърцане от пружина. Навежда ме на притискател, какво е вашето мнение, колеги. Иначе не е трудно натискането, включвам си нормално скоростите.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта