Голф 1.6 101 к.с. Въпроси

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
G60

Мнениеот G60 » Чет 14 фев 2008 12:59


joker написа:1.6 AFT макс.въртящ момент при 3500 об
1.8 ABS макс.въртящ момент при 2500 об
Ами това обяснява всичко и ненужно да се спори защо слънцето изгрява от изток....всяка скоростна кутия е разчетена в зависимост от оборотите при които се достига макс.въртящ момент..
А динамиката в различния диапазон на оборотите също е пряка последица от това....
А иначе истината е,че всеки харесва колата която кара и именно заради това я кара и не я продава......всеки е намерил това което му е необходимо в дадения модел и е естествено да си го хвали... :wink:
Колега искаш да кажеш ,че имаш цялата мощност от 90к.с. още при 2500об/мин :shock ми то АБС бил голяма хала тогава :lol:




Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Чет 14 фев 2008 13:26


StanTheMan написа:
Ами незнам колега но на сестра ми голфа на 100км не е със тези обороти а е 1.6 101к.с.
Я пробвай пак на сестра си голфа, гарантирам - на 5-та при 3000об/мин с 98км/ч


При мен на 100 е точно на 3000 об/мин. на 200 е с 6000 об/мин. :)
mod edit: musura


scruc
Мнения: 326
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 0:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот scruc » Чет 14 фев 2008 13:45


ABS има по висок въртящ момент на по ниски обороти(145/2500) в сравнение с AEK(135/4400) , освен това 10-те коня разлика в полза на AEK са нищожна разлика и почти не се осещат.Във вървежа над 100км почти няма разлика(освен оборотите) но ABS набира по бързо в ниските, което си е важно за карането в града и за разхода, като към всичко това добавим и факта че ABS е по здрав и с по дълаг ресурс(защото потдържа дадена скорост с по ниски обороти) лично аз стигам до извода че ABS/ADZ е по добър двигател но това си е мое мнение.По повод на това кой (върви) по малкова ще кажа че вървежа зависи много от моментното състояние на дадения двигател,според мен два двигателя могат да се сравняват по вървеж са мо ако са в перфектно техническо състояние и при еднакви условия, и двата двигателя са добри щото са VW въпроса е кой по ти ляга на сърцето :wink:


scruc
Мнения: 326
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 0:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот scruc » Чет 14 фев 2008 15:00


webdude написа:
И още нещо ... карай си мотора с под 2000 об/мин постоянно и тоя ресурс ще го видиш през крив макарон




:?:

Ти май ич не си наясно с нещата ама аиде


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Чет 14 фев 2008 15:40


scruc написа:
webdude написа:
И още нещо ... карай си мотора с под 2000 об/мин постоянно и тоя ресурс ще го видиш през крив макарон




:?:

Ти май ич не си наясно с нещата ама аиде


Наясно съм, че един мотор трябва да се кара в оптимални за него обороти ... искаш да ми кажеш че ако карам моята кола с 1000 об/мин. вместо с 3000 об/мин. двигателя ми ще живее по дълго ли ...

Не отричам че 1,8ми издържа повече ... но това не означава, че колите трябва да се карат само в ниски обороти нормално според мен е да се кара между 2300 / 3500 об/мин ... ако и това според теб не е вярно ...


Потребителски аватар
golf_noob
Мнения: 36
Регистриран на: Чет 02 авг 2007 9:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот golf_noob » Чет 14 фев 2008 15:44


1.8 ABS се кара напълно комфортно между 1200-2000 об., наистина как се отразява това на самия двигател не знам.
А карането след 3000об. си е ръчка както и да го погледнеш, не се вписва в понятието "оптимални обороти".


G60

Мнениеот G60 » Чет 14 фев 2008 16:02


golf_noob написа:1.8 ABS се кара напълно комфортно между 1200-2000 об., наистина как се отразява това на самия двигател не знам.
А карането след 3000об. си е ръчка както и да го погледнеш, не се вписва в понятието "оптимални обороти".
Абе баце ти само на оборот ли го караш тоя АБС :lol: Аи сега да ми кажеш как я караш тая кола на 5-та в града с 1200.об а дори и с 2000об по баирите :shock Щото мен малко ме съмнява, а според вашите изказвания на 2500об/мин имате максимален въртящ момент и максимална мощност :lol: Айде де. То това АБС дизел ли беше?!? mhihi


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Чет 14 фев 2008 16:03


Нека обобщя

1,6 АЕК/АФТ

Предимства

+ малко по нисък разход на кориво
+ осезаемо по добро ускорение (особенно при изпреварвания)
+ точно на ръба на по евтиния данък МПС

Недостатъци

- малко по усложнен в сравнение с 1,8
- по неприятен за газификация
- къси скорости (при 100 км/ч е на 3000 об/мин

1,8 ABS/ADZ

Предимства

+ държи на 5-та с около 10км/ч повече отколкото 1,6 Аек/АФТ при едни и съши обороти
+ по разтоварен
+ перфектен за газ

Недостатъци

- винаги ти се иска при изпреварване да върви малко повече


И още нещо ... в което не съм сигурен но ми се струва че АЕК/АФТ ползват същите бутала като при АБС (или поне със същия размер), но с по къс ход от което се и получава по малкия обем. При двата двигателя блока е един и същ.

Последна промяна от webdude на Пет 15 фев 2008 13:19, променено общо 4 пъти.


scruc
Мнения: 326
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 0:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот scruc » Чет 14 фев 2008 16:07


webdude написа:
scruc написа:
webdude написа:
И още нещо ... карай си мотора с под 2000 об/мин постоянно и тоя ресурс ще го видиш през крив макарон




:?:

Ти май ич не си наясно с нещата ама аиде


Наясно съм, че един мотор трябва да се кара в оптимални за него обороти ... искаш да ми кажеш че ако карам моята кола с 1000 об/мин. вместо с 3000 об/мин. двигателя ми ще живее по дълго ли ...

Не отричам че 1,8ми издържа повече ... но това не означава, че колите трябва да се карат само в ниски обороти нормално според мен е да се кара между 2300 / 3500 об/мин ... ако и това според теб не е вярно ...


Какво значи оптимални обороти :?: ако ти си караш твоя мотор в 2500/3500об. ше видиш вървеж през криф макарон щото твоя мотор достига максимален въртящ момент чак след 4000об.По повод ресурса ABS издържа повече точно защото се кара в по ниски обороти, освен това всеки който поне малко разбира от машини знае че колкото е по голямо триенето толкова е по голямо и износването а по високите обороти означават по голямо триене.Никъде не съм писал че двигателя трябва да се кара с 1000об. но да кажеш че ресурса се намалява от по ниски обороти е направо смешно.


scruc
Мнения: 326
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 0:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот scruc » Чет 14 фев 2008 16:15


webdude написа:Нека обобщя

1,6 АЕК/АФТ

Предимства

+ малко по нисък разход на кориво
+ осезаемо по добро ускорение (особенно при изпреварвания)
+ точно на ръба на по евтиния данък МПС

Недостатъци

- малко по усложнен в сравнение с 1,8
- по неприятен за газификация

1,8 ABS/ADZ

Предимства

+ държи на 5-та с около 10км/ч повече отколкото 1,6 Аек/АФТ при едни и съши обороти
+ по разтоварен
+ перфектен за газ
+ с доста по голям ресурс
Недостатъци

- винаги ти се иска при изпреварване да върви малко повече
- къси скорости (при 100 км/ч е на 3000 об/мин)

И още нещо ... в което не съм сигурен но ми се струва че АЕК/АФТ ползват същите бутала като при АБС (или поне със същия размер), но с по къс ход от което се и получава по малкия обем. При двата двигателя блока е един и същ.



Дайте да спреме с тия спорове щото няма смисъл , все пак сме от един отбор : vw fen


Съгласен съм с теб ... но под определени обороти като караш също си разсипваш двигателя ... а много хора правят именно това ...


Прав си но в крайна сметка няма цял живот да ги караме тия коли :!:


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Чет 14 фев 2008 16:20


scruc написа:
webdude написа:Нека обобщя

1,6 АЕК/АФТ

Предимства

+ малко по нисък разход на кориво
+ осезаемо по добро ускорение (особенно при изпреварвания)
+ точно на ръба на по евтиния данък МПС

Недостатъци

- малко по усложнен в сравнение с 1,8
- по неприятен за газификация

1,8 ABS/ADZ

Предимства

+ държи на 5-та с около 10км/ч повече отколкото 1,6 Аек/АФТ при едни и съши обороти
+ по разтоварен
+ перфектен за газ
+ с доста по голям ресурс
Недостатъци

- винаги ти се иска при изпреварване да върви малко повече
- къси скорости (при 100 км/ч е на 3000 об/мин)

И още нещо ... в което не съм сигурен но ми се струва че АЕК/АФТ ползват същите бутала като при АБС (или поне със същия размер), но с по къс ход от което се и получава по малкия обем. При двата двигателя блока е един и същ.



Дайте да спреме с тия спорове щото няма смисъл , все пак сме от един отбор : vw fen


ама готин ... аз тва не съм го отричал ... просто исках да кажа и на теб и на другите, че прекалено ниските обороти също не са добри ... както и да спрете да твърдите, че разлика във върежа видите ли реално нямало :)


Потребителски аватар
golf_noob
Мнения: 36
Регистриран на: Чет 02 авг 2007 9:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот golf_noob » Чет 14 фев 2008 16:40


G60 написа:
golf_noob написа:1.8 ABS се кара напълно комфортно между 1200-2000 об., наистина как се отразява това на самия двигател не знам.
А карането след 3000об. си е ръчка както и да го погледнеш, не се вписва в понятието "оптимални обороти".
Абе баце ти само на оборот ли го караш тоя АБС :lol: Аи сега да ми кажеш как я караш тая кола на 5-та в града с 1200.об а дори и с 2000об по баирите :shock Щото мен малко ме съмнява, а според вашите изказвания на 2500об/мин имате максимален въртящ момент и максимална мощност :lol: Айде де. То това АБС дизел ли беше?!? mhihi

Ейй, не написах че говоря за градско, веднага се хвана :D
Иначе 5-та , само след 2800 и 80км/ч, по баир на 3000об.
За скромния ми опит - толкоз :D
На 2000об, на 4-та са точно 60км/ч (при моя 16 годишен тинейджър), което е над максималното което е допустимо в града :wink: , а и предела на пътищата в Бургас :evil: . За повече иска път, или празна глава+дебел портфейл.


Потребителски аватар
mmdim
Мнения: 41
Регистриран на: Нед 05 ное 2006 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mmdim » Чет 14 фев 2008 21:15


Айде и аз да напиша мнение:
Подчертавам, не съм карал друг модел Голф. Карал съм само АЕК 1,6 101 коня, вече 1,5 години.
Общо взето смятам, че е мн надежден автомобил, стабилен и пъргав при изпреварване.
Но според мен има 1 недостатък-разхода при градско каране е по-висок. Но все пак 101 коня са си 101 коня. Искат си повече гориво и това е. От газифициране се отказах засега, карам си я на бензин.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 15 фев 2008 7:34


G60 написа:
joker написа:1.6 AFT макс.въртящ момент при 3500 об
1.8 ABS макс.въртящ момент при 2500 об
Ами това обяснява всичко и ненужно да се спори защо слънцето изгрява от изток....всяка скоростна кутия е разчетена в зависимост от оборотите при които се достига макс.въртящ момент..
А динамиката в различния диапазон на оборотите също е пряка последица от това....
А иначе истината е,че всеки харесва колата която кара и именно заради това я кара и не я продава......всеки е намерил това което му е необходимо в дадения модел и е естествено да си го хвали... :wink:
Колега искаш да кажеш ,че имаш цялата мощност от 90к.с. още при 2500об/мин :shock ми то АБС бил голяма хала тогава :lol:

Отвори си учебника по физика и прочети каква е разликата между максималния въртящ момент и максималната мощности каква е връзката им с оборотите при които се достигат!
Отново цитирам radotom с неговата сентенция
Максималната мощност продава колата, а максималният въртящ момент печели състезания!


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Пет 15 фев 2008 10:29


http://vettenet.org/torquehp.html
http://www.largiader.com/articles/torque.html

Joker ... Престани да се шегуваш и прочети малко

И незнам кои точно състезания е спечелил въртящия момент :)

Въртящият момент и мощноста са две неразделно свързани неща !



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта