bulaki написа:Колега vladisbg,би ли казал цената на тези кружки Осрам 90%+,защото за новият Филипс ми казаха цена от 70 лв.А ако може колегите да споделят,колко е и цената за поставяне на ксенона (напр.: 200 лв. за ксенон система + колко лв. още за поставяне = ? лв. общо) или в цената на системата влиза и монтажа,да за се направи разлика в цената на обикновените кружки + релета (защото все пак е по-евтино,но с колко?) и ксенон-а.Така според мен всеки ще може да претцени кой вариант ще му е по изгоден,според джоба (поне според моя,а е вярно и че "по-евтиното излиза по-скъпо") и вярвам че и други колеги ще ме подкрепят (все пак не всеки може да си позволи 200 лв. за ксенон-че + поставянето му ако не влиза в цената).
П.П. То е ясно че всеки иска ксенон,ама дали джоба му го позволява си е друг въпрос
Поздрави на всички и благодаря предварително!

Здравейте колеги! Тъй като съм напълно съгласен с гореказаното, ще споделя моя опит и впечатления.
Вчера минах през Ауто + и забих едни OSRAM-ки NBR (Night Breaker)! Благодаря на
vladisbg за идеята за тях!
http://www.osram.com/osram_com/Consumer/Automotive_Lighting/Products/Headlights/NIGHT_BREAKER/index.html
Та ... харчат се по 13.40 парчето! Мисля, че цената е много любезна, остава и да светят така, както е в рекламата! Лично аз все още нямам пълни впечатления, тъй като днес ги сложих по светло. Тест-драйва предстои!

Струва ми се, че са малко по-добри от досегашните, които ползвах последната година и нещо - PLASMA White (по 10 кинта парчето). Сега остава да сложа само и едни релета, което едва ли ще е повече от 20-тина кинта. Така за около 50 лева би трябвало да е реализиран йофтинкия способ за постигане на светлинно чудо! Единствено ще остава отзивите на колегите тук да са били верни!
Тук обаче, у мен възникна един въпрос. При смяната на крушките, взех, че замерих напрежението в инсталацията - на Аку-то и на фаровете. Констатацийте са интересни! На Аку-то - 14.39 - 14.41V, на фаровете (къси) - 14.00 - 14.01V ! И веднага у мен възникнаха 2 въпроса:
1. Има ли нужда да се поставят релета при такъв нисък пад (само 0.4V) в напрежението на фаровете и въобще при такова напрежение??? Освен, може би, за щадене на ключа?!
2. Как тези стойности кореспондират с размислите на
zdravko, изложени в началото на тази тема??? Та аз при такива стойности не би трябвало да карам с едни крушки повече от седмица!? А откакто съм купила Passat-рона (20.05.2004), до сега съм сменил единствено една крушка за осветление на задния номер!
Що се отнася до сравнението между този вариант за светлина и ксенона, въпроса има две страни - практическа и финансова:
А. практическата:
http://www.luxima.bg/index.php
Б. финасовата:
- ксенон: комплект (китайски) - крушки и баласти - 200-215 лв., монтаж - 30-40 лв. Интегрално за около 250 лв. има възможност човек да се въоръжи с ксенон и да "направи нощта на ден"!
- халогенни крушки (евентуално +30, +50, +90) и релета + монтаж всичко за около 50 лв.
Сравнението на двата варианта оставям на вас - ако щете от практическа, ако щете от финансова гледна точка.
Това научих засега, надявам се да не съм отегчил любезната аудитория с малко дългичкото изложение!
Ще се радвам да чуя и вашите размисли по тази тема!
Поздрави на всички и лека седмица!
