


Въпрос към инженерите за мощност и въртящ момент
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Нед 26 авг 2007 19:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Славяново
Въпрос към инженерите за мощност и въртящ момент
Двигателят е 1.9 TDI Производство 1994-96г. характеристиките му са 66 kw при 4000 об. т.е. мощноста нараства постепенно и при 4000 об достига най- голямата мощност. Въртящият момент е: 202 Nm при 1900 об. за минута. При повишаване на оборотите над 1900 об. въртящият момент започва да намалява. Въпросът ми е следния дали трябва да карами при 1900 об. за да постигнем най-добър КПД (т.е. разхода на гориво да бъде най малък на 100 км.) За този двигател vw 1.9 TDI пасат комби конструктурите дават разхот 90 km/h-4.2л.;
120km/h-5.8л.; градско-6.1л. който има такъв двигател да сподели
дали му е такъв разхода От 6 месеца карам такъв автомобил но немога да достигна такъв нисък разход или по точно не мога да прецена.
120km/h-5.8л.; градско-6.1л. който има такъв двигател да сподели
дали му е такъв разхода От 6 месеца карам такъв автомобил но немога да достигна такъв нисък разход или по точно не мога да прецена.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Моята кола е с почти същия двигател. Забелязал съм, че най-икономично е движението на най-високата предавка (разбира се, където е възможно) с около 2100-2300 об/мин. Посоченият разход е само за времето на движение с тази скорост - ти няма как да го засечеш толкова лесно, защото имаш ускоряване, спиране. Какъв разход ти дава - да преценим дали има нещо нередно. Провери си налягането в гумите, регулировка на предница, лагери. Ако трябва, смени доставчика на гориво - може и от това да е.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
gr_kanev написа:samo ra4na na zavoite написа:Независимо от двигаеля(бензин-дизел)най иконумичен е когато е в обороти около максималния въртящ момент.
Това от собствен опит ли го казваш, или цитираш ?
Що бе колега има ли значение около въртящия момент работата на двигателя е най-оптимална,ДВГ не се мъчи и изгарянето е пълно и аз може да цитирам някой,по-добре да цитираш от колкото да ръсиш глупости не е ли така

-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
При тези обороти които са цитирани двигателя работи най добре.Това обаче не значи, че е най икономичен.Аз карам до 2000 об. в града поне там където е възможно и извън града е така.Разход около 4,2-4,5 извън града и вътре е около 5,5 -6 в зависимост от трафика.Разхода е относително нещо.Просто съм решил да не тормозя излишно и без това стария мотор, а и няма смисъл обороти над 2500-3000.Там харчи много набира малко.
В книжката е посочен минимален разход на гориво при 90 км. в час а това е около 2000 об. на 5 предавка а именно 3,8 л. мисля че е постижим.Говоря за моя мотор и купе.
В книжката е посочен минимален разход на гориво при 90 км. в час а това е около 2000 об. на 5 предавка а именно 3,8 л. мисля че е постижим.Говоря за моя мотор и купе.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос към инженерите за мощност и въртящ момент
wanven написа:Двигателят е 1.9 TDI Производство 1994-96г. характеристиките му са 66 kw при 4000 об. т.е. мощноста нараства постепенно и при 4000 об достига най- голямата мощност. Въртящият момент е: 202 Nm при 1900 об. за минута. При повишаване на оборотите над 1900 об. въртящият момент започва да намалява. Въпросът ми е следния дали трябва да карами при 1900 об. за да постигнем най-добър КПД (т.е. разхода на гориво да бъде най малък на 100 км.) За този двигател vw 1.9 TDI пасат комби конструктурите дават разхот 90 km/h-4.2л.;
120km/h-5.8л.; градско-6.1л. който има такъв двигател да сподели
дали му е такъв разхода От 6 месеца карам такъв автомобил но немога да достигна такъв нисък разход или по точно не мога да прецена.
Много яко .
Мойта кола ми харчи 14 литра бензин 98 от 2.18лв / на 100км . Карам си я всеки ден , по около 2500км на месец навъртам , и никога не съм се зачудвал дали има начин да харчи 4л. на 100км .
Ако стигна до тоз момент , ще я продам и ще си купя велосипед

- sasho_mf
- Мнения: 622
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
- Автомобил: Toyota Corolla Verso
- Двигател:
- Местоположение: BG
Re: Въпрос към инженерите за мощност и въртящ момент
Ventoman написа:wanven написа:
Много яко .
Мойта кола ми харчи 14 литра бензин 98 от 2.18лв / на 100км . Карам си я всеки ден , по около 2500км на месец навъртам , и никога не съм се зачудвал дали има начин да харчи 4л. на 100км .
Ако стигна до тоз момент , ще я продам и ще си купя велосипед
760лв на месец за гориво!!!!!
Браво колега явно си богат човек.

- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос към инженерите за мощност и въртящ момент
sasho_mf написа:Ventoman написа:wanven написа:
Много яко .
Мойта кола ми харчи 14 литра бензин 98 от 2.18лв / на 100км . Карам си я всеки ден , по около 2500км на месец навъртам , и никога не съм се зачудвал дали има начин да харчи 4л. на 100км .
Ако стигна до тоз момент , ще я продам и ще си купя велосипед
760лв на месец за гориво!!!!!
Браво колега явно си богат човек.Леко ти завиждам
Не трябваше да ми го смяташ , че и мен ме бодна тая цифра в сърцето . По леко ми беше като ги раздавах на части по 50лв. в бензиностанциите .
Взех да се замислям за за едно голфе 3'ка ТДИ , да ми вози задника по задачи , а алфата да я изкарвам за кеф .
12 месеца по 760лв. = 9120лв
минус един голф 3 тди за 4000лв = 5120лв делено на 2.10лв нафта = 2438 литра. Делено на 7л/100км. = 34828 км. градско . Делено на 2500км . (месечно) 13,93 месеца каране.
В краина сметка излиза че ако си взема един Голф 3 , да си върша работа с него , а да си карам алфата само на дълго и за кеф , то за една година ще си избия парите от голфа , ще го имам като придобивка и ще карам 1 месец и 28дена на аванта .
Еми , благодаря на автора за темата , и сега ще си турся дизелка до 4000лв. с възможно най-нисък разход на гориво в градски условия .

- Ventoman
- Мнения: 980
- Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Аз застраховка на дизелката няма да правя , само данък , го. и прегледи . Колата ще седи на паркинга пред блока , а алфонсо влиза в сервиза за перформанс . Тя алфетката след перформанса ще полапва и доста повечко
Даже май ще изкочи една оферта за пежо 309 чист дизел за 1500лв. и не повече от 6/100градско .

Даже май ще изкочи една оферта за пежо 309 чист дизел за 1500лв. и не повече от 6/100градско .
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 12:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Rabbit_TDI написа:Пректически е най-хубаво да се кара с 200-300 оборта над максималния въртящ момент.При по-ниски оборти 1500 колата е по-икономична ,но решиш ли да ускориш/се ще ти се наложи/сичката икономия ще изхвърчи двойно щото трябва повече гориво да ускориш щом си под въртящия момент.
Колеги,не се заблуждавайте.Разхода на колата не зависи от оборотите при който се движите,а от товара който е приложен в дадения момент на колата,т.е.положението на педала на газта.Може да карате с 1000 об.но ако сте с голям товар/5 човека и по наклонен път с натиснат педал до край/разхода е огромен.И обратно ако карате с 3000 об. сам в колата по нанадолнище и попътен вятър педала на газта ще е минимално натиснат и разхода ще е минимален.Така,че извода е следния:не гледайте оборотите,а педала на газта да бъде колкото може по малко натиснат.Тогава ще се радвате на ниски стойности на разход на гориво.Поздрави от мен.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта