Проблем с маслото-зумера на В3...

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
CoZmO
Мнения: 676
Регистриран на: Вто 29 яну 2008 17:28
Автомобил: Passat Golf Scirocco Allroad A6C4
Двигател: PG EX EG BAU CAS AEL
Местоположение: София
Контакти:

Проблем с маслото-зумера на В3...

Мнениеот CoZmO » Пон 18 фев 2008 10:15


Здравейте колеги. Вчера си взех от ремонт Пасата. Не беше пален от 22 декември. Ноември месец смених всички филтри и маслото. Вчера само възбудих леко акумулатора и Пасатора запали без проблем. Проблема дойде докато пътувах към вкъщи. Когато колата вдигна температура (нормална), зумера започна да жужи постоянно, а лампата на маслото да примигва. Веднага спрях, реших че маслото ми е изтекло отнякъде... (Ремонта се състоеше в това, че ударих колата в една гъска, дето реши да прави обратен завой на скорост от дусната лента пред мен, та просто изчукване и боядисване...) Проверих нивото на маслото след като изчаках малко, но беше точно на линията за макс. Запалих пак колата, вече беше поизстинала и потеглих. В момента, в който температурата пак се нормализира, зумера отново се включи. Да поясна, не съм я вкарвал във високите обороти, карах на 4-та с 40-50 км/ч. Та въпроса ми е, възможно ли е за този период от време и взимайки в предвид студовете, да се е случило нещо на маслото? Или проблема е в друг аспект? Просто не мога да си го обясня. Маслото е на не повече от 1000 км, марката не си я спомням, но беше някакво немско в тъмно сини туби от 4 литра за 60 лв 15W40. По принцип реших утре да отида да сменя пак маслото за да видя дали пак ще има проблем. но ако някой може да даде друго обяснение, нека не се срамува...

Поздрави




Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пон 18 фев 2008 10:26


Има специална тема за този зумер. Ползвай търсачката! и се запаси с време за четене! :lol:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 18 фев 2008 13:05


1. Не казваш с какъв цвят е светела лампата за маслото (жълт или червен).
2. Мисля си че маслото ти не е подходящо (като вискозитет) - твърде гъсто е, и помпата не може да го засмуче в студа - получава се ниско налягане и маслен глад.
3. Наистина вземи прочети малко.
4. Последно каква е колата ? В заглавието Б3, под аватара Б5.


Потребителски аватар
CoZmO
Мнения: 676
Регистриран на: Вто 29 яну 2008 17:28
Автомобил: Passat Golf Scirocco Allroad A6C4
Двигател: PG EX EG BAU CAS AEL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот CoZmO » Пон 18 фев 2008 14:44


gr_kanev написа:1. Не казваш с какъв цвят е светела лампата за маслото (жълт или червен).
2. Мисля си че маслото ти не е подходящо (като вискозитет) - твърде гъсто е, и помпата не може да го засмуче в студа - получава се ниско налягане и маслен глад.
3. Наистина вземи прочети малко.
4. Последно каква е колата ? В заглавието Б3, под аватара Б5.


В гаража са 2 ;-) имам и Б3 и Б5. за 3-ката става на въпрос. Не знаех, че мига в няколко цвята и не обърнах внимание. Но точно сега отивам да сменя маслото и после ще пиша... ;-) А иначе прочетох 3 огромни теми и общо взето единственото, което разбрах от тях е да ходя да си сменя маслото, което така или иначе ще направя... както и да е... Благодаря ви за помоща. ;-)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19707
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Пон 18 фев 2008 15:34


CoZmO написа:В гаража са 2 ;-) имам и Б3 и Б5. за 3-ката става на въпрос

Ами то и аз за това не се обадих да давам линкове към темите...
На В3 няма промяна в цвета на светодиода. Все си е червен. ;)


Потребителски аватар
niviat
Мнения: 332
Регистриран на: Чет 10 авг 2006 13:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот niviat » Пон 18 фев 2008 16:40


gr_kanev написа:1. Не казваш с какъв цвят е светела лампата за маслото (жълт или червен).
2. Мисля си че маслото ти не е подходящо (като вискозитет) - твърде гъсто е, и помпата не може да го засмуче в студа - получава се ниско налягане и маслен глад.
3. Наистина вземи прочети малко.
4. Последно каква е колата ? В заглавието Б3, под аватара Б5.

Не вярвам да е от гъсто масло , защото когато маслото е студено колегата няма проблем.
Предлагам да се замериш налягането на маслото , на студено когато загрее .


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 18 фев 2008 17:28


А каква е вероятноста да се ебава редукциония клапан на маслото ...доколкото знам се намира на помпата ? например да не затваря добре и когато е студена и маслото по гъсто - налягането е ОК , ама като се постопли и пада под прага на задействане ....


Потребителски аватар
CoZmO
Мнения: 676
Регистриран на: Вто 29 яну 2008 17:28
Автомобил: Passat Golf Scirocco Allroad A6C4
Двигател: PG EX EG BAU CAS AEL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот CoZmO » Пон 18 фев 2008 17:46


Брагодаря на всички, но засега проблема е решен. Отидох, купих ново масло и филтър, взех Valvoline 10W40 полусинтетика, само че така и не го смених... Просто колата си работи перфектно, вече го няма това тресене от вчера и звуците на зумера и лампичките... Майстора ми каза, че просто на тия студове по времето на ремонта, просто маслото се е утаило на дъното и е станало много гъсто, но след вчерашното и днешното каране, съм го размешал и раздвижил и затова сега няма грижи... Но все пак си мисля да го сменя маслото, ама ще видим. А какво ше кажете за новото масло? Дали е подходящо? Майстора каза "перфектно", но все пак да си ви питам и вас... ;-)


Потребителски аватар
boiko1
Мнения: 223
Регистриран на: Нед 02 окт 2005 11:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот boiko1 » Пон 18 фев 2008 17:56


CoZmO написа:Брагодаря на всички, но засега проблема е решен. Отидох, купих ново масло и филтър, взех Valvoline 10W40 полусинтетика, само че така и не го смених... Просто колата си работи перфектно, вече го няма това тресене от вчера и звуците на зум..............

....аз имах същия проблем с голфа ,смених маслото с по гъсто........зумера спря да свири за известен период от1-2 месеца и после лятото започна да прави същото,смених и датчиците за налягането на маслото(май два бяха за налягането и още някъв),пак същото.......направо избеснях,но се случи така че един познат ми препоръча добавка за масло,кочто така и така много неща правела,струваше 50лв,бая се замислих ама требваше да пътуван за морето и така се навих взех я налях я.........и о,чудо проблема се оправи.И на мен не ми се вервше ама е така от тогава бях навъртел около 5000км на голфа и никъв проблем............


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 18 фев 2008 19:17


че просто на тия студове по времето на ремонта, просто маслото се е утаило на дъното и е станало много гъсто,

Хм ...какви са тези утайки на дъното бе колега ? Доколкото знам , смазването на двигателя става както под налягане , така и чрез разплискване от въртящите части .... за колко мислиш , че ще се разбърка едно масло ? Ама щом си сигурен ..... дано си прав ( майстора ти де ) ама някак си ми изглежда ...... :wink:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Sdelan и 69 госта