Голф 3 AHU, полезна информация ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
sawtooth
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 14:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Голф 3 AHU, полезна информация ?

Мнениеот sawtooth » Нед 27 яну 2008 8:47


Здравейте колеги,
Преслушвам нета от дни насам, и форума чета из различните секции и теми, и все пак един въпрос си остава неотговорен за мен: AHU двигателя на Г3 с кой от всички може да се оприличи най-много? Имам предвид следното, значи накъдето и да се обърна - и по книги и по форуми , за този тип двигатели не се говори особено много,ама хич.Само от време на време се споменава това-онова.Може би щото са вграждани не чак толкова дълго време в колите :roll: И в крайна сметка останах с впечатление, че 1Z най-наподобява AHU. Питам всичко това щото имам един Г3 с такъв двигател в гаража и се опитвам да намеря колкото се може повече информация относно поддръжката му. А повечето е за двигателите различни от AHU.
Дали бихте могли да споделите някой впечатления,опит, полезна информация относно темата, на ваш брат по оръжие? :wink:

Благодаря на всички отзовали се. 8)




Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Нед 27 яну 2008 9:41


пиши на dani_94 тои е от монтана и може да ти помогне вьв всичко свьрзано с тези автомобили :drive :drive


Потребителски аватар
sawtooth
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 14:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Мнениеот sawtooth » Нед 27 яну 2008 16:50


Може пък и някой друг да поназнайва нещо.Пък и нали за това е форума, всички да четем...и пишем.
И все пак мерси за насоката.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 27 яну 2008 19:32


Зависи къде си я търсил тази информация и не я имало. В моите източници почти навсякъде вървят заедно 1Z и AHU. Ако четеш руски и английски, поразрови ТУК. Според мен разликите са несъществени.


Потребителски аватар
sawtooth
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 14:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана

Мнениеот sawtooth » Нед 27 яну 2008 20:30


Наистина, богат архив е в тази препратка. На този сайт не бях попадал в интерес на истината. Благодаря колега gr_kanev. Така като гледам в другите теми колко "навалица" има, явно сме си малко хората с такъв тип двигатели.


J_O_E
Мнения: 101
Регистриран на: Сря 20 юни 2007 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Мнениеот J_O_E » Пон 18 фев 2008 18:41


Мисля че се различава с 1z само в електрониката /koмпютъра/


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пон 18 фев 2008 19:17


Има разлика - на 1Z 90-те кончета са налице при 4000 оборота, а на AHU - при 3750. Освен това Въртящият момент при AHU мисля също е една идея по-рано - на 1850 при 1950 при 1Z. Вгражда се през 1996 и 1997 година си мисля, май при комбитата на тройките го има и 1998г. Същият, но с друго означение се вгражда почти без изменения и при четворката, но не знам до коя година. Аз карах тройка с такъв двигател и бях много доволен.


J_O_E
Мнения: 101
Регистриран на: Сря 20 юни 2007 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Мнениеот J_O_E » Пон 18 фев 2008 19:41


Именно това имах в предвид и аз. Карал сам автомобили с ТДИ двигатели но нищo oбщо няма с това при AHU двигатела все едно караш бензинка много е паргав не е муден както се очаква от дизеловите мотори,турбото му се развива много по ранно.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 18 фев 2008 20:02


Ми те сички ТДИ са така.Другите са даже по-пъргави.1З и АНУ са най-слабите.


J_O_E
Мнения: 101
Регистриран на: Сря 20 юни 2007 9:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Мнениеот J_O_E » Пон 18 фев 2008 20:11


говориме за двигателите 66кw/90 c.c


mi_ho
Мнения: 192
Регистриран на: Вто 19 дек 2006 12:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mi_ho » Пон 18 фев 2008 20:29


J_O_E написа:Именно това имах в предвид и аз. Карал сам автомобили с ТДИ двигатели но нищo oбщо няма с това при AHU двигатела все едно караш бензинка много е паргав не е муден както се очаква от дизеловите мотори,турбото му се развива много по ранно.

Хм, нещо бъркаш. Няма абсолютно никаква разлика между двата двигателя. Говорим за вървенето. На външен вид - също. По данни на производителя - отново без разлика. Според мене разликата е само в годината.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пон 18 фев 2008 22:06


mi_ho написа:Няма абсолютно никаква разлика между двата двигателя. Говорим за вървенето....По данни на производителя - отново без разлика. Според мене разликата е само в годината.

В голяма грешка си. Прочети малко ето тук.


mi_ho
Мнения: 192
Регистриран на: Вто 19 дек 2006 12:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mi_ho » Вто 19 фев 2008 9:18


Diesel
Kennbuchstabe AEY 1Y AAZ 1Z AHU ALE AFN
eingebaut 07.95-02.99 11.91-02.99 11.91-12.97 08.93-07.96 07.96-06.00 05.96-12.01 02.96-08.99
Zyl./Ven. 4/8 4/8 4/8 4/8 4/8 4/8 4/8
Hubraum ccm 1.896
Leistung kW/PS 47/64 47/64 55/75 66/90 66/90 66/90 81/110
bei 1/min 4400 4400 4200 4000 4000 3750 4150
Drehmoment bei 1/min 150/2000 124/2400 150/2400 202/1900 202/1900 210/1900 235/1900
Bohrung mm 79,5 79,5 79,5 79,5 79,5 79,5 79,5
Hub mm 95,5 95,5 95,5 95,5 95,5 95,5 95,5
Verdichtung 22,5 22,5 22,5 19,5 19,5 19,5 19,5
Biodiesel möglich
Zündfolge 1 - 3 - 4 - 2
Einspritzung SDI Verteiler-Einspritzung Direkt-Einspritzung

Еми прочетох! За да са различни буквите може наистина да има някаква разлика, но дали ще може някой да ми я покаже на практика - ускорение, макс.скорост, разход, експлоатация, цена на резервни части /за един същи модел автомобил/ и др.такива...? :)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 19 фев 2008 9:23


AHU заради по-ниските стойности на оборотите за постигане на мощност и върт. момент би трябвало да е леко по-икономичен.Вероятно и трябва да има малко-по ниска максимална скорост ,но да я постига по-бързо и т.н. ,ама според мен разликата е никва.Като цяло при AHU е ревизирано управлението и са избегнати разни електронни недостатъци ,ама кви точно :? /знам че обортите на празен ход са по-стабилни ,или поне компа не ги показва през 20/


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Вто 19 фев 2008 9:30


mi_ho е прав
Какво го цитирате постоянно тоя doppel-wobber ли там както беше, все едно всичко вътре е вярно!?!?!?
Вземете Наистина да попрочетете!
Отворете един Elsawin и поразгледайте

!AHU и 1Z са с едни и същи параметри.
Май, май AHU го бъркате с ALH с VNT турбо който действително е с 210нм и макс повер при 3750рпм

П.С
Разлика има и тя действително е в електрониката, както и в помпата.Това за помпата съм около 70-80% сигурен.Така поне прочетох.Доста приличала на тази която е при AFN.
Точно заради тези неща AHU носи много на тунинг.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта