Здравейте, колеги!:)
Простичък въпрос. Как да карам по икономично Пасата? Трябва ли бързо да преминавам на по-висока предавка, трябва ли да карам с колкото се може по-ниски обороти? Въобще, къде е магията на по-икономичното каране? Как точно?
И още нещо, четох различни данни за разхода на 1.8 Т при скорост от 90 км. час - на едно място видях разход 5,8, в други показатели пишеше примерно 7,2 ? Аз лично не съм засичал.
Багодаря предварително!



Как да караме икономично В5 1.8 Т?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Ехххххх... турбинирана бензинка се кара икономично само по един начин: ако някой те дърпа!
А иначе сериозно - колата не дава чак толкова висок разход, ако е гледана и добре центрована.
Различните данни са за раличните режими на каране: извънградско 90км/ч, 120 км/ч, градски разход, смесен цикъл...
За да реализираш нисък разход на гориво трябва всячески да избягваш резките ускорения, грубото ръчкане и превключване на скорости, набиването на спирачки. С други думи- колкото по-плавно караш, толкова по-малък разход ще ти даде! Това се отнася за всякакъв тип автомобили и двигатели.
Ама пък тогава защо си взел турбиниран автомобил, щом ще го караш без ръчка?!?

А иначе сериозно - колата не дава чак толкова висок разход, ако е гледана и добре центрована.
Различните данни са за раличните режими на каране: извънградско 90км/ч, 120 км/ч, градски разход, смесен цикъл...
За да реализираш нисък разход на гориво трябва всячески да избягваш резките ускорения, грубото ръчкане и превключване на скорости, набиването на спирачки. С други думи- колкото по-плавно караш, толкова по-малък разход ще ти даде! Това се отнася за всякакъв тип автомобили и двигатели.
Ама пък тогава защо си взел турбиниран автомобил, щом ще го караш без ръчка?!?

- Dan4ote
- Мнения: 1056
- Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
- Контакти:
Ако караш с колкото се може по-ниски обороти, не е за предпочитане. Вярно, че максималния въртящ момент започва от ниски обороти, но някъде между 2000 и 3000 оборота ако се движиш, ще е най-икономично. Мисля, че има теми по форума за икономично каране. На моята без проблем мога да и докарам градско 8-9, по-висок още по-лесно. Извън градско най-ниско ми дава 6.4 с климатика на макс. По принцип 1.8Т за мен е невероятен мотор - с пасата цепя всеки наред, а може да се кара с огромна лекота - галиш педала и колицата лети с лекота.
Ако настъпваш прилично, почва и да си похапва прилично.
Аз лично съм взел този мотор не да ми харчи малко, а да имам голяма тръпка при шофирането и ако колата ти е в перфектно здраве, рядко има друга кола с такова поведение на пътя.
Ако настъпваш прилично, почва и да си похапва прилично.
Аз лично съм взел този мотор не да ми харчи малко, а да имам голяма тръпка при шофирането и ако колата ти е в перфектно здраве, рядко има друга кола с такова поведение на пътя.
- Dan4ote
- Мнения: 1056
- Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
- Контакти:
Тука браузъра ме потрети:lol:
Но да не е напразно, ще кажа, турбо бензин кола се кара на ръчка и ниските обороти не й се нравят. Дори е полезно да влиза в обороти
Но да не е напразно, ще кажа, турбо бензин кола се кара на ръчка и ниските обороти не й се нравят. Дори е полезно да влиза в обороти

Последна промяна от Dan4ote на Пон 18 фев 2008 23:15, променено общо 3 пъти.
Нали при по-ниски обороти е по малък и притока на бензин? Аз например в София, градско каране не вдигам повече от 2000 оборота. Често я карам с 50 км на пета скорост и тогава върви с 100 оборота. Не мисля че харчи много при това положение. Но правилно ли е едно такова поведение? Е, когато искам да ускоря, и 5000 обората са и малко!:) И тогава просто не се удържа, лепи ми главата за облегалката!:)
- jivkojj
- Мнения: 318
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Kassel-DE / Варна
Плавно движение е ключа от палатката - без резки ускорявания и след това пак спиране и после пак газ. Предвиждане от далече на евентуални спирания или намалявания и ползване на моторната спирачка. И извънградско не повече от 110-120
Иначе тая кола не е правена за икономично каране. За икономии - 1.9ТДИ. То и се усеща че самата кола под 1800-2000об. няма сила. Градско не съм засичал, но извън ми гори около 8.4. Ама пък прави кеф да я ръчна.

Иначе тая кола не е правена за икономично каране. За икономии - 1.9ТДИ. То и се усеща че самата кола под 1800-2000об. няма сила. Градско не съм засичал, но извън ми гори около 8.4. Ама пък прави кеф да я ръчна.
-
- Мнения: 243
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 16:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
В Софийско икономия няма. Просто колата си харчи около 2 литра на час. Ако беше нормало каране е друг въпрос. Иначе колата може да харчи и много и малко. Плавното движение е разковничето. Иначе като настъпваш харчи повече, но и удоволствието е по-голямо. Аз преди карах много икономичен автомобил. Малко ми беше странно на пасата как изчезва горивото - но удоволствието е несравнимо 

- teototi
- Мнения: 21
- Регистриран на: Пет 22 сеп 2006 21:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мелник
И аз карам 1.8Т...и написаното до тук от всички е много вярно.Караш като пенсионер-зареждаш, като пенсионер!Караш като Шуми -зареждаш като в "бокса".!Факт е че всички "тузари"стават жалки,когато ги "отцепиш"в огледалото зад теб!Невероятно е как дори след 170 след натискане на педала ускорява бясно до където ти стиска!Мисля че при кротко ,прилично каране при дълги и при кратки пътувания колата харчи прилично! В сравнение с предишното Голфче 1,6 -2ка харчи съвсем малко повече,НО като състезател харчи повече -но е непобедим.
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Как да караме икономично В5 1.8 Т?
wengen написа:Как да карам по икономично Пасата? 1.8 Т
Слагаш на 1.8 още 0.1 куб/см и след Т добавяш "DI" и си готов-както и да го караш все е икономично

- Cherepaha
- Мнения: 951
- Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Как да караме икономично В5 1.8 Т?
Stivi написа:Слагаш на 1.8 още 0.1 куб/см и след Т добавяш "DI" и си готов-както и да го караш все е икономично
И както и да го караш, все не върви ....


Re: Как да караме икономично В5 1.8 Т?
Cherepaha написа:Stivi написа:Слагаш на 1.8 още 0.1 куб/см и след Т добавяш "DI" и си готов-както и да го караш все е икономично
И както и да го караш, все не върви ....![]()
С риск да се приеме като спам, но 1.8Т само на старт е по-добре после или същото или дизела е по-еластичен.
Например сравнение с 130кс:
http://www.zeperfs.com/duel385-562.htm
Онзи ден ходихме до Швайцария брачеда купи субаро 2.2 бензин не е турбо, но само за пример. На аутобана в Германия няма шанс, такъв "ластик" му прави TDI-то (не е първа младост 110 кс.), че трябваше да връщам газта да ме догонва и посла пак газ. Разхода ми беше 5.5/100 за 350км градско, 350км аутобан в Германия (160-180 km/h през ноща няма ограничение на скоростта), смесено аутобан 80% (не може повече от 120 km/h, защото боли глава от глобите) и междуградски път 20% в Швайцария общо 400км.
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Гледам тук и
защо е този въпрос.
Уважението ми към колегата, но ако се търси начин за по-икономично шофиране явно се търси и по-малък агрегат или нетурбиниран бензин.
Горе долу да имаш Ферари и да питаш за по-малък разход на гориво.
А иначе истината е галене на педала на газта, ползване на инерциите и плавно ускорение(което са писали и колеги преди мен).

Уважението ми към колегата, но ако се търси начин за по-икономично шофиране явно се търси и по-малък агрегат или нетурбиниран бензин.
Горе долу да имаш Ферари и да питаш за по-малък разход на гориво.
А иначе истината е галене на педала на газта, ползване на инерциите и плавно ускорение(което са писали и колеги преди мен).
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dangala и 56 госта