VW Passat 1999г. TDI или бензин да купя?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Нед 24 фев 2008 22:51


Cherepaha написа:
BAHKATA_TDi написа: ...ИбиЦата върви повечко в сравнение с твоето моторче....


Тва си е постижение. А с моноинжекция 1.6 в началото сте наравно, ама после направо я отнасяш .... mhihi mhihi mhihi


нищо, остави го да си вярва и да е щастлив :))




Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот vw16v » Пон 25 фев 2008 10:55


В случая определящо за избора е не толкова предимстата и недостатъците на бензиновия или дизеловия двигател,а по скоро предимствата и недостатъците на ДЕВЕТ ГОДИШЕН ФВ Пасат с дизелов или бензинов двигател.За мен когато трябва да избирам между два автомобила от една марка и модел втора ръка по-добрият автомобил като цяло е този ,който е на по-малко километри а това определено е автомобила с бензинов двигател.В случая дизела ще води освен с въртящия си момент и по-малкия си разход на по-скъпо гориво ,и с едни 100 хил.км. напред ,което за мен го прави по-лошият избор . Дизелистите сега ще наскачат,че на дизела мотора имал по-голям ресурс и ако бил поддържан нямало значение.Дори да приемем че е така,сто хиляди са си сто хиляди и те се отразяват освен на двигателя и на купето ,трансмисия,окачване,интериор с всичките му екстри и оттам идва по-голяма вероятността тези работи да почнат да се развалят и да се наливат немалко пари за ремонти,което при определено стечение на обстоятелствата обезмисля по-ниския разход на гориво.Освен това един бензинов двигател много по-лесно се поддържа във форма и си пали и върви,дори да не е изрядно всичко ,докато дизела иска доста повече грижи за да се "бяга" с бензинките и явно е доста по-капризен като одъртее /справка в дизеловия раздел-турбини ,ЕГР-и,разните му N-....клапан и там не знам си още какви и десетките теми повече от 120.....не ще и т.н./.Иначе аз лично нямам нищо против съвременния дизел ако става въпрос за нови автомобили си е точно въпрос на вкус и сметка-който го кефи да кара на пета или шеста в диапазон 2000-4000 об. и минава 30 хил.км.+ годишно да си взима дизел,а който иска да разчита на 2000-6500 об.мин и не го мързи да сменя предавки си е за бензин.И все пак трябва да се отбележи,че в дизела са вкарани доста технологии /турбо с променлива геометрия, директно впръскване с електронно управление и т.н./с една единствена цел-при по-нисък разход на гориво, да върви почти колкото бензинов мотор със същата мощност и сходна кубатура :lol: .Иначе ако и на бензиновия двигател се приложат същите неща ,за вървенето за момента спора отпада напълно /справка 2.0ТФСИ срещу 2.0 ТДИ или 1.4 ТДИ срещу 1.4 ТСИ/ и остава само предимството на дизела по отношение на икономията на гориво,което и винаги е било основното му достойнство.


Потребителски аватар
embi4a
Мнения: 695
Регистриран на: Чет 11 яну 2007 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот embi4a » Пон 25 фев 2008 11:43


vw16v,
и аз мисла като тебе ама не мога го каза толкова добре :wink: :beer


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Пон 25 фев 2008 17:11


vw16v написа:В случая определящо за избора е не толкова предимстата и недостатъците на бензиновия или дизеловия двигател,а по скоро предимствата и недостатъците на ДЕВЕТ ГОДИШЕН ФВ Пасат с дизелов или бензинов двигател.За мен когато трябва да избирам между два автомобила от една марка и модел втора ръка по-добрият автомобил като цяло е този ,който е на по-малко километри а това определено е автомобила с бензинов двигател.В случая дизела ще води освен с въртящия си момент и по-малкия си разход на по-скъпо гориво ,и с едни 100 хил.км. напред ,което за мен го прави по-лошият избор . Дизелистите сега ще наскачат,че на дизела мотора имал по-голям ресурс и ако бил поддържан нямало значение.Дори да приемем че е така,сто хиляди са си сто хиляди и те се отразяват освен на двигателя и на купето ,трансмисия,окачване,интериор с всичките му екстри и оттам идва по-голяма вероятността тези работи да почнат да се развалят и да се наливат немалко пари за ремонти,което при определено стечение на обстоятелствата обезмисля по-ниския разход на гориво.Освен това един бензинов двигател много по-лесно се поддържа във форма и си пали и върви,дори да не е изрядно всичко ,докато дизела иска доста повече грижи за да се "бяга" с бензинките и явно е доста по-капризен като одъртее /справка в дизеловия раздел-турбини ,ЕГР-и,разните му N-....клапан и там не знам си още какви и десетките теми повече от 120.....не ще и т.н./.Иначе аз лично нямам нищо против съвременния дизел ако става въпрос за нови автомобили си е точно въпрос на вкус и сметка-който го кефи да кара на пета или шеста в диапазон 2000-4000 об. и минава 30 хил.км.+ годишно да си взима дизел,а който иска да разчита на 2000-6500 об.мин и не го мързи да сменя предавки си е за бензин.И все пак трябва да се отбележи,че в дизела са вкарани доста технологии /турбо с променлива геометрия, директно впръскване с електронно управление и т.н./с една единствена цел-при по-нисък разход на гориво, да върви почти колкото бензинов мотор със същата мощност и сходна кубатура :lol: .Иначе ако и на бензиновия двигател се приложат същите неща ,за вървенето за момента спора отпада напълно /справка 2.0ТФСИ срещу 2.0 ТДИ или 1.4 ТДИ срещу 1.4 ТСИ/ и остава само предимството на дизела по отношение на икономията на гориво,което и винаги е било основното му достойнство.


Аз също казвам ЕВАЛА! 100% подкрепа от мен за това мнение!
Разумно, реално и подкрепено с факти! Много избърборихме в тая тема , но това обобщава цялата и единствената истина!

И бих добавил единствено че все пак според мен покупката на дизел принципно е по-разумен подход от покупка на бензин с цел газифициране :) Ако мислих да слагам газ и аз щях да взема дизел.
Но иначе.... колегата го е написал добре.

Това също е съвсем точно написано, нека всеки го разбира както иска, истината обаче е точно такава....:

рябва да се отбележи,че в дизела са вкарани доста технологии с една единствена цел - при по-нисък разход на гориво, да върви почти колкото бензинов мотор със същата мощност и сходна кубатура
!!


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Вто 26 фев 2008 9:13


Браво на колегата за смисленото мнение, мисля че сега вече е време за катанец. : :wink:


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Вто 26 фев 2008 14:30


Я преди да ста праснали катанеца, кажете при пасат Б5 дизел 110 кс. усеща ли се много турбодупката или не. И горе долу колко по скъпо излиза смяната на консуматива спрямо бензин 125кс. :wink:


Потребителски аватар
zaro
Мнения: 2035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 10:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zaro » Вто 26 фев 2008 16:31


Аз по цял ден това правя - заслушвам се за шумовете, търся вибрации и си мисля за турбо дупки.
И стига вече с това обслужване.
Всеки автомобил има нужда от обслужване.
Обслужването, дето имате предвид като се вземе автомобил втора употреба, се повтаря след определен пробег, има разход на гориво, такси и застраховки, гуми, това онова, ще дадеш 200 лева повече за обслужване, ще ги избиеш от разхода на гориво, ще ти се скъсат нервите от шумовете и вибрациите mhihi mhihi mhihi mhihi , общо взето все тая за мене лично. Маслото на дизела е малко по скъпо амам се сменя малко по рядко (примерно говоря), все е такива работи.


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Сря 27 фев 2008 9:09


Аз съм чувал че маслото на дизела трябва да се сменя по често. И не ми отговори но въпроса за турболага :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 27 фев 2008 9:35


Маслото се сменя така 15В40 на 8к километри , 10В40 на 10к ,5В40 на 15-20к.Луди собственици има и на 6к си го сменят-имат пари дават ги.Специално 110 магарешкия и 90 магарешкия са доста евтини за поддръжка и некапризни към гориво.Цялосто обслужване с ремъци и масла и тем подобни глупости може да ти легне от 250 до 800 лева в зависимост кво правиш,кво слагаш и къде.Турбодупка няма - просто при дизела с работен режим от 3000 оборта няма къде да имаш турбодупка.При 110 конйовия с турбо с променлива геометрия пък съвсем.


Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот trunner » Сря 27 фев 2008 9:49


Rabbit_TDI написа:Маслото се сменя така 15В40 на 8к километри , 10В40 на 10к ,5В40 на 15-20к.Луди собственици има и на 6к си го сменят-имат пари дават ги.Специално 110 магарешкия и 90 магарешкия са доста евтини за поддръжка и некапризни към гориво.Цялосто обслужване с ремъци и масла и тем подобни глупости може да ти легне от 250 до 800 лева в зависимост кво правиш,кво слагаш и къде.Турбодупка няма - просто при дизела с работен режим от 3000 оборта няма къде да имаш турбодупка.При 110 конйовия с турбо с променлива геометрия пък съвсем.

Сори за спама, но да разбирам ли че както слагам Мотул 5В40 мога да го сменя на 15 000км да речем? :shock


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 27 фев 2008 9:59


Да то тва е далаверата на синтетичното масло.Смяната ти идва по - късно.Даже ако не караш в замърсения райони като София и предимно си извънградско спокойно можеш и на 18к/ама чак толкова не те съветвам да експериментираш/


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Сря 27 фев 2008 10:31


За пасата не знам за дурбодупката не съм карал такъв. Но съм карал дизели на рено форд и фиат и пре тях си има осезаема турбодепка.
Фиата е 97година, форда 98 а реното 94г.
Вчера карах пежото на шефката ми . То е 2003година и за бога ми там турбодупка почти немаше. Днес карах опел астра дти и там си имаше лаг и то доста голям. Та интересува ме за пасата дали се усеща, защото ми е много непхриятно да натискаш педала и нищо да не ства :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 27 фев 2008 10:43


Е ти като натиснеш бензинова кола на 1500 оборта да не би да излита :?: Отделно тва дето приказваш вероятно говориш за самите ходови качества - замислянето идва от мощноста на мотора,разгръщането и в обортите,въртящия момент и т.н.Те са свързани с работата на турбото ,ама тва не е турбодупка :wink: При ТДИ мотора е "мъртъв" до 1800-1900/за 90 к.с./ и 1600-1700/за всички отгоре/ и после си изхвърча.


Потребителски аватар
zdravko_dimitrov1986
Мнения: 1769
Регистриран на: Сря 17 окт 2007 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Самоков

Мнениеот zdravko_dimitrov1986 » Сря 27 фев 2008 12:13


Бензиновата на по ниски предавки веднага тръгва да набира до като дизелът / по старите/ му трябва време за да се развърти турбокомпресора. Вчера като карах пежото ми направи впечатление, че няма нищо общо с другите дизели които съм карал. Почти никаква турбодупка няма. Максималният му въртящ момент идва ше при около 1700оборота. Интересно ми е дали и при пасат 110кс. е така, защото този двигател е от по старо поколение от този на пежото.
Явна ще трябва да покарам такъв пасат, за да видя как е. :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 27 фев 2008 12:20


Не е от по-старо поколение - просто както винаги ФВ са първи.110 коня е с променлива геометрия и въртящия момент е някъде там 1600-1700



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 93 госта