Ремонт на горна жабка на МК3

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Flylow
Мнения: 151
Регистриран на: Чет 16 авг 2007 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: London
Контакти:

Ремонт на горна жабка на МК3

Мнениеот Flylow » Чет 28 фев 2008 8:46


Здравейте.

След като известно време "търпях" жабката във вида в който я купих, вчера реших да я "поправя".В какво се състои цялата дилема:
Имам МК3 с две жабки.Сега някой може да каже, че е сменяна или нещо от сорта,но аз не съм толкова запознат и затова просто го приех. ;) Та горната която си я има на повечето, предната и част, която има "покритие" сходно с таблото зееше леко от едната страна,разминаваха се линиите с на таблото и ме дразнеше общо взето.Та се навих да я смъкна и отремонтирам така да се каже.Съжелявам,че нямам снимки от процеса, но просто нямах достатъчно ръце :)
В какво се състои цялата история.За да свалите "горната" жабка, трябва да махнете долната част (джоба)[това е за улеснение,тъй като там където е захваната горната има 3 болта,които при наличие на долна са трудно достижими]Долната е хваната от двете долни страни към таблото точно в краищата си,трудно може да се пропуснат, както и вътре с 2 види.Всичко което ви трябва е кръстата отверка и сръчни пръсти. :) след това се хващате в горната.Ключе 8 и кръстата отверка(за предпочитане къса,защото трябва да "бръкнете" в жабката).Тук е малко по интересно:Горната има 2 болта вътре в нея,както и 3 отдолу точно където е "пантата" на жабката. Развиват се с ключе 8 елементарно. След тази процедура жабката е освободена,но - плафончето което е в нея не.За целта с нормална отверка леко изваждате стъклото,като внимавате да не счупите нещо.Останалата част от плафона се държи на него.Вече можете да извадите жабката.

В какво се състоеше моя проблем - от долната дясна страна жабката ми беше "зейнала".Отначало мислех,че нещо се е разкачило или счупило.Но след като я свалих и разгледах не видях нито болт,нито щипка която да я държи.И понеже си беше тръгнала да се разлепя, реших да я отворя цялата - т.е. да разделя "декоративният капак" от вътрешния.За целта трябва да извадите заключващият механизък.Той е на 3 болта захванат отвътре.След като ги развиете внимателно го изваждате,тъй като "бравата" отвън се държи на 2 от тях.Вече можете да ги отстаните (закл.механизъм и дръжката).За мое голямо учудване (незнам дали е така серийно или моята е магеросвана) двете части бяха залепени със силикон.Като цяло дръжката отвън и механизма, който се закрепя отвътре придържат малко или много двете части, но останах много учуден,че няма друго което да ги захваща освен силикона. И тук се започва "мацането".Ако разделите двете ще видите останалия силикон и къде е бил.Целия вътрешен капак е на малки "зъбчета" които контактуват с декоративния.Аз наслагах силикон (обилно,както видях е бил предният) по тях и долу-горе с/у тях на декоративният. Обърнете внимание на ъглите,тъй като те най-лесно могат да се "разлепят" по принцип.След това с помоща на 4 броя чирак клещи (за пореден път се убедих колко са удобни) и 4 подложки пристегнах така намазаните капаци един към друг.Целта на подложките е да не нараните покритието на декоративното капаче.Оставих за през нощта да стегне.

Сега,това стана снощти.Все още не съм видял какво се е получило,но се надявам да е ок.Ако не - ще мисля други варианти,но нямам идея засега.Ако на някого му идва на ум нещо - моля споделете и вашите идеи или опит с тази процедура.Знам че е много по-лесно да си потърся здрава жабка,но ми е приятно да знам че аз съм си я оправил или поне съм опитал.

Благодаря за вниманието.




Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта