
Тракшън контрол ?
Тракшън контрол ?
Наскоро си купих Г4 Хай Лайн 1.8 20в. Възможно ли е да има тракшън контрол и да няма копче за изключване? Когато дам повече гас при тръгване (припиля гумите) нещо се разтраква... или да търся някоя разхлабена ламаринка която дрънчи
?

- webdude
- Мнения: 999
- Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
- Автомобил: Ford Mondeo MK3
- Двигател:
- Местоположение: София
Не съм напълно сигурен, но мисля, че тракшън контрола трябва при потегляне (при което гумите почват да се въртят) да намалява мощноста която отива към колелетата ... мисля, че не би трябвало да трака.
По принцип тракшън контрола взима данните от датчиците на АБС за това дали колелетата се превъртат или не ...
По принцип тракшън контрола взима данните от датчиците на АБС за това дали колелетата се превъртат или не ...
Re: Тракшън контрол ?
Cudgel написа:Наскоро си купих Г4 Хай Лайн 1.8 20в. Възможно ли е да има тракшън контрол и да няма копче за изключване? Когато дам повече гас при тръгване (припиля гумите) нещо се разтраква... или да търся някоя разхлабена ламаринка която дрънчи?
Колега не е възмможно. Принципно системите за сигурност - (ABS, ASR, ESP) зависят предимно от годината на прозводство! АBS разбира се имат всички голф 4, но оттам нататък зависи коя година е колата ти!?
ако обаче имаш АSR или ЕSP трябва да имаш копче вляво от това за аварийните с коет да можеш да го изключиш.
Traction Control-a или още ASR действително се усеща като леко тракане и рипане. няпример зимата докaто ровeх из преспите, като дадях повече газ се усещаше едно тр-тр-тр-тр от предните гуми а отвън ясно личи че има чужда намеса

angell написа:това което описваш не е ли блокаж на диференциала??? и при мен е така но си мисля че е блокаж... то сиг. е едно и също де но нямам лампа когато боксува нито копче да го спра но скърца до към 40-50км. мисля се казваше блокаж ...
Мисля че говорим за различни неща или поне аз не те разбирам. Накратко - има 3 възможни системи за сигурност които се приложени на автомобилите в последните 10г. (добре де има и още на S класите и т.н. от тая година, ама не говорим за тях):
1. Базовата ABS, която мисля не е нужно да обяснявам, има я във всички Голф 4
2. ASR (Acceleration Slip Regulation) или още позната като Traction Control. Тя включва в себе си ABS и служи, както подсказва името, за препятстване на преплъзването на гумите спрямо настилката при ускоряване. Намесва се тогава, когато оборотите на колелата внезапно се повишат (поява на боксуване). Усеща се като леко тракане и рипане, като когато системата се активира, светлинната индикация на таблото започва да свети/мига! Ако колата е снабдена с ASR, то би трябвало в средната конзола вляво от копчето за авариините да има възможност за изключването и.
3. ESP (Electronic Stability Program). Включва в себе си предните 2 системи и ги допълва със стабилизираща програма, предотвращаваща завъртанто на автомобила около оста си. Убедих се - изключително полезна при зимни условия - в момента в който колата тръгне да поднася на завой, системата се активира (отново има индикация на таблото) и прилага спирачен ефект само на 1 от 4те гуми, като по този начин създава пречка за образуването на въртящ момент около оста. Доста си поиграх зимата - в момента в който задницата поднесеше се усещаше някаква намеса и колата влизаше така дасе каже в релси. Също има възможност за изключване.
Та това е всичко за системите с 2 думи. Не знам на какво казваш болкиране на диференциала, но при всички положения и при ASR и при ESP има светлинна индикация при активирането на системата на таблото (т.е. само тогава когато системата се наложи да се намеси).
Дали вашите Голф4 имат нещо повече от ABS зависи най вече от годината на производство. Аз съм с 2002 и имам ESP, имаше колега от форума който ако не се лъжа беше с 2000 или 2001 и беше с ASR. До колкото знам до модел 2000 са само с ABS, но може и да греша точно до кога. Всеки случай аз поне не съм срещал Г4 98ма с повече от ABS.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: milench0 и 65 госта