Колеги, от голф 2 се качвам на голф 3 и предните гуми са 185/60 R14 а задните 185/65 R14. Забелязах че окачването отзад е различно от на двойката и се питам дали това ще влияе на стабилността на автомобила?
Благодаря предварително за мненията!
По-високи гуми отзад и по-ниски отпред
- SBobi
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 29 мар 2007 18:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София. Аudi A3 AHF 110hp
според мен с по - ниски гуми колата е по стабилна, но осеща малко повечко дупките!!!
Колега не съм сигурен за това което казваш, че има разлика в окачването на Голф 2 и Голф 3! Поне при мен всичко е 1 към 1 с Голф 2! Незнам дали годината има знечение, но съм сигурен, че са напълно съвместими окачванията на Голф 2 с Голф 3
Колега не съм сигурен за това което казваш, че има разлика в окачването на Голф 2 и Голф 3! Поне при мен всичко е 1 към 1 с Голф 2! Незнам дали годината има знечение, но съм сигурен, че са напълно съвместими окачванията на Голф 2 с Голф 3

- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
bomber написа:joker написа:Да....колата ти ще е по-стабилна...с летните гуми карах така и съм доволен...но ще сложа и отпред 185/65.....
и защо е по стабилно с 185 на 65 вместо на 60
Ами защото контактното петно на 185/65 е по-голямо отколкото 185/60 ....и аз пиша конкретно за комбинацията по-ниски гуми отпред малко по-високи отзад...това си е често срещано съчетание ....
Никой не говори за нископрофилните гуми за спортно каране....
Ела да пробваш как се държи комби със 185/65 отзад и как със 185/60....ако не съм го проверил не бих писал...
А ще сложа и отпред защото скоростната ми кутия у от по-късите и така ще намаля малко предавателното число...
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
bomber написа:joker написа:Ами защото контактното петно на 185/65 е по-голямо отколкото 185/60 ......
Докторе е как ще е по голямо контактното петно като и 2-та размера са 185
Ами много просто ....външният диаметър на 185/65 е по-голям,заради по-голямата височина(затова и намалява предавателното число)....по големия диаметър увеличава надлъжния размер на контактното петно с пътя и то става по-голямо по площ....
- bomber
- Мнения: 4315
- Регистриран на: Вто 13 дек 2005 17:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Софията
joker написа:bomber написа:joker написа:Ами защото контактното петно на 185/65 е по-голямо отколкото 185/60 ......
Докторе е как ще е по голямо контактното петно като и 2-та размера са 185
Ами много просто ....външният диаметър на 185/65 е по-голям,заради по-голямата височина(затова и намалява предавателното число)....по големия диаметър увеличава надлъжния размер на контактното петно с пътя и то става по-голямо по площ....
На кое казваш контактно петно?За мене това е площа на гумата която стъпва на асвалта


- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
bomber написа:joker написа:bomber написа:joker написа:Ами защото контактното петно на 185/65 е по-голямо отколкото 185/60 ......
Докторе е как ще е по голямо контактното петно като и 2-та размера са 185
Ами много просто ....външният диаметър на 185/65 е по-голям,заради по-голямата височина(затова и намалява предавателното число)....по големия диаметър увеличава надлъжния размер на контактното петно с пътя и то става по-голямо по площ....
На кое казваш контактно петно?За мене това е площа на гумата която стъпва на асвалтане мисля че разликата от 5см.във височината (следавателно диаметъра е по голям и изминава по голям път)е от значение за стабилноста(ширината е една и съща)С гуми 185/60 мога да постигна конт.петно като 185/65 като изпусна малко гумата1но няма смисъл
Да контактно петно е площата на съприкосновение между гумата и асфалта...
Виж ..явно не можеш да си представиш добре геометрията на контактното петно....има разлика в площта и то такава,че може да промени сцеплението и аз съм го проверил и с двата вида гуми при сходни пътни условия....А е доказано,че разширяването на надлъжния размер на контактното петно в много по-голяма степен подобрява сцеплението отколкото напречния....увеличаването на надлъжния размер става или за сметка на цолажа(спортните коли са не случайно с голям цолаж) или за сметка на височината на гумата...пак за спортните коли-...тъй като от даден етап нататък височината на гумата нарушава значително стабилността в завои,то при спортните коли за да се запази свръхниския профил гарантиращ стабилността при сътоветното каране се набляга на големия цолаж,а не на високите гуми...Извинявам се на колегите за азбучните истини,които са известни на повечето..
Конкретно в случая за който спорим се постига един компромис позволяващ подобряване на сцеплението с пътя,без съществено да се наруши стабилността на завой поради височината на гумата...
като краен резултат колата наистина става по-стабилна с този вариант-185/65...отколкото с 185/60....пак казвам-проверено е !
А изпускането на гумата до налягане под препоръчаното не разширява контактното петно защото средната му част се вгъва навътре(това съм го виждал на демонстрационен модел) и не контактува с асфалта-(знае се че когато гумата се кара мека се износва по периферията)...краен резултат-влошено сцепление и свирене на гумите по завоите...
Последна промяна от joker на Чет 06 мар 2008 15:01, променено общо 1 път.
- member313
- Мнения: 81
- Регистриран на: Пон 18 сеп 2006 11:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
[quote="SBobi"]според мен с по - ниски гуми колата е по стабилна, но осеща малко повечко дупките!!!
Колега не съм сигурен за това което казваш, че има разлика в окачването на Голф 2 и Голф 3! Поне при мен всичко е 1 към 1 с Голф 2! Незнам дали годината има знечение, но съм сигурен, че са напълно съвместими окачванията на Голф 2 с Голф 3
[/quote]
И аз така си мислех ама не след 94-та година, по думи на моя майстор, окачването на голф 3 се променя, твоя зависи кога точно е произведен. Първите тройки до 94-та са с разлики в окачванияата от тези произведени след, а моя е излязъл от завода 12.95. Аз също съм виждал голф 3 от 11.1992 и да окачването му беше същото като на старата ми двойка. Този настоящия не съм го виждал още отпред как е ама като го вдигах да сменям задни гуми - отзаде е с различно окачване и това е.
П.С. А и вози къде 3 пъти по-меко от двойката (не може да е същото окачване).
Колега не съм сигурен за това което казваш, че има разлика в окачването на Голф 2 и Голф 3! Поне при мен всичко е 1 към 1 с Голф 2! Незнам дали годината има знечение, но съм сигурен, че са напълно съвместими окачванията на Голф 2 с Голф 3

И аз така си мислех ама не след 94-та година, по думи на моя майстор, окачването на голф 3 се променя, твоя зависи кога точно е произведен. Първите тройки до 94-та са с разлики в окачванияата от тези произведени след, а моя е излязъл от завода 12.95. Аз също съм виждал голф 3 от 11.1992 и да окачването му беше същото като на старата ми двойка. Този настоящия не съм го виждал още отпред как е ама като го вдигах да сменям задни гуми - отзаде е с различно окачване и това е.

П.С. А и вози къде 3 пъти по-меко от двойката (не може да е същото окачване).
- Thriller
- Мнения: 268
- Регистриран на: Пон 03 мар 2008 3:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Wolfsburg
..
Какви са тез глупости как колата ще е по-стабилна с по-високи гуми ??А камоли с предни и задни различни!Слагласен съм предните да са по-тесни а задните по-широки!Но за височина не бех чувал!Това да не ви е Драгстер.По таз логика защо не сложиш отпред 13 цолови а отзад 14 цолови ?
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: ..
Thriller написа:Какви са тез глупости как колата ще е по-стабилна с по-високи гуми ??А камоли с предни и задни различни!Слагласен съм предните да са по-тесни а задните по-широки!Но за височина не бех чувал!Това да не ви е Драгстер.По таз логика защо не сложиш отпред 13 цолови а отзад 14 цолови ?
колега чети внимателно.....става въпрос точно за варианта 185/65/14 и 185/60/14 и само за тях.....писах,че според мен това е компромис позволяващ по-голямо контктно петно без да се нарушава стабилността при странично изнасяне...
А колкото до цолажа....ами има и такива варианти...въпрос на подбор и тестване..
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта