еехххх начи
Само на мене ли ми се е случвало ангренажния ремък да превърти и да се чудя к'во става после?
Така, ето от мене един горе долу нормален отговор от мене:
Резултат има!
По НАДОЛУ ще обясня защо...
Значи историята при мен е следната:
Случи ми се ремъка да ми избяга
не с 1-2 зъба а с 12!
Как? Много лесно:
Зимата тази част на зъбното колело на разпределителния вал, която остава непокрита от ремъка замръзва.
И при палене ако се подаде повече газ, ремъка прави шкембе и с помощща на леда прескача (приплъзва) през зъбите и прескача 1-2 такива...при мене как е станало с
12 не ми е ясно...
За мое учудване от начало нямах проблеми
ДОРИ НЕ ЗНАЕХ ЧЕ СЕ Е СЛУЧИЛО!
Да...обаче следните неща рано или късно дойдоха налице:
1. Ако настъпиш рязко газта, почва да гърми и да падат оборотите на 300-400 и в най-лошия случай да огасне.
2. Вдигнеш ли над 90-100кмч също гръмва и моментално изгасва...
Това става така, защото разпределителния вал с таково изпреварване, отваря клапаните, по рано, и такта на буталата не е в синхрон с впръскването на бензина.
Сиреч: Преди буталото да е стигнало горна мъртва точка, разпределителния вал пуска натиска клапаните и пуска бензин по рано, в следствие на което при някоя от фазите (всукване/сгъстяване/запалване/изхвърляне) влиза бензин от по рано и цилиндрите се пълнят (препълват). Сищото става и в последната... още недоизгорял бензина и идва 4та фаза и неизгорялия бензин се изхвърля.... и понеже гарнето е нагорещено от изгорелите газове, бензина стигайки там, достига дадено количество, след което се запалва и се получава детонация.
Всичко от тая скапана центровка...интересното ми беше, как изобщо палеше колата при такова ОГРОМНО изпреварване (или закъснение, реално тия 12 зъба са почти на другия край на колелото...
Явно като прескочи с повече е по добре от колкото с малко...
както и да е...
Попринцип има белези на няколко места:
1. На маховника (от към скоростната кутия, през един отвор се вижда) 2. На колелото на разпределителния вал
3. На главата. (ако няма на главата, за белег
попринцип се счита нивото на гарнитурата)
4.на коляновия вал ( долната ролка на ангренажния ремък)
Би трябвало
ако центровката в момента ти е добра, когато белезите на вала и на гарнитурата да са на равно, тогава белега на коляновия вал да съвпада също със своята маркировка (чертичка на мотора някъде). Това можеш да провериш като включиш на скорост и побутваш колата докато не се покаже белега на зъбното колело на разпределителния вал и да си дойде на нивото на гарнитурата.
И тогава светкаш с фенерче в долния край където е колелото на коляновия вал и гледаш там съвпада ли белега.
Обаче сега пък друга лайнария има...
съотношението на зъбното колело на разпр. вал и на кол. вал са 2 към 1.
Демек едното като прави един оборот, другото прави 2...и ако не излезне от първия път белега, ще трябва пак да буташ още един оборот да мине и тогава пак да гледаш дали са на равно...
Абе..малко тегаво стана хахахахаахах...
Както и да е...то това не е и универсално с белезите...конкретно сега зависи...на различните модели ГОЛФ има малки разлики... на едни има едни белези на други има още едни...
Примерно на някой има една точка на колелото на разпр. вал...тя пък трябва да сочи на незнам си къде (не помня точно) Най добре е ако имаш книга към автомобила ти...
Белезита на разпределителния вал и тези на главата който трябва да са един срещу друг трябва да пише 0-T на тях.
Ако са идеално равни един с/у друг значи изпреварването ти е на 0 градуса и ще има + ефект ако върнеш зъб назад.
Ако вече си е с 1 (макс 2) зъба назад, значи е екстра и повече не трябва да му пипаш нищо, да не стане по зле...
Абе най лесно е ако си сигурен 100%, че ти е перфектна центровката.
Тогава просто разхлабваш леко опъвателната ролка и връщаш един зъб назад, стягаш и си готов.
Колата просто ще дърпа повече...това е...мощността си и е същата.
А пък още по лесния начин е да отвъртиш делкото и от болта и на ръка да го завъртиш в правилната посока (мисля че обратно на часовниковата стрелка се падаше, трябва да видиш тактовете (1-3-4-2) по кабелите на свещите как бяха...)
И пак казвам:
Ако са идеално равни един с/у друг значи изпреварването ти е на 0 градуса и ще има + ефект ако върнеш зъб назад.
Ако вече си е с 1 (макс 2) зъба назад, значи е екстра и повече не трябва да му пипаш нищо, да не стане по зле...