Избор на голф 4 бензин .

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
DimoNN
Мнения: 1055
Регистриран на: Вто 17 апр 2007 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот DimoNN » Вто 11 мар 2008 9:39


аз процедирам така... отивам и почвам огледа от стъклата- гледаш номерата на всяко едно стъкло, и по-точно номерчето което е за годината (това което е самичко - примерно ако е 8 значи е 98 година)... така ако някое се различава значи е сменяно... стъклата са показателни и за годината на производство на автомобила... гледаш колата отвън за несъвпадащи ръбове-врати, калници, брони, гледаш и за различни нюанси на цвета на някоя врата примерно или броня.... отваряш всяка една врата(вкл. и на багажника), оглеждаш гумените уплътнения и около тях ръбчета и т.н. за пребоядисване (много си личи понякога, да не кажа винаги), след което затваряш вратата и съответно гледаш как се затваря... отваряш предния капак- гледаш дали е топъл двигателя-най-добре да е студен, после сядаш вътре и даваш на контакт- оглеждаш лампичките по таблото- правят се проверки и след 2-3 секунди всичко трябва да изгасне (последна изгасва лампичката на еърбега(освен ако не ти е активирана лампичката за подсещане за колана, ако да- то тя изгасва последна)) с изключение на лампичката за акумулатора естествено (която след запалване трябва да изгасне и тя), почваш да сваляш всяко едно стъкло до долу и после ги вдигаш (ако искаш може да си играеш освен от шоферското място и от всяко едно от копчетата на всяка врата-трябва да се пробват дали работят и те).. хвърляш един поглед върху датчика на водата и стрелката трябва да е най-вляво демек да е студена, след което палиш-оборотите ти застават на 1200 като не трябва да играе стрелката!... и така запалена колата излизаш отвън и почваш да се ослушваш как работи двигателя (много важна част от огледа) и оглеждаш отвсякъде в двигателния отсег за евентуални катастрофи, гледай за масло да не е подмокрило някъде- ей такива работи... като загрее малко колата (стрелката на температурата отива след 3тата дебела чертичка (мисля че отговаря някъде над 35 градуса) оборотите ти падат на 800 като пак стрелката не трябва да мърда, а двигателя трябва да работи равномерно (без да претриса)... подавай рязко газ (от празен ход нагоре) и виж да не се "дави"... можеш да си поиграеш и с климатика/климатроника- включваш го на най-ниската степен и гледаш дали се включва отпред... друго нещо което пропуснах... минаваш през всички колелета (4) и натискаш колата над всяко едно поотделно- колата както си я натиснал трябва да се изправи леко без да се поклаща нагоре-надолу... ако се поклаща при някое колело -съответния амортисьор е изпуснал... при запалена кола завърти волана и виж да няма виене... друго нещо- показателни колко карана е една кола са скоростния лост и волана... и педалите... но най-вече волана... ако са много изтъркани смятай карана е, не е на 100тина хиляди км... също така като влезеш в колата при запален двигател ако тресе волана/скоростния лост (разбирай не трябва да тресат)значи евентуално тампоните на двигателя са за смяна... поиграй си и със светлините/мигачи/халогени... ако си мераклия вече да я взимаш искай едно кръгче и ги предупреди че ще набиеш спирачката- засилваш на 1ва и натрисаш рязко спирачката-ако ти сработи абс-а трябва да те "прерита" педала на спирачката и да няма хлъзгане на гумите по асфалта... температурата на антифриза не трябва да се вдига над 90 градуса (и при запален двигател след като е загряла не трябва и да пада под тая температура)... още нещо за пасажерския еърбег- капачето се сваля и можеш да видиш дали наистина има еърбег там... сваля се като си сложиш дланите върху капачето и с върха на пръстите хващаш горния ръб и дърпаш към тебе и леко нагоре... общо взето това е което се сещам, като съм го описал възможно най-обстоятелствено...като направиш няколко огледа ще се специализираш... но недей бърза, знам ентусиазма как напира... намери кола която си заслужава... рано или късно ако имаш търпение се появява:) късмет!

всичко гореописано от мене е така да се каже аматьорски проверки, ако искаш да си съвсем сигурен можеш да си викнеш мобилен диагностик (мисля че взимат по 30-40лв) да ти закачи колата на комп. да се види за грешки и т.н... може в движение да ти проверят датчиците на абс-а и т.н... но повечето продавачи не са навити на диагностика..

не обръщай много внимание на драскотини важно е технически колата да е изрядна... общо взето тия всичките работи може да ги направиш на някоя кола която вече искаш да купиш... обикновено когато нещо "понамирисва" се усеща веднага и няма нужда от тия всички проверки макар и да стават бързичко (въпреки че изписах цял роман)




Потребителски аватар
vwghost
Мнения: 193
Регистриран на: Нед 09 мар 2008 21:05
Автомобил: VW GOLF IV
Двигател: 1.9 TDI ATD 2002
Местоположение: Стара Загора GOLF IV 2002 1.9 TDI ATD
Контакти:

Мнениеот vwghost » Вто 11 мар 2008 13:16


Мерси DimoNN :wink:


Потребителски аватар
chinadracon
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 12 юли 2006 14:10
Автомобил: VW Golf MK4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот chinadracon » Сря 12 мар 2008 11:42


Колега DimoNN едно БРАВО от мен за изчерпателната информация, аз някои от тези неща ги пропуснах, като си взимах колата и брах ядове естествено след това. Може би като една важна тема да направят модераторите твоя отговор :D :idea: :!:

Защото всички философстват, след като някой си е взел кола вече, но когато трябва да се избира, няма кой да даде тази толкова важна информация, която си си направил труда да напишеш! Браво от мен! :applause:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта