LPG, свещи и какво ни препоръчват от BOSCH

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
jigsaw
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

LPG, свещи и какво ни препоръчват от BOSCH

Мнениеот jigsaw » Пет 29 фев 2008 1:23


Ето какво прочетох в офицялен PDF от сайта на Bosch като препоръки относно запалителните свещи при експлоатация на двигателя с LPG (газ).

Превод от PDF:

При използването на LPG(газ) като гориво, вътрешната температура и налягане в цилиндрите са по-високи, като резултат от това е необходимо по-високо напрежение за осъществяване на йонизацията(възникването и времетраенето на искра м/у ценралния активен електрод и замасения отрицателен електрод на свеща).Времетраенето на искрата и нейния интензитет са критични за правиланата работата на двигателя тъйкато от това зависи пълноценото изгаряне на горивната смес.Интензитета и времетраенето са тясно свързани с температурата и най-вече налягането в горивната камера.Всяка запалителна свещ има пределни норми (температура и налягане) при които е в състояние да отдаде и задържи максимално качествена искра спрямо техническите параметри дадени от производителя.запалителните свещи са нагодени да работят с бензин и всичките им показатели са съобразени с това гориво и съответната среда при изгарянето му.Както беше споменато по-горе тази среда е по-различна при LPG(газ).При по новите модели автомобили в техническата документация е дадена точна спецификация на запалителните свещи ако се кара на LPG или съответно ако се кара на бензин или комбинирано от двете, като те се различават в малка степен.При по-старите автомобили с по-стар тип запалителна уредба такива спецификации липсват.Ако се кара на газ се препоръчва разтоянието между електродите да бъде намалено с 0.1 - 0.2mm от номинала(поради факта,че налягането е по-голямо намаляването на разтоянието ще компенсира нуждата от по-високо напрежение като същевремено запази качеството на искрата) и топлинното число на свеща да бъде с един ( 1 ) порядък избрано към по-студени(поради факта,че температурата е по-висока при изгарянето на LPG).

Пример:
WR8BC+ 0.8mm(бензин) --> WR7BC+ 0.7(LPG)

Пояснение:Ако каталожния номер за вашия автомобил е WR8BC+ ,свеща трябва да бъде заменена с WR7BC+ и коригирано разтоянието м/у електродите.

Забележка:При запалителните свещи от серията Super 4's( 4 електродни) НЕ се коригира разтоянието м/у електродите! Само топлинното число.

Ами това беше не е много ,но се надявам да е било полезно :)
mod edit: vasstop
Местя от технически за Пасат




Потребителски аватар
lozan67
Мнения: 734
Регистриран на: Чет 03 авг 2006 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

верияв

Мнениеот lozan67 » Съб 01 мар 2008 19:25


Няма свещи за газ. Каквото на бензин такова и за газ. Всичко друго е комерс.


Потребителски аватар
jigsaw
Мнения: 83
Регистриран на: Сря 15 авг 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот jigsaw » Нед 02 мар 2008 10:46


Ама колега аз не съм казал ,че има свещи за газ специялно или по-точно и от Bosch не са го казали аз просто преведох част от PDF-a които са написали те,но като се замисля има много вярно във това ,че наистина има разлика в горенето при газ и бензин от което следва ,че все пак нещо трябва да се е променило в условията.Разбира се че колата ще върви с оригиналните си свещи които са по каталог ,но тук става въпрос за известна оптимизация на условията.Това е което се има предвид никой не е казал ,че трябва точно така да направиш или нещо от този род защото няма да ти бачка колата иначе :wink:


ttony
Мнения: 169
Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: LPG, свещи и какво ни препоръчват от BOSCH

Мнениеот ttony » Чет 13 мар 2008 8:28


jigsaw написа:Времетраенето на искрата и нейния интензитет са критични за правиланата работата на двигателя тъйкато от това зависи пълноценото изгаряне на горивната смес.mod edit: vasstop
Местя от технически за Пасат


Според мен много по-"критично за правилната работа" е качеството на свещите. А Бош свещи от България не са синоним на качество.
Теоритично на газ колата държи по-висока Т спрямо бензин, НО при е еднакви други условия.
Производителя е избрал топлинно число, спрямо някакви усреднени условия за експлоатация на двигателя, които включват и широка граница на качеството на използваното гориво. (това позволявава при чип тунинг да се изтискат още няколко % мощност).
Според глупостите на БОШ трябва за "спокойно" каране да слагаме по-топли свещи, а ако трябва за 3 часа да стигнем до Бургас - вадим втория комплект (студени) свещи. В Бургас пък си слагаме градските свещи и т.н.
Обаче ако си вземем турските извънземни 4-5 електродни свещи на БОШ, може да си караме само с тях. Сега разбирам как съм се п..бал с иридиевите НГК, още днес ги извърлям и отивам до Киров да си взема едни "бошове".


Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: верияв

Мнениеот Miki » Чет 13 мар 2008 10:50


lozan67 написа:Няма свещи за газ. Каквото на бензин такова и за газ...


Подкрепям. Слагайте си предписаните от производителя за съответния модел двигател. Моя ABS си го карам с NGK BUR6ET и нямам никакви грижи.


Потребителски аватар
Orlio
Мнения: 491
Регистриран на: Съб 28 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: верияв

Мнениеот Orlio » Чет 13 мар 2008 11:55


Miki написа:
lozan67 написа:Няма свещи за газ. Каквото на бензин такова и за газ...


Подкрепям. Слагайте си предписаните от производителя за съответния модел двигател. Моя ABS си го карам с NGK BUR6ET и нямам никакви грижи.


колко пари вървят тези свещи за АБС мотора,че и аз трябва да вземам и да си приготвя парички :D


Потребителски аватар
lodarski
Мнения: 184
Регистриран на: Вто 04 дек 2007 20:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lodarski » Чет 13 мар 2008 12:17


Все пак мерси на колегата че се е постарал.Статията на мен ми беше интересна!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: верияв

Мнениеот joker » Чет 13 мар 2008 15:15


Orlio написа:
Miki написа:
lozan67 написа:Няма свещи за газ. Каквото на бензин такова и за газ...


Подкрепям. Слагайте си предписаните от производителя за съответния модел двигател. Моя ABS си го карам с NGK BUR6ET и нямам никакви грижи.


колко пари вървят тези свещи за АБС мотора,че и аз трябва да вземам и да си приготвя парички :D

NGK - 11 лв парчето ако са оригинални :wink: :wink: :wink: .....аз се отказах ,като разбрах,че на едро са купени за 2 лв парчето(продавачът не знаеше,че познавам снабдителя :lol: :lol: :lol: )
за 8 лв може да вземеш Денсо....със сигурност оригинални и много добри.....
за 5 лв BRISK-Silver,които независимо,че са двуелектродни са със сребърен електрод и иат отличан устойчивост на искрата....добри са


Потребителски аватар
Orlio
Мнения: 491
Регистриран на: Съб 28 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: верияв

Мнениеот Orlio » Чет 13 мар 2008 17:11


joker написа:
Orlio написа:
Miki написа:
lozan67 написа:Няма свещи за газ. Каквото на бензин такова и за газ...


Подкрепям. Слагайте си предписаните от производителя за съответния модел двигател. Моя ABS си го карам с NGK BUR6ET и нямам никакви грижи.


колко пари вървят тези свещи за АБС мотора,че и аз трябва да вземам и да си приготвя парички :D

NGK - 11 лв парчето ако са оригинални :wink: :wink: :wink: .....аз се отказах ,като разбрах,че на едро са купени за 2 лв парчето(продавачът не знаеше,че познавам снабдителя :lol: :lol: :lol: )
за 8 лв може да вземеш Денсо....със сигурност оригинални и много добри.....
за 5 лв BRISK-Silver,които независимо,че са двуелектродни са със сребърен електрод и иат отличан устойчивост на искрата....добри са


значи казваш много ментета има от тези НГК
явно ще се ориентирам към тези сребърните
случайно да знаеш къде ги има във Варна ще съм ти много благодарен :D


Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: верияв

Мнениеот Miki » Чет 13 мар 2008 17:19


Orlio написа:колко пари вървят тези свещи за АБС мотора,че и аз трябва да вземам и да си приготвя парички :D


Не мога да те ориентирам за тук, моите ми ги донесоха от Германия, 24 евро ми струваха.


ttony
Мнения: 169
Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ttony » Чет 13 мар 2008 18:14


последно в Плевен, в Ауто+ ми предлагаха оригинални (с емблемата на VW/Audi) НГК. Комплекта за 3-електродни беше 100лв.
Има и в Еуротек и в Юнитрейд и в Проспеед. Не съм чул за ментета на НГК(което не значи, че няма :) ).


ttony
Мнения: 169
Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ttony » Чет 13 мар 2008 18:24


lodarski написа:Все пак мерси на колегата че се е постарал.Статията на мен ми беше интересна!


Колегата заслужава почерпка за труда си, но статията на БОШ е тенденциозна и подвеждаща.
Не се споменава примерно, че много от "новите" коли имат детонационни датчици, с които коригират постоянно аванса и един вид се търси максималния ъгъл на запалване преди да "зачука" аванса.
Не са направени изследвания дали бензинът, продаван в България, не е по-вреден за двигателя от газта и при зареждане на примерно А95 от Лукойл с какви свещи да се кара.
Статията е просто едно подвеждащо и не носещо полезна информация есе.

П.П. Нищо против Бош - правят отлични перфоратори :)


Потребителски аватар
swissmad
Мнения: 176
Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот swissmad » Чет 20 мар 2008 9:29


П.П. Нищо против Бош - правят отлични перфоратори


За перфораторите съм съгласен -(имам такъв и съм доволен),ама за свещите ,не е така -имах БОШ СУПЕР 4(или нещо такова -с 4 електрода бяха).Изкараха около 10 000км.За разлика от НЖК-то -20 000км.


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот walentin » Пет 21 мар 2008 22:05


jigsaw написа:Ама колега аз не съм казал ,че има свещи за газ специялно или по-точно и от Bosch не са го казали аз просто преведох част от PDF-a които са написали те,но като се замисля има много вярно във това ,че наистина има разлика в горенето при газ и бензин от което следва ,че все пак нещо трябва да се е променило в условията.Разбира се че колата ще върви с оригиналните си свещи които са по каталог ,но тук става въпрос за известна оптимизация на условията.Това е което се има предвид никой не е казал ,че трябва точно така да направиш или нещо от този род защото няма да ти бачка колата иначе :wink:
Тиа па от БОШ кога станаа инджинере , кога почнаа да ги разбират тиа работи толку ногу.При назе у Своге не върват нихните комцепции и нихната рецепка за луфто. Нема БОШ , нема мош!!!А НАЗДРАВЕ!!!


Потребителски аватар
Saider4o
Мнения: 128
Регистриран на: Съб 15 дек 2007 22:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Saider4o » Вто 25 мар 2008 23:50


Колеги сори за спама ма да попитам нещо ако нямате нищо против :oops:
Предния собственик от който купих колата ми кааз че имал някъв си приятел газаджия та както и да е и той му казал че на газ трябвало да се кара с еднополюсови свещо.Има ли нещо вярно в това :?: Един мой приятел по тоя въпрос ми каза че тва били пълни глупости и той на Голфа бил с НЖК някви 3 полюсови и нещо такова.Бихте ли дали малко инфо по тоя въпрос че трябва да сменям свещите в най скоро време и незнам кво да праа :(



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта