Пасат Б5 поставяне на темпомат (автопилот)

Техническа и сервизна информация за Passat
stilko
Мнения: 604
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 0:26
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот stilko » Сря 18 юли 2007 23:23


Dan4ote написа:
stilko написа:При автоматика темпомата управлява и скоростната кутия. При автомобилите с ръчни скорости какво ще стане ако трябва да намали?

Ами като намалиш, веднага се изключва темпомата

П.с.: Niks76, успя ли да провериш колко струва тази машинка за мен

Не говорех за това. Примерно си му задал скорост от 70км/ч. Спускаш се по надолнище и колата започва да ускорява, макар и да не се подава газ. При автоматика темпомата включва предавка надолу, за да запази скоростта, а при ръчните скорости какво ще направи за да запази скоростта?




Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5261
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Чет 19 юли 2007 0:19


при автоматика не вклю4ва предавка надолу при спускане ,а сменя предавка при изка4ване :wink:
темпомата работи в диапазон до 10-15 км от зададената стоиност


Потребителски аватар
dobrin
Мнения: 29410
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: PB 112+
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Чет 19 юли 2007 7:54


Освен това, дори да свали една предавка надолу, тя няма много-много да спре автомобила, защото при движение по наклон без газ с автоматични скорости, след известно време оборотите падат на нула, т.е. няма го ефекта на т.нар. моторна спирачка...


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5261
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Пет 20 юли 2007 19:53


dobrinb написа:Освен това, дори да свали една предавка надолу, тя няма много-много да спре автомобила, защото при движение по наклон без газ с автоматични скорости, след известно време оборотите падат на нула, т.е. няма го ефекта на т.нар. моторна спирачка...
има го имааа :lol: ;с темпомат не падат


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот pavlikianov » Нед 16 мар 2008 19:04


Някой може ли да даде подробни инструкций за монтажа на темпомат на Пасат Б5 че тези линкове не ги разбирам а и някой не работят.


Потребителски аватар
mony124
Мнения: 69
Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот mony124 » Нед 16 мар 2008 20:50


Прочетох всичко от начало до край и идеята ме грабна ! Имам питане отностно лостчето, което се продава в БГ дали е с комплекта от нужните кабели, книжки и пр. ?


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5261
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Нед 16 мар 2008 22:13


В Бг не знам колко е ,ама тук к-та за вграждане е 65евро


Потребителски аватар
mony124
Мнения: 69
Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот mony124 » Пон 17 мар 2008 6:10


niks76 написа:В Бг не знам колко е ,ама тук к-та за вграждане е 65евро


Колега нещо против да организираме едно DHL до София ? :)


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Пон 17 мар 2008 8:03


mony124 написа:
niks76 написа:В Бг не знам колко е ,ама тук к-та за вграждане е 65евро


Колега нещо против да организираме едно DHL до София ? :)

Какъв е смисъла - при официалните е пак толкова (121 лева, ако не се лъжа).


Потребителски аватар
nadasdi
Мнения: 576
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 5:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nadasdi » Пон 17 мар 2008 8:10


А вярно ли е по-икономично с темпомат? Смисъл ще избият ли някой лев хората с времето? Някой беше писал че определено идва икономия, според мен зависи от терена. Аз не го ползвам въобще, щото точно 2 минути и ти излезе някой пред теб, а тва не е мерцедес да има сензори и да ти намалява и увеличава в зависимост от трафика, а трябва все да си играеш пак да го сетваш...


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот pavlikianov » Пон 17 мар 2008 17:40


pavlikianov написа:Някой може ли да даде подробни инструкций за монтажа на темпомат на Пасат Б5 че тези линкове не ги разбирам а и някой не работят.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5261
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Пон 17 мар 2008 17:41


ефекта от темпомата се усеЩа само на дълги разстояния


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот pavlikianov » Сря 19 мар 2008 22:11


pavlikianov написа:
pavlikianov написа:Някой може ли да даде подробни инструкций за монтажа на темпомат на Пасат Б5 че тези линкове не ги разбирам а и някой не работят.


Потребителски аватар
dobrin
Мнения: 29410
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил: VW Golf MK2 GTI
Двигател: PB 112+
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Чет 20 мар 2008 0:15


Благодарение на niks76 се сдобих с ето това

Изображение

След което, vaskoto1 го монтира, а аз документирах, до колкото ми беше възможно. Ето и снимковия материал.

1. Много важна стъпка - откачане на акумулатора, за да няма грешки при демонтирането и монтирането на еърбега :horror:

Изображение

2. Преди това, поне при моя Пасат, за да има лесен достъп до един от болтовете на капака на компютъра, е необходимо да се поставят чистачките в следната позиция:

Изображение


3. Пристъпва се към сваляне на еърбега, със завъртане на волана, за да има достъп до намиращите се отзад щифтове, първо от едната, после от другата страна, като едновременно се издърпва. Ето резултът:

Изображение

Изображение

Изображение

Жълтата букса на последната снимка се закача отзад в средата на еърбега при обратното му поставяне.

4. Свалят се корите под волана, където са бушоните и окабеляването между тях и конзолата, в която се включва компютъра. Първо се маха капака на бушоните, но той не е показан, мисля повечето знаят как става това. Ето и другите стъпки:

Изображение

Изображение

5. Свалят се двете кори, които се намират около контактния ключ и лостчетата за мигачите и чистачките, сваля се и пластмасовата дръжка на лостчето за регулиране на волана.

Изображение

6. Сваля се воланът:

Изображение

Изображение

7. Отстранява се и въртящата се пластина за еърбега, долу в ляво има конектор с двойна защита, оцветен в жълто, и един в черно.

Изображение

8. Демонтира се целия блок на лостчетата посредством металната скоба, с която е закрепен:

Изображение

9. Чрез щифтовете, които свързват двата модула - за мигачите и за чистачките, се освобождават един от други и с плъзгане се разделят, като на мястото на старото лостче за мигачите, се поставя новото с бутоните за управление на темпомата. Резултатът:

Изображение

10. До тук беше лесната част :wink: Както вече споменахме в т. 2, чистачките са в позиция, даваща възможност за демонтаж на капака на отделението, в което се намира компютъра, за което си има специален отвор към едно трудно достъпно болтче:

Изображение

Компютърът се издърпва от кутията,

Изображение

за да има достъп до ето тази шина, в която са включени конекторите:

Изображение

11. Откачат се всички табла с релетата, които са под кутията с компютъра вътре в купето:

Изображение

Изображение

Изображение

Така таблата висят на кабелите и са подвижни, за да може спокойно да се работи покрай тях и да се бърка навътре.

12. Шината, която е на третата снимка в т. 10, се демонтира чрез отвиване на два болта отгоре през кутията на компютъра, и се издърпва отдолу под волана за да се работи по нея:

Изображение

Ето и леглото, на което лежи, това е от едната страна, съвсем под таблото:

Изображение

13. Посредством ето този инструмент

Изображение

направен от vaskoto1, се отваря оранжевата букса, и в нея се поставя захранващия кабел от комплекта кабели, които вървят с новото лостче за мигачите:

Изображение

Същия инструмент си използва и за отваряне на бялата букса, в която се поставят комуникационните кабели към компютъра, общо четири на брой. Ето крайният вариант, с конекторите поставени в шината:

Изображение

14. По обратният път шината се връща на мястото си и се монтира, след което се включват конекторите, компютърът се прибира обратно в кутията, поставя му се придържащата скоба и се монтира капака:

Изображение

15. Важно!!! Преди да сложите клемата на акумулатора, излезте от колата и затворете вратите и прозорците. При някаква грешка може да се отвори еърбега, и едва ли искате да сте вътре или наблизо, ако това се случи. :oops:

16. Всички табла с релетата се поставят по местата им, монтират се обратно конзолата с новото лостче за мигачите, пластината за еърбега, волана, еърбега, кората отдолу и капака на бушоните.

17. Следва активация на функцията чрез VAG Com, ето и прозореца, въвежда се петцифрен код, който е различен според модела, в случая това е за Пасат 5 и 5.5.

Изображение

Изображение


Честито! Готови сме! Прави се пробно кръгче, да се види дали действа правилно темпоматът, т.е. дали изключва при натискане на някой от педалите. Това е.

Искам да ползвам възможността да благодаря на vaskoto1 за работата, която свърши безупречно. :bowdown


Потребителски аватар
pavlikianov
Мнения: 300
Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот pavlikianov » Чет 20 мар 2008 19:50


каква е схемата на свързване на кабелите в бялата букса!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Sarafov_03, Tsankovski и 16 госта